Onko kellään np-ultrassa tullut eteen vastaavanlaista???

Eli kävin np-ultrassa viime maanantaina ja vauvalta löytyi vartalon ympärillä 0.15mm turvotusta. Lääkäri ei tiennyt mistä johtuu, epäili kyllä, että johtuis virustaudista, ku mulla on ollu täs kaks flunssaa peräkanaa. Kummiski niskaturvotus oli normaali ja pään ympärillä ja vatsaontelossa ei ollu turvotusta, mikä saattais johtua sydämen vajaa toiminnasta. Kävin uudelleen verikokeissa, joista katotaan jotain virusjuttuja ja kahden viikon päästä uus ultra.
 
Hei!
Mulla oli jokunen vuos sit poikaa odottaessa, niskaturvotus 3.3mm ja muallakin ympärikehoa pientä turvotusta.
Erikoislääkäri tuli katsomaan samantien ja oli sitä mieltä että mielellään ottettaisi istukkanäyte samantien+ virusvasta-aineet.
Olis saattanut viitata sydämenvajaatoimintaan tai just jos mä olisin sairastanut esim. parvorokon odotusaikana.
Virusvastaaine tulokset tulivat aika pian ja niissä ei mulla ollut mitään. Samoin istukkanäyte tulos tuli 2 viikossa, jossa oli täysin terveet pienen pojan kromosomit. Mistään ei siis löytynyt mitään vikaa ja täysin terve poika oli.
Rakenneultrassa sydämmen tutki sydänlääkäri, ettei siinäkään ollut mitään vikaa.
 
Kiitos vastauksesta karvatonkoira! Ihana kuulla että terveen pojan sait, jospa tässä toivoa itselläkin olisi!
Mulla otettiin kans verikoe just noiden virusvasta-aineiden takia(en vaan enää muistanut enää nimeä), mutta istukkanäytteestä ei puhuttu mitään, kai sen takia kun turvotusta oli vaan vartalon ympärillä?! Kai ne ottavat sen sitte jos turvotus on lisääntynyt?!
 
Toivotaan että kaikki on kunnossa. Varmaan seuraavat kyllä tuota turvotusta ultralla jatkossakin. Se joko pahenee tai häviää kokonaan niinkuin meillä hävisi.
Meillä oli silloin np ultra jotain rv 12 paikkeilla.
Istukkanäyte otettiin heti kun turvotusta oli tosiaan aika paljon kaikkialla + se niskaturvotus, olisi saatannut olla myös jokin kromosomipoikkeavuus.
Kyllä se silloin ainakin säikäytti itseä tosi paljon, että mikä voi pienellä olla. Pojalla ei onneksi löytynyt mitään poikkeavaa kun syntyi, ainut että niskassa oli semmonen " makkara " paksuniskainen ukonköllikkä.
 
Mulla oli rv 11+6, mutta vastas rv 11+1. Lääkäri oli sitä mieltä, että voi ihan hyvin olla vaan kehittömättömyyttäkin. Itse kummiskin epäilisin enemmän että on jotain tekemistä tämän mun flunssan kanssa, nyt tosiaan viimesen kuukauden ollu flunssas mutta kuumetta ei kuitenkaan oo ollu. Pahinta kuitenkin aina pelkää, onneks ei kauaa enää tarvi odottaa. Muistatko yhtää koska sulle tuli ne verikoe vastaukset? Mun tekis mieli soittaa maanantaina niistä polille, sen verran pelottaa:(
 
Moi, jokos soittelit polille? Meillä löytyi kaksi vuotta sitten np-ultrassa vauvalla niskasta 0,3 mm niskakertymä. Terkkari teki silloin ultran ja ei osannut sanoa tuohon mitään, mutta meidät ohjattiin polille ja lapsivesitutkimuksiin. Pari viikkoa odotettiin lähetettä, josta parin viikon päähän päästiin noihin tutkimuksiin. Siellä ensin ultrattiin ja turvotus oli lisääntynyt koko vartalon ympärille eli ei hyvältä näyttänyt. Tehtiin lapsivesitutkimus, josta tehtiin pikatutkimus ja tulokset tuli 3-4 päivässä, tuloksena oli 18-trisomia. Eli vauvalla ei ollut selviytymismahdollisuuksia ja keskeytykseen jouduttiin. NP-ultrassa oltiin silloin siinä 11-12 viikon paikkeilla ja keskeytys tehtiin 17+. Toivottavasti teillä kaikki ok.
 
Moi Tirilii! En oo soittanut, muistin että ne sanoi, että jotkut tulokset verikokeista on valmiit vasta kahdessa viikossa ja onneks on jo flussa parantunut. APUA, nyt iski paniikki! Oon täs jo vähän kerinny ajattelemaan että ei kai vauvalla mikään oo, mutta nyt tuli kyllä ihan toiset aatokset :(
Meillä ei vauvalta niskaturvotusta löytynyt, mutta vartalon ympärillä oli 0.15mm. Muistatko yhtään paljonko teillä oli turvotus mm ja oliko myös pään ympärillä ja vatsaontelossa turvotusta?
Pahoitteluni keskeytyksen johdosta :hug:
 
Piti kaivaa epikriisi esiin, kun ei muista noita tarkkoja lukuja. Eli tossa np-ultrassa (joka oli viikoilla 13+1) ei meilläkään ollut sitä varsinaista niskapoimuturvotus kuin 1,9 mm eli ihan normaali arvo. Toi nestekertymälöydös oli kaulan alueella ja se oli sen 0,3 mm. Sitten 15 +5 viikon tutkimuksissa, jolloin otettiin se lapsivesitutkimuskin, näkyi ultrassa pään ympärillä 2 mm turvotus ja sitä jatkui myös vartalon ympäri. Sit taas viikon päästä tuosta näkyi myös vatsaontelossa turvotusta.

Tarkoitus ei ollut mitenkään pelotella. Ja tiedän, että tuo tulosten odottelu on tuskallista. Epävarmuus kasvaa ja toivo ja epätoivo vaihtelee jatkuvasti.

Mut toivotaan, että kaikki menee hyvin. Ilmoittelehan sitten kuulumisia. Tsemppiä!
 
Kiitos vastauksesta Tirilii En mä ajatellutkaan että pelotteluna olit mulle vastannu ja itsekkin olin tämän keskustelun tänne sitä varten laittanut että sais niitä toisten kokemuksia.
Tietenkin rupes nyt jännittämään kahta kauheammin ja viime yönä meni unetkin kun rupes oikeen ajattelemaan asioita.
Jotenkin ne asiat mitä se lääkäri sanoi on jääny mieleen pyörimään ja oon ajatellut että ei täs varmaan mikään hätä oo. Mutta nyt rupes tulemaan entistä vahvemmin mieleen että mitä jos kaikki ei ookaan hyvin :'(
 
Äitiyspolikäynti ohitse. Kaikki hyvin =) Turvotus oli kadonnut ja vauva oli todella hyvin kasvanut ja liikkui tosi paljon =) Virusvastaavuudet negatiiviset. Kahden viikon päästä otetaan varmuuden vuoksi lapsivesinäyte, koska turvotuksen syy jäi selvittämättä.
 

Yhteistyössä