Onko kenelläkään muulla käynyt niin että odottaa kahta eriaikaan syntyvää, siis näin että...

  • Viestiketjun aloittaja MitäIhmettä
  • Ensimmäinen viesti
No en kyl ihan mahdottomanakaan tota nää, itse olen kuullut vain sellaisen jutun et tutun lapsi oli ollu raskaana ja sikiö oli kuollu kohtuun mut ei tullu ulos ja tuli uudestaan raskaaks ja ultrassa sitten huomattiin tää ja vissii joutuivat keskeyttää uuden raskauden koska kuollut sikiö olis muuten "myrkyttäny" toisenki.
 
vieras
mä muistan kun joitain vuosia sitten oli juttua (oisko seiskassa en oo varma) samanlaisesta jutusta. Muistaakseni siinä lehdessä oli kuva että se nainen oli jossain tv ohjelmassa. Mutta tsemppiä ap:lle!
 
Aikanaan kun minä ja kaksoisveljeni synnyttiin oli lääkäri vanhemmilleni epäillyt että lapset olisivat saaneet alkunsa eriaikaan. Silloin ei vielä paljon ultria tehty mutta kun me täysiaikaisena synnyttiin olin minä n.1kg pienempi, 5cm lyhyempi kuin veljeni, olin selkeästi keskonen ja vietin ensimmäiset viikkoni keskolassa, istukka oli minulla paljon pienempi kuin veljelläni.
Veljeni pääsi kotiin neljänpäivän ikäisenä painaen 3000g ja minä pääsin kotiin kahden viikon ikäisenä painaen 2000g.
Mitään muuta selitystä ei lääkärit olleet osanneet sanoa vanhemmilleni kuin että ehkä olimme saaneet alkumme eri aikaan.

Voihan minun pienipainoisuudelle olla muitakin syitä ja sen aikaisilla tutkimus menetelmillä ei mitään varmuutta mistään olisi saanutkaan.

Olipa tämä provo eli ei niin mielenkiinnolla seuraan ketjua.
 
me
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Aikanaan kun minä ja kaksoisveljeni synnyttiin oli lääkäri vanhemmilleni epäillyt että lapset olisivat saaneet alkunsa eriaikaan. Silloin ei vielä paljon ultria tehty mutta kun me täysiaikaisena synnyttiin olin minä n.1kg pienempi, 5cm lyhyempi kuin veljeni, olin selkeästi keskonen ja vietin ensimmäiset viikkoni keskolassa, istukka oli minulla paljon pienempi kuin veljelläni.
Veljeni pääsi kotiin neljänpäivän ikäisenä painaen 3000g ja minä pääsin kotiin kahden viikon ikäisenä painaen 2000g.
Mitään muuta selitystä ei lääkärit olleet osanneet sanoa vanhemmilleni kuin että ehkä olimme saaneet alkumme eri aikaan.

Voihan minun pienipainoisuudelle olla muitakin syitä ja sen aikaisilla tutkimus menetelmillä ei mitään varmuutta mistään olisi saanutkaan.

Olipa tämä provo eli ei niin mielenkiinnolla seuraan ketjua.
Ei ole mitenkään tavatonta, että toinen kaksosista ottaa enemmän kuin toinen. Mun siskoni on myös kaksoset, ja kokoero huomattava. Syynä se, että isompi kaksosista sai enemmän ravintoa jne, siellä kohdussa.
 
kf
Alkuperäinen kirjoittaja mirre-80:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja sharo:
Merkkailen kanssa :) B)
Eräästä palstalaisesta oli juttu seiskassa. Ei erikoinen, paljon valitusta. Ja nettos 1000e, joten luulis sun vähintään sen verran nettoavan. Soita ihmeessä. Tai kysy joltain lapsiperhelehdeltä ensin?!?
ai niinku itekin olitte jossain lehdessä koomista perhettänne esittelemässä :LOL: paljonko itse tienasitte naurettavalla jutullanne.jummijammit!
No ei se ollut, taitaa tarkoittaa sitä ex-modea joka teki äkkilähdön palstalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja me:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Aikanaan kun minä ja kaksoisveljeni synnyttiin oli lääkäri vanhemmilleni epäillyt että lapset olisivat saaneet alkunsa eriaikaan. Silloin ei vielä paljon ultria tehty mutta kun me täysiaikaisena synnyttiin olin minä n.1kg pienempi, 5cm lyhyempi kuin veljeni, olin selkeästi keskonen ja vietin ensimmäiset viikkoni keskolassa, istukka oli minulla paljon pienempi kuin veljelläni.
Veljeni pääsi kotiin neljänpäivän ikäisenä painaen 3000g ja minä pääsin kotiin kahden viikon ikäisenä painaen 2000g.
Mitään muuta selitystä ei lääkärit olleet osanneet sanoa vanhemmilleni kuin että ehkä olimme saaneet alkumme eri aikaan.

Voihan minun pienipainoisuudelle olla muitakin syitä ja sen aikaisilla tutkimus menetelmillä ei mitään varmuutta mistään olisi saanutkaan.

Olipa tämä provo eli ei niin mielenkiinnolla seuraan ketjua.
Ei ole mitenkään tavatonta, että toinen kaksosista ottaa enemmän kuin toinen. Mun siskoni on myös kaksoset, ja kokoero huomattava. Syynä se, että isompi kaksosista sai enemmän ravintoa jne, siellä kohdussa.
Olen käsittänyt että identtisillä kaksosilla tuo ravinnon saanti voi olla nuin. Mutta erimunaisilla kaksosilla on erilliset istukat ja sikiöpussit.
Oli miten oli kirjoitin tuon jutun niin kuin olen sen vanhemmiltani kuullut, enkä väittänytkään että näin 100% varmasti olisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Aikanaan kun minä ja kaksoisveljeni synnyttiin oli lääkäri vanhemmilleni epäillyt että lapset olisivat saaneet alkunsa eriaikaan. Silloin ei vielä paljon ultria tehty mutta kun me täysiaikaisena synnyttiin olin minä n.1kg pienempi, 5cm lyhyempi kuin veljeni, olin selkeästi keskonen ja vietin ensimmäiset viikkoni keskolassa, istukka oli minulla paljon pienempi kuin veljelläni.
Veljeni pääsi kotiin neljänpäivän ikäisenä painaen 3000g ja minä pääsin kotiin kahden viikon ikäisenä painaen 2000g.
Mitään muuta selitystä ei lääkärit olleet osanneet sanoa vanhemmilleni kuin että ehkä olimme saaneet alkumme eri aikaan.

Voihan minun pienipainoisuudelle olla muitakin syitä ja sen aikaisilla tutkimus menetelmillä ei mitään varmuutta mistään olisi saanutkaan.

Olipa tämä provo eli ei niin mielenkiinnolla seuraan ketjua.
Minäkin oli kaksossiskoani hieman alle kilon pienempi, ja muutamia senttejä lyhyempi. Olemme synytyneet 1984 ja silloin äidilleni kerrottiin siskoni istukan olleen paljon isompi pidettiin kuulemma aika tavallisena juttuna jo silloin. Joten hän siis myös sai enemmän ravintoa. Muutenkin minä olin keltainen syntymän jälkeen, ja söin heikosti. Sairaalasta pääsimme kymmenen päivän päästä kun painoni laski aluksi rajusti. Ja me olemme siis erimunaiset kaksoset.
 
Suzyanne
Ohhoh, nyt täytyy merkata. Mielenkiinnolla ultrakuvaa odottelen. Minäkin suosittelisin ap:lle että ottaa Seiskalehteen yhteyttä. Itse olen saanut kerran sieltä monta sataa euroa kun räpsäisin kerran valokuvan yhdestä julkkiksesta. =)
 
v
No ei ole teoriassakaan mahdollista noin isolla viikkoerolla. Sen jälkeen kun alkio on kiinnittynyt ja istukka alkanut kehittyä, ei ole enää teoreettistakaan mahdollista tulla uudestaan raskaaksi raskaanaollessa. Noita muutaman päivän erolla hedelmöityneitä on kyllä paljonkin, useimpia ei edes huomata, mutta esim. kaikki erimunaiset kaksosethan periaatteessa ovat tällaisia.
 
skeptikko
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No ei ole teoriassakaan mahdollista noin isolla viikkoerolla. Sen jälkeen kun alkio on kiinnittynyt ja istukka alkanut kehittyä, ei ole enää teoreettistakaan mahdollista tulla uudestaan raskaaksi raskaanaollessa. Noita muutaman päivän erolla hedelmöityneitä on kyllä paljonkin, useimpia ei edes huomata, mutta esim. kaikki erimunaiset kaksosethan periaatteessa ovat tällaisia.
Näin minäkin asian ajattelen.
 

Yhteistyössä