Onko kenelläkään sellaista kotidoppleria?

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
viaaras
Mulla oli. Kokeilin sitä mahaani ja sain jatkuvasti lukemia 130-160 välillä. Ja en edes ollut raskaana silloin, piruuttani vaan kokeilin kun oli tylsää. uudehko ja vähän käytetty laite kyseessä niin ei ainakaan sen piikkiin menis että vanhuuttaan temppuilis..
 
Noooh
Mulla oli. Kokeilin sitä mahaani ja sain jatkuvasti lukemia 130-160 välillä. Ja en edes ollut raskaana silloin, piruuttani vaan kokeilin kun oli tylsää. uudehko ja vähän käytetty laite kyseessä niin ei ainakaan sen piikkiin menis että vanhuuttaan temppuilis..
Mullakaan ei toiminu raskaana ollessa sellanen missä näkyy muka se syke numeroina.

Sellanen tavallinen, perusmalli halvin, on toiminut hyvin kahdessa raskaudessa ja rv 9-10 olen saanut kuulumaan sydänäänet. Angelsounds joku.. Hyvä, suosittelen!
 
viaaras
Mullakaan ei toiminu raskaana ollessa sellanen missä näkyy muka se syke numeroina.

Sellanen tavallinen, perusmalli halvin, on toiminut hyvin kahdessa raskaudessa ja rv 9-10 olen saanut kuulumaan sydänäänet. Angelsounds joku.. Hyvä, suosittelen!
Se on ihan hirveetä kusetusta! Mun syke ei tod ole väliltä 130-160 joten mistä lie tuo laite repii lukemansa. Joku raskaana oleva tietysti kuvittelee että se on vauvan syke vaikka kone heittää ihan omiaan.
 
mammalainen
Kyllä minä sain tuolla dopplerilla kuunneltua kahden sikiön (yksi kerrallaan, ei siis kaksosraskautta) sydänten äänet ihan hyvin. Onhan tuossa se sykenäyttökin mutta en minä kehdannut sitä anturia koskaan niin pitkään kohdun päällä pitää että olisin voinut selvittää minkämoinen on syke, minulle riitti se äänen pikainen kuuleminen.

Tarttis saada nyt itsestään irti sen verran että laittaisin tuon myyntiin kun en sitä enää itse tule tarvitsemaan mutta koska en todellakaan tiedä onko näyttöön luottamista on vähän vaikea lähteä tuota kaupittelemaan : /
 
Mulla oli myös Angelsounds- merkkinen ja hyvin toimi. Ostin jopa käytettynä sen huuto.netistä ja samassa paikassa myin taas eteenpäin. Viikolta 9 kuulin laitteella sykkeen. Kivaa se oli. Tallennettiin tietokoneellekin sitä jonkin verran.
 
Mulla oli, tai siis on edelleen...vielä pari viikkoa siskolla lainassa, kunnes vauva syntyy.

Me molemmat ollaan siitä tykätty ja sen avulla saatu mieli rauhalliselksi kerran jos toinenkin. Viikolla 8-9 muistaakseni sykkeet löydettiin.
 
Tosijuttu
Kätilöltä: olipa kerran äiti, jolla oli kotidoppleri....vauva liikkui huonosti usean päivän ajan, äiti kuunteli dopplerilla "hyvät äänet", tuli sitten lopulta sairaalaan ( en enää muista oliko sovittu kontr.käynti, vai tuliko liikehälynä), ennen tuloaanol taas kuunnellut ne "hyvät äänet". Sairaalassa ctg päälle ja siitä melkein heti hätäsektioon, huono lapsi syntyi :(
Tarinan opetus: kotidoppleri ei kerro maallikolle mitään vauvan voinnista ( no sen, että on elossa siinä hetkessä)
 
kfkfkf
Eli saattaa toimia tai olla toimimatta :D

Täytyy varmaan sellane sit ostaa :) Ja joo, en tosiaankaan minkään kotidopplerin varaan laske yhtään mitään, haluaisin vain kuunnella vauvan ääniä ja sykettä :heart:
 
Vi eras
Kätilöltä: olipa kerran äiti, jolla oli kotidoppleri....vauva liikkui huonosti usean päivän ajan, äiti kuunteli dopplerilla "hyvät äänet", tuli sitten lopulta sairaalaan ( en enää muista oliko sovittu kontr.käynti, vai tuliko liikehälynä), ennen tuloaanol taas kuunnellut ne "hyvät äänet". Sairaalassa ctg päälle ja siitä melkein heti hätäsektioon, huono lapsi syntyi :(
Tarinan opetus: kotidoppleri ei kerro maallikolle mitään vauvan voinnista ( no sen, että on elossa siinä hetkessä)
Mä älysin kyllä lähteä liikekäyrälle kun vauva liikkui huonosti, syke kyllä oli hyvä.
Että eipä sitä pelkästään niihin hyviin sykkeisiin kannata luottaa. Luulisi jokaisen normaalillä järjellä varustetun sen ymmärtävän.

Ja meidän vauvalla ei ollut hätää, rennompi päivä vaan.

Mutta tykkäsin kyllä dopplerista. Kahden keskenmenon jälkeen se oli aivan loistava vempele mieltä rauhoittamaan.
 
vierass.
Minullakin on tuo halvin versio ja hyvin toimi, kahdessa raskaudessa sitä tuli joskus käytettyä. Sen jälkeen kun liikkeet alkoi tuntumaan niin ei tullut käytettyä kuin ihan pari kertaa. En muista miltä viikoilta asti kuului, mutta aika ajoissa kuitenkin, ennen np-ultraa molemmilla kerroilla. Tokassa raskaudessa alkoi raju verenvuoto 11+ viikolla ja olin varma että kesken meni. En sinä iltana kuitenkaan viitsinyt päivystykseen lähteä, kun mitäpä siellä olisi voitu tehdä. Aamulla sitten kokeilin kuitenkin dopplerilla ja sykehän sieltä löytyi ja kyllähän se helpotti kovasti kuulla, että siellä mahdollisesti elämää vielä olisi. Sairaalaan kuitenkin menin varmistamaan asian ja ultrassa näkyikin että kaikki hyvin, isohko hematooma vain oli kyseessä. Joidenkin mielestä tuo vain lisää huolta, jos ei löydykään sitä sykettä, mutta minusta se taas helpottaa sitä turhaa huolta, kun yleensä sen sykkeen kuitenkin löytää, tai ainakin istukasta lähtevän äänen. Kunhan muistaa ettei panikoi jos ei joku kerta löydykään heti äänet, etenkään ihan alussa. Ja niitä kannattaa etsiä sitten todella alhaalta alussa, ihan sieltä karvoituksen tuntumasta.
 

Yhteistyössä