onko kellään hermostorobleemia ja minkälaisia?

Kysäisenpä täällä kun en vielä köytänyt mitään muutakaa mahd paikkaa, eli kysymys kuului, onko ongelmat hermoston kanssa tuttuja?

vaikea selittää mitä tarkoitan kun itsellä ei ole oikeen mitään järkevää diagnoosia, "vain" blokkinikamia, juurikanava-ahtauksia, ilmeisesti blokkien aiheuttamia pullistumia juuri näissä paikoissa missä ennestään juurikanava-ahtaus. yms. piitkä litania sisäelinten rakennepoikkeamia mm. munuaisissa, virtsateissä, maksa, sydän.

oirehtiminen on varpaista sormiin ulottuvaa hermokipua ts. vielä ei mitkään kipulääkkeet ole helpottaneet, joten en käytä mitään lääkkeitä.
käsien ja jalkojen tunnottomuus, useimmin yöllä. kipuilu myös haittaa aika merkitsevästi nukkumista.
vaikka nukkuisin selällään, kun herään kädet ja jalat ovat ihan tunnottomia pötköjä.

nyt kun unet alkoivat jäädä todella vähiin kävin hermoratahierojalla;

hän ei pystynyt auttamaan, nyt on neljä kertaa kokeiltu koska hermot ovat ilmeisesti pinteessä useissa kohdissa. ts. kulkevat yhteen luutuneiden luiden/nikamien sisällä.

hermoratahierojan mukaan toisella puolella kroppaa juuri tällä kipeämmällä, hermotus ei enää pelaa kunnolla, ja on ts. "menossa kuolioon" joka ilmeisesti tarkoittaa sitä että kävelen vielä niin kauan kuin ne pelaa ja sitten???

-LÖYTYYKÖ KOHTALOTOVEREITA, ONKO KOKEMUSTA MAHD. LEIKKAUKSISTA, YLIPÄÄTÄÄN OLETTEKO SAANEET MISTÄÄN APUA?

t: reilu parikymppinen mamma
 
äippä 28vee
Täällä yks hermosto-ongelmainen ilmoittautuu.
sinun oireesi kuulostavat vähän samantyyppisiltä kuin itselläni. Yöllistä puutumista, ihmekipuja ja lihasnykinöitä jokapuolella kehoa, voimattomuutta,huimausta, silmäsärkyjä, tajutonta väsymystä jne. Tutkittu on vuosikausia poissulkien reumasairauksia, sidekudossairauksia, hermoston sairauksia, eikä vieläkään mitään diagnoosia, joten ei mitään lääkityksiäkään tai muitakaan apuja lääketieteen puolelta. Ainoat tutkimuksissa esille tulleet asiat ovat refleksien ylivilkkaus alaraajoissa- viittaa hermovaurioon alaselässä, kuvissa ei mitään näy. Nikamavälit ovat jäykät alhaalta ylös rintarankaan asti , mutta kukaan lääkäri ei ole osannut selittää mistä tämä johtuu ja varsinkaan hoitaa sitä. Olen lukemattomat kerrat kulkenut kiropraktikolla, vyöhyketerapeutilla, hermoratahierojalla, joista olen paljon enemmän apua saanut kipuihin ja vaivoihin kun koskaan lääkäristä.

Vuodenvaihteessa olin niin huonossa kunnossa, että olin halvausmaisessa tilassa ja noin kuukauden ajan jouduin pyörätuolia käyttämään. Sen jälkeen kyynärsauvoilla ja nyt jo kävelen ilman apuvälineitä. Nyt varmaan kiinnostaa, että mistä sain avun.. Uskomatonta, mutta gluteenittomaan ruokavalioon sain suosituksen lääkäriltä, vaikka varsinaista keliakiaa minulla ei todettu. Eräs kansanparantaja osasi tämän asian selittää, että joskus valkuaisaineet kerääntyy elimistössä vääriin paikkoihin, kuten minulla selkärankaan ja -ytimeen. Siellä se haittaa hermoviestien kulkua aiheuttaen sitten mitä moninaisimpia oireita. Ja apua tähän VOI saada karsimalla ruuasta pois valkuaisaineita, eli myös gluteiini on käsittääkseni yksi viljan sisältämä valkuaisaine, ja nyt lisäksi olen vähentänyt muita valkuaisaineita, kuten kanamunaa ja maitotuotteita.

Vaikea sanoa, että onko tämä edesauttanut nopeaa toipumista, mutta täytyy sanoa, että ihmettelen muutosta joka kehossa on tapahtunut sen jälkeen ja suosittelisin kokeilemaan ruokavaliota jos siitä edes voisi helpotusta saada!
Aurinkoista kevättä!
 
Olipa mukava että vastasit! :flower:

Kuulostaa aika loogiselta tuo sinun "ratkaisu"..

Olen itse käynyt myös homeopaatilla kun selittämättömät kuumeilut jatkuivat eikä koululääketiede löytänyt ratkaisua eikä apua.. noin kahden vuoden ajan minulle nousi kuume noin kerta viikkoon neljän kympin pintaan ja crp oli koholla koko ajan..

homeopaattisella hoidolla ne oirehtimiset poistuivat kuukaudessa eikä ole vielä parin vuoden aikana takaisin tulleet.

homeopaatti suositteli myöski maitotuotteiden vähentämistä minimiin, mielellään vain hapantuotteita. minulla oli kova kalkinpuute ja hän sanoi ettei mulle kalkki imeydy maidosta, olen sitten käyttänyt kalkkivalmisteita.

tuo hermoratahieroja sanoi että mulla on kaikissa nivelissä ja jopa rintarangassa paljon kuona-ainekertymiä, jotka myöskin osaltaan aiheuttavat kipua.. siinä mielessä tuo gluteeniton ruokavalio on kokeilemisen arvoinen..

minua ei ole kyllä niin kunnolla tutkittu että olisi reumat tms pois suljettu, vaan en yt oikein tiedä minne menisin. koitan kerätä rohkeutta ja kuulostella mistä löytyisi pätevä lekuri johon uskaltaisin mennä.. esim. reumatutkimuksia yms ajatellen..

suurimmat ongelmat kai aiheuttaa nuo blokkien sisällä ja yhteen luutuneiden luiden sisällä kestopinteessä olevat tärkeimmät hermot jotka alkavat nyt sippaamaan.. minäki olen ollu "halvaustilassa", liikkunut välillä pyörätuolilla ja opetellut uudestaan käveleen jne..

silti olen lekurien mielestä liian nuori tälläisille oireille joten saan kipulääkereseptin ja "ymmärtäväisen hymyn" ja hei hei.. ihme ku eivät päähän taputtele :LOL: ----siinä syy vaikeuteen hakeutua lekuriin vaikka jalat menisi alta. se on niin raskasta ku laitetaan ihan halvalla ku itellä on hätä ja tarvisin apua.

:hug:

Aurinkoista kevättä sinullekkin !
 

Yhteistyössä