Onko kellään ollut tromboosia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mitä oireita siinä on? Voiko olla pelkkä pohje kipee ettei mitään punotusta näy? Mulla kaksi päivää pohje kipee.En ole harrastanut mitää liikuntaa mistä olis voinu tulla kun olen suuremmaksi osaksi sängyssä makoillt kun sairastelen.Ainoastaan pohje kipee enemmän sisäsäären puolelta.Nukkumaan eilen mennessä kokoajan tunsin sen jotenkin outona,ehkä pingottavana tunteena.
 
Mulla oli puoltoista vuotta sitten. Pohjetta särki, varsinkin levossa parin viikon ajan, alkuun en kiinnittänyt huomiota, mutta ajan myötä vain paheni. Päällepäin ei näkynyt mitään. Kävin sitten lekurissa, d-dimeeri veriarvo normaali, jonka takia tukos ensin poisuljettiin, mutta lääkäri halusi vielä ultrata toisen mahdollisen syyn poissulkemiseksi. Ultrassa sitten löytyi yhdestä laskimosta pieni (5cm) tukos. Eli mulla oli syvä laskimotukos.
 
s
mulla oli, ja pelkästään oireena tuo pohkeen kiristys-tunne.
itse en huomannut turvotusta, punotusta tai kuumotusta. Lääkäri huomas ainakin muistaakseni turvotuksen.
Ultralla ja varjoainekuvauksella voidaan todeta.
Jossain lääkäriasemilla ne katsoo verikokeista onko ne jotkut arvot korkeammalla kuin tavallisesti, mutta se ei kuulemma ole niin luotettava tutkimuskeino.
 

Yhteistyössä