Onko kauhean paha, tyttö päiväkodissa, minä kotona.

  • Viestiketjun aloittaja "tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Aivan sinun itsesi päätettävissä.
Omia en ole vient kokopäiväisesti jos olen kotona ollut. viihtyvät kotona ja pitävät hiljaisuudesta ja rauhasta, lukemisesta.
Pitkän koulupäivänkin jälkeen huomaa väsymyksen.Joskus kun olen hakenut lapsia koulusta, ja on ollut välitunti menossa, olen käynyt pihassa ja jo muutaman minuutin oleskelu siinä melussa lähestulkoon vie mehut.
Meillä lapset viihtyvät paremmin kotona. Toiset lapset ehkä siinä touhussa ja melussa. Ihmiset ovat yksilöitä. Ei moni aikuinenkaan halua elää kuten minä. Pärjään aika vähillä ulkoisilla virikkeillä, omia juttuja on paljon, lukemista ym
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja anna mennä;24756689:
Sä et itse jaksa olla yhden lapsen kanssa päivisin mutta sun lapses joutuu viettämään päivänsä isossa ryhmässä ilman omaa rauhaa. Varmasti kiva ratkaisu ja ihan se on laillista kohdella lastaan noin, ettei sun tartte kuunnella muiden mammojen höpinöitä.
Näinhän se menee.
 
"harmaa"
Maksatko hoidosta? Mun mielestä ei ole ok mut jos on ihan pakko viedä hoitoon niin lyhentäisin päivien pituutta mutta jos sekään ei olis mahdollista niin lapsi/set ei olis joka päivä hoidossa vaan 1-3krt viikos.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti;24756656:
Minusta on ihan ok, päiväkoti on palvelu pienten lasten vanhemmille ja koska se toistaiseksi on subjektiivinen oikeus, on valinta vanhemmilla. Tosin jos multa kysytään niin minusta tuo subjektiivinen oikeus pitäisi rajata ja niillä rahoilla mitkä siitä säästys järjestää jotain muuta toimintaa missä lapsi voisi vanhemman kanssa käydä tai sitten semmoisia päiväkerhoja mihin voisi lapsen tarvittaessa viedä hoitoon.
Vai palvelu, niin kai. Arvaatko paljon SINUN verotuloistasi menee siihen?
 
neil
Mielestäni tilanne ei ole hyvä. Lapsella todella pitkä päivä hoidossa ja kaikki se aika on pois teidän yhteisestä arjesta joka on lapselle se paras elämän anti. Vaikka päivähoidossa on vielä nykyään subjektiivinen oikeus hoitoon, ei se tarkoita sitä, ettei vanhempien tarvitse ajatella lapsensa parasta. Hoitopäivä on äärimmäisen raskas lapselle. Aamun hetket päikyssä kestää yleensä sen 30min joten sen tähden en nyt lastani sinne veisi, mutta onhan se oiva tekosyy.
 
tytönjapoikienmamma
Miksi et pidä tyttöä päiväkodissa esim klo. 9-13, tämä aika riittää hyvin virikkeeksi ja kaveriseuraksi ja sitten voitte yhdessä harrastaa jotain muuta ja puuhailla.
 

Yhteistyössä