Onko kellään ollut niin, että lapsi on ekan viikon mennyt ihan tyytyväisenä päiväkotiin, ja seuraavan viikon rollottanut silmät punaisina?

Mä odotin että tässä olis käynyt toisin päin :eek: Tosiaan ekan viikon ajan kun vein tyttöä hoitoon, oli ihan että ei mitään, nyt on sitten alkanut itkeä perääni. Mutta ihmettelen, siis mitä siitä itkunsekaisesta selostuksesta saa selvää, tyttö vaihtaa kielen ruotsiksi (minulle puhuu siis suomea, hoidossa ruotsia) Esittääkö se nyt niille hoitotädeille, vai mikä juttu tää on? Ykskin päivä jäi tosi tyytyväisenä päiväkotiin, sitten kun sinne tuotiin yksi toinen poika joka itki, niin omakin tyttöni alkoi itkeä ihan yhtäkkiä vaan :eek: :D Olin siinä sitten että aha, tää lähtee nyt, morienttes...
 
ööö
Se totuus hoidon "lopullisuudesta" on iskenyt meidän jokaisella lapsella vasta viikon parin päästä hoidon aloituksesta. Mennyt kaikilla kyllä nopeasti ohikin. Toistuu aina pitkän loman jälkeen. Ekat päivät on kivoja, mutta sitten tulee vaihe ettei haluta mennä.
 
Noin juuri meilläkin kävi viime syksynä kun lapsi aloitti pk:ssa. Eka viikko meni oikein hienosti, sen jälkeen lapsi ilmeisesti tajusi, että jahas, tämä onkin pysyvä ratkaisu ja jäi sitten muutaman viikon ajan aina itkemään aamulla. Päivät olivat menneet kivasti ja suru oli hävinnyt yhtä nopeasti kuin äiti/isäkin. :) Tänä syksynä oli loman jälkeen hiukan samaa meininkiä ensimmäisellä viikolla, vähän vielä toisellakin. Eiköhän tämä taas tästä...
 
mummi
Samaa tekee tyttären lapsetkin. Olivat ehdottaneet mummia hoitamaan, jos kerran äidin/isän pitää mennä töihin:) Muuten päivät menneet mukavasti päiväkodissa, lähtö vaan takkuaa.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ihan normaalia. Ensimmäinen viikko oli uutuudenviehätystä ja nyt lapsi ehkä tajuaa, että järjestely on pysyvä. :) Yleensä itku loppuu heti, kun vanhempi lähtee.
mitä säkään mistään tiedät lapseton lapsi
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja mikrokitumoppi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Ihan normaalia. Ensimmäinen viikko oli uutuudenviehätystä ja nyt lapsi ehkä tajuaa, että järjestely on pysyvä. :) Yleensä itku loppuu heti, kun vanhempi lähtee.
mitä säkään mistään tiedät lapseton lapsi
Samaa mieltä tytsin kanssa vaikka mulla onkin lapsia :D
Kyllä, samaa mieltä ja samaa kokemusta. (Lapsi kohta 3 vee, tarhassa ollut jo pitkään.)
 
pk
Ihan normaalia ap. Monilla käy juuri noin. Ensi alkiuun päiväkotiin mennään innoissaan ja uutuuden viehätyksessä. Viikon parin päästä lapsi tajuaakin, että sinne mennään todellakin joka päivä ja silloin otetaan ns. takapakkia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mä odotin että tässä olis käynyt toisin päin :eek: Tosiaan ekan viikon ajan kun vein tyttöä hoitoon, oli ihan että ei mitään, nyt on sitten alkanut itkeä perääni. Mutta ihmettelen, siis mitä siitä itkunsekaisesta selostuksesta saa selvää, tyttö vaihtaa kielen ruotsiksi (minulle puhuu siis suomea, hoidossa ruotsia) Esittääkö se nyt niille hoitotädeille, vai mikä juttu tää on? Ykskin päivä jäi tosi tyytyväisenä päiväkotiin, sitten kun sinne tuotiin yksi toinen poika joka itki, niin omakin tyttöni alkoi itkeä ihan yhtäkkiä vaan :eek: :D Olin siinä sitten että aha, tää lähtee nyt, morienttes...
Siksi se pitkä tutustuminen yhdessälapsen kanssa on niin tärkeää. Koska kaikille taaperoille se on vaikea ja reaktio tulee ennemmin tai myöhemmin.Pikemmin saa olla huolissaan jos reaktiota ei tule.

 

Yhteistyössä