Onko kenelläkään kokemusta peukalon tyvinivelen murtumasta? Miten hoidettu?

Minulla tuli murtuma peukalon tyviniveleen heinäkuun lopussa ja röntgenissä selvisi että nivelen ulkosyrjällä on luunsiru ohut,mutta 4mm pitkä. Minulla oli 1 viikon lasta kädessä ja sen jälkeen kirurgi käski ottaa sen pois ja olin 2 vkoa saikulla. Sirulle ei aiota tehdä mitään ja olen nyt ollut pari päivää töissä (kaupan kassalla) ja sormi kipeytyy rasituksesta. Soitin tänään työterveyshuoltoon, mutta sain vain vastaukseksi että "kyllähän se kipeytyy, mut ei se haittaa kun ei siellä enää mikään hajoa". Voiko se siru tehdä siellä haittaa,esim.lähteä liikkumaan? Vai voidaanko se oikeasti vain jättää sinne? Ja pitäisikö 2 viikossa oikeasti parantua ennalleen?

Yritin etsiä googlella aiheesta, mutta ei löytynyt mitään keskusteluja joista olisi selvinnyt miten muilla tällaiset hoidettu..
 
vamma
kuulostaa julkisen puolen touhuilta. Miehel vastaava juttu sairaslomaa 2vuotta. Leikattu pari kertaa, tehty testejä kivun vuoksi, kuntoutusta, jne jne jne. Vaihda lääkäriä. Kipu pitää hoitaa.
 
2 VUOTTA?!! :O ja minulle annettiin 2 viikkoa, tosin lauantai-iltana piti mennä töiden jälkeen lekurille ku meni niin kipeäksi ja siellä sairaanhoitaja sano että nyt pitää antaa kädelle aikaa, kun selvästi ilmoittaa siitä että ei ole vielä rasitukseen valmis. Tänään on kontrolliaika työterveyshuoltoon niin katotaan mitä lääkäri päättää tehdä, epäilen kyllä että laittaa mut töihin..
 
muksujenhoitaja
minulla tammikuussa työtapaturma liukastuin jalkakäytävällä jossa ei ollu yhtään hiekkaa ohjattiin terveystaloon jossa röntgeniin ja lääkärinä toimi ihotautilääkäri laitettiin metallilasta kirjotettiin sairasloma todistukseen tärähdys vaikka olikin murtuma,että näin terveystalossa toimitaan peukkuni kuitenkin kipeytyi ja turposi otin yhteyttä työterveyshuoltoon jossa lääkäri otti asian topakasti ja ohjasi ja konsultoi käsikirurgiaa.nyt hoidettu kipsillä,joka välillä jouduttu halkasemaan ja tarrateipillä kiinnitetty.silti kipeytyy ja kipuja.sairaslomaa ollut jo melkein kaksi kuukautta ja ilmeisesti jatkuu että näin terveystalossa tyrittiin.........
 

Yhteistyössä