onko kellään syntyny vauva viikolla 36?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
gggg
minkä kokoinen oli? luokitellaanko se siis vielä 36 viikolla keskoseksi? itse olen 36+4. ja supistelee 10min välein. noin tunnin ajan jo ja olen yhteensä tonnin panadolin ottanut. pitäskö mennä synnärillä käymään? nyt tullu 10min välein.
 
"Vieras"
Mä olin vuodelevossa viikolle 34 saakka. Siis tosi kauan.... Mutta silloin sanottiin, että jos viikolle 36 pääset, niin hyvä on! Ja että jos lähtee syntymään, niin ei estellä. Mulla meni vielä ylikin, mutta eiköhän noilla viikoilla voi jo ihan rauhassa olla! Kannattanee ainakin soitella sinne synnärille ja kysästä sieltä.
 
"mie"
Ei luokitella enää keskoseksi koska sulla on jo 37rv menossa. Alle 37rv luokitellaan... Oma synnytys käynnistettiin aikanaan 36+1, vauva oli reilu 2.9kg ja 49cm. Muuten kaikki oli ok mutta matalien verensokereiden vuoksi oli vuorokauden seurannassa ja sokeritipassa.
 
Minkälaisia oireita teillä on ollut aikaisemmin? Oliko ihan selkeästi pidemmän aikaa ollut säännöllisiä supistuksia/ kohdun suulla muutoksia tms. vai tuliko synnytys puun takaa?

Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, kun kipeitä supistuksia on tässä ollut useita kertoja päivässä jo muutaman viikon ajan. Ja nyt siis mulla viikkoja 34+3.
 
ihana lapsi
Mulla syntyi 36+4 juuri kuopukseni. Vesiä valui, mutta ei vain syntynyt. Käynnisteltiin ja lopulta kuumeen noustua leikattiin. Kaikki muut luomusti alakautta.
Painoa oli 2040g, mutta pirteä. Pari päivää seurasivat verensokereita keskolassa.
Ei katsottu keskoseksi, koska ei yritetty estellä alun supistuksia.
 
Pinpo
36+4 mie synnytin ja keskoseksihan tuo laskettiin kun viikkoja alle 37. Painoa oli kyllä, mutta keuhkot hiukan epäkypsät, niinkuin pojilla helposti on, jos etuajassa maailmaan tulevat. Tsemppiä sulle!!
 
"jjk"
Esikoinen syntyi 36+1, paino 2180g ja pituus 43cm. Tosi reipas ja pirteä vauva kuitenkin! Pienikokoinen tuo on vieläkin, mut ei oo koskaan ollu mitään ongelmia. Eli ei noilla viikoilla ole vauvalla mitään hätää, vaikka tietty sitä toivois että mahd. pitkään sais kehittyä siellä vatsassa.
 
"vieras"
syntyi 35+5 käynnistettynä, vedet oli mennyt holahtamalla vuorokautta aikaisemmin. Kävi syntymän jälkeen tutkimuksissa, mutta pääsi vierihoitoon, painoi 3,0 kg ja oli 48 cm pitkä.
 
ihana lapsi
[QUOTE="vieras";25641940]syntyi 35+5 käynnistettynä, vedet oli mennyt holahtamalla vuorokautta aikaisemmin. Kävi syntymän jälkeen tutkimuksissa, mutta pääsi vierihoitoon, painoi 3,0 kg ja oli 48 cm pitkä.[/QUOTE]

Iso lapsi sulla ollut. omani 2040 viikolla 36+4 ja jos olisi ollut 2,5kiloinen olisi päässyt suoreen osastolle. Seurasivat verensokereita pari päivää.
 
ihana lapsi
Minkälaisia oireita teillä on ollut aikaisemmin? Oliko ihan selkeästi pidemmän aikaa ollut säännöllisiä supistuksia/ kohdun suulla muutoksia tms. vai tuliko synnytys puun takaa?

Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, kun kipeitä supistuksia on tässä ollut useita kertoja päivässä jo muutaman viikon ajan. Ja nyt siis mulla viikkoja 34+3.
Laskeuti aikaisin ja supistuksia mittailin väliin kellon kanssa aika kauan. Oli toinen kaksosista, toinen tuli pois alkuviikoilla.
 
"elisa"
Mun tyttö syntyi 36+2, oli paljon ongelmia alussa, teholla oli 3vrk, osastolla 10pvää yhteensä. Happisaturaatio huono, eli nasaalissa oli 2vrk, nenämahaletkussa 7pvää. Nyt kuitenkin pirtsakka puolivuotias, ikäistään isompi.:)

Syntyessään siis 2,8kg ja 46cm, nyt 9kg ja 70cm.<3 Edelleen sydänkontrolleissa käydään,hällä on kammioiden välinen reikä sydämessä.Sekin kyllä paranemaan päin. Ei mitenkään huomaa ulkonäöstä tai kehityksestä että alku takkusi pahasti.:)
 
täällä kanssa ennenaikainen
Meidän poju syntyi rv 36+5. Synnytys käynnistyi iha vesien menolla. Itse olin jo pitkään ollut sitä mieltä, ettei varmasti laskettuun asti pysy masussa.

Hyvä niin, sillä kokoa oli 3,5kg, pituutta 51cm. Jouduttiin kyllä olemaan sairaalassa yli viikko, sillä vauvan paino laski liika ja lisäksi oli keltinen. Muuten oikein terve vauva ja eka asia mitä kuulin synnytyksessä kun sain sen vihdoin pinnistettyä ulos oli kätilöltä että ei tää kyllä 36-viikkoiselta näytä.

Eli niin kuin muutkin, ihan hyvinvoiva vauva sieltä voi tulla.
 
"Juu"
Synty 36+6, käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi. 2700g ja 49cm. Lastenlääkäri piti häntä ihan keskosena, kun puuttui se yksi päivä täysiaikaisuudesta. Päästiin kuitenkin 3 päivän jälkeen kotiin.
 
"vieras"
Omat kaksoseni syntyivät rv:lla 35. Toinen painoi vähän alle ja toinen vähän päälle 2 kg. Pari viikkoa olivat sairaalassa, eivät olleet kaapissa. Kuten joku jo mainitsikin 34 viikon jälkeen ei yritetä enää estellä. Itse makasin siihen asti sairaalassa.
 

Yhteistyössä