Onko keinoja sormien imemiseen 3v???

Meidän poika ei ole syönyt tuttia ollenkaan, ei kelvannut vaikka kokeiltiin kaikkia mahdollisia merkkejä.
Hän on imenyt etu ja keskisormea yleensä aina nukkumaan ruetessa tai väsyneenä.
nyt kauhukseni huomasin et etuhampaat ovat ainakin sentin alahampaita edempänä, eli yläikenet ovat antaneet aika paljon periksi.
eli mitä keinoja konsteja olis teillä antaa?
onko kokemusta miten hampaille käy myöhemmässä vaiheessa?
Kiitos jo etukäteen vastanneille :flower:
 
Minut vieroitettiin aikanaan peukun imemisestä puuvillahanskoilla. Eli minulle laitettiin puuvillahanskat ja muutamassa yössä oli peukun imeminen unohtunut. Minä olin tuolloin tosin jo 6v ja peukun imeminen tuntui jo minusta itsestänikin nololta, joten motivaatiota vieroitukseen oli omastakin takaa. Hampaiden kanssa minulla ei ole koskaan ollut ongelmia vaikka söinkin monta vuotta peukkua. Itseasiassa taisin peruskoulussa olla yksi niistä harvoista jonka hampaita ei tarvinnut oikoa.
Olen myös kuullut, että jotkut ovat vieroittaneet sormien imemisen laittamalla sormiin jotain pahaa makua. En nyt kyllä muista että mitä eikä yhtäkkiä tule mieleen, että mitä voisi laittaa. No, ehkä Jekovit -tipat voisi jollain toimia :)
 
Kiitos maarit, meillä on kokeiltu kynneliä, ei vaikutusta, imi pois pahan maun :| :|
mutta noita puuvilla hanskoja voisin kokeilla, ne pitänee laittaa teipillä kiinni ei varmasti muuten pysy.
ja toi on hyvä kuulla et siitä ei välttämättä seuraa hampaiden oikonmista.
 
Teipillä tai sitten kumilenksuilla ne hanskat kannattaa kiinni laittaa. Mutta periaatteessa jos lapsi vaan antaa hanskojen olla niin ei kait sillä ole väliä, että millaiset hanskat käsiin laittaa eli ihan vaikka tavalliset sormikkaatkin vois toimia (tai no ehkä niillä voi tulla vähän kuuma). Tsemppiä ja toivottavasit onnistutte pääsemään eroon sormien imemisestä. =)
PS: Rupesin lukemaan tätä viestiä, koska meidänkin kolme ja puoli vee haluaa lähestulkoon koko ajan pitää jotain suussa, jos ei muuta löydy niin sitten sormet. Itse tosin olen yhdistänyt tämän siihen, että hän oikeastaan vasta nyt on alannut puhumaan ja toivonkin tuon "suun käytön" liittyvän puhumiseen.
 
Mulla tuli sellainen ajatus mieleen että jos se sormien imeskely on ongelmana etenkin nukkumaanmennessä niin voisi yöpuvun hihansuuhun ommella ohuesta puuvillakankaasta "pussin" johon käsi sitten menee. Sehän ainakin kunnolla pysyy ja jos harvalla siksakilla ompelee kiinni, sen voi sitten myöhemmin poistaa.

Meillä on samaa ongelmaa ja ajattelin itte tätä konstia käyttää hiukka myöhemmin. Meillä vaan tuo tyttö nukkuu taas vaihteeksi niin huonosti että tällä hetkellä on tärkeintä vaan se kun yleensä nukkuu, imeskelee sitten hetken sormiaan nukahtaessa tai ei..
 

Yhteistyössä