Onko kenelläkään hammasimplanttia? Kokemuksia. :)

napsula
Mulla on poskihammasimplantti. Parin tonnin pintaan maksoi nelisen vuotta sitten Oralilla. Ei sattunut missään vaiheessa. Ensin laitettiin se implanttiruuvi, jonka piti luutua jokusen kuukauden, en enää muista tarkkaa aikaa. Sitten laitettiin se hammaskruunu.

Pakko sanoo, että elämäni parhaita hankintoja. Ehkä kaikilla ei yhden hampaan puuttuminen kauheasti vaikuta, mutta mulla kyllä haittasi purentaa niin etten pystynyt toisella puolella enää syömään lainkaan... Minkä lisäksi purenta oli muutenkin muuttumassa vinksalleen ja vastapuolen hammas oli jo ehtinyt työntyä vähän ulospäin paikaltaan, kun vastinkappale puuttui.
 
"vierailija"
Mua kans kiinnostaa tämä asia. Ei tosin ole ajankohtainen vielä, hampaat joiden tilalle ajattelin implanttia ovat vielä suussa :) Tiedän kuitenkin että tulevaisuudessa joudun poistattamaan 2-3 hammasta ja ainakin yksi on sellaisessa paikassa että sen tilalle haluaisin implantin.

Mietin tuota hintaa, onko tosiaan pari tonnia per hammas? Ei tietty paha jos lopun elämää kestää. Mitenköhän kun olen nikkelille/koboltille allerginen, sopiiko titaani varmasti kaikille?

Ei näitä taida vielä kovin paljon olla kellään kun on niin vähän kommentoitu tätä..
 
"vierailija"
[QUOTE="nainen";29512110]Miksi ihmeessä? Yleensä ne implantit otetaan etuhampaisiin, et saa dollarihymyn.[/QUOTE]

Liittyisiköhän vaan hampaiden kuntoon tai purentaan? Mua ainakin vaivaa kovasti jos on joku huono/kipuileva hammas suussa. Sitä pitää varoa ja syödä koko ajan vaan toisella puolella. Olisi ihanaa kun voisi syödä vaikka kovaa ruisleipää ilman pelkoa hampaan lohkeamisesta.
 
[QUOTE="nainen";29512110]Miksi ihmeessä? Yleensä ne implantit otetaan etuhampaisiin, et saa dollarihymyn.[/QUOTE]

Vain ihminen, joka ei ole ikinä kärsinyt hampaidensa takia, voi sanoa jotain noin tyhmää. Luuletko, että ulkonäön takia repisin omat hampaani? Voin kertoa, että ne näyttävät kyllä oikein näteiltä, ovat valkoisetkin...
 

Yhteistyössä