Onko kenelläkään soneran viihdepakettia?

  • Viestiketjun aloittaja "Eräs"
  • Ensimmäinen viesti
"Eräs"
Meidän taloyhtiö on sopinut soneran kanssa sopimuksen kiinteästä laajakaistasta joka sisältyy vuokraan. Pienin yhteys ja nopeamman saa omalla kustannuksella edulliseen hintaan.

Eilen soitin sinne ja kuuntelin ihmeissäni sitä asiakaspalvelijaa joka kauppasi mulle jotain viihdepakettia 2v sopimuksella. Edulliseen hintaan tietenkin. En ymmärtänyt mitään ja väliin yritin sanoa, että nuo seinäpistokkeet ovat meidän kodissa niin ihmeellisissä paikoissa, että en saa sen jälkeen liitettyä konetta tv:hen, kuin ostamalla monta metriä johtoa. Käsitinkö mä oikein, että sen jälkeen katselen tv:tä netin kautta? Miksi mä sitten maksan tv-lupaa?

Osaisko joku valaista tyhmää, että mikä idea tuossa on ja muuttuuko tulevaisuudessa tv:n katselu netin välityksellä oleviin yhteyksiin? Miksi mä tarviin digiboksin tuohon soneran viihdepakettiin heiltä? Meillä on tällä hetkellä telkkarissa sisällä digiboksi. Jos oikein ymmärsin niin tuo soneran digiboksi maksaa?

Soneralla on myös kanavapaketteja. Nekin sitten maksavat erikseen. Tällä hetkellä meillä on kanavapaketti toiselta tarjoajalta ja haluaisin säilyttää sen. Ilmeisesti sonera ei kuitenkaan pysty toimittamaan sitä vielä meidän osoitteeseen. Puhelun aikana selvisi myös, että nykyinen liittymä (laajakaista sekä kanavapaketit) tulee viimeistään helmikuusta vaihtaa soneralle, koska nykyinen palveluntarjoaja ei sen jälkeen pysty niitä meille toimittamaan.

Auttakaa mua, se soittaa soneralta kohta ja en tiedä mitä sille vastaan.
 
meillä on! ei muuttunut netin käyttö, tuli vain nopeempi netti..
teevee kanavat tulee jotenkin netin kautta ja sen digiboksin. on kiva et voi vuokraa suoraan himasta leffoja, ei tartte lähtee ulos :D


on jotai kanavapaketteja ja urhelilukanavien takia se meille tulikin (mies halusi)
en oikeastaan tiiä siitä sit sen enempää :D
 
"Eräs"
meillä on! ei muuttunut netin käyttö, tuli vain nopeempi netti..
teevee kanavat tulee jotenkin netin kautta ja sen digiboksin. on kiva et voi vuokraa suoraan himasta leffoja, ei tartte lähtee ulos :D


on jotai kanavapaketteja ja urhelilukanavien takia se meille tulikin (mies halusi)
en oikeastaan tiiä siitä sit sen enempää :D
Osaatko kertoa mitä laitteita pitää johdoilla yhdistellä? Käsittääkseni tietokoneeseen ei saa modeemia vaan yhteys tulee suoraan seinästä. Välillä se setä höpötti seinässä olevista pistokkeista ja välillä eteissä olevasta keskuksesta. Kurkkasin siis sähkökaappiin ja sielläkin oli jotain data pistokkeita.

Mä en ymmärrä hölkäsen pöläystä koko asiasta, mutta en mä halua tilata mitään sikaa säkissä. Leffojen katseluun ei ole aikaa eli tarviiko tota viihdepakettia mihinkään muuhun? Nettikin toimii tarpeeksi nopeasti ja en ymmärrä miten se vois toimia vielä nopeemmin :D
 
"noo"
silloin kun lasten isä hommasi, (hänellä oli ennestään laajakaista soneralla, mutta kauppasivat samaan hintaan sit tuon kotitv:n) sai noi laitteet 30e toimitusmaksulla. Siis siihen tuli digiboxi ja reititin/ ADSLmodeemi/wlanilla.
Pari kaapelia nyt sit joutui itse ostamaan, kun mukana tuli vain jotain metrisiä, eli kaapelit on vedetty eteisen puhelinpistokkeessa olevasta modeemista digiboxiin ja tietokoneeseen, toisessa tiekkarissa on wlan-adapteri, joka maksaa jotain kympin?
Jos kanavapaketit ovat soneralta, siihen sisältyy jotain ohjelmakirjastoja, voit siis valita ohjelmista joita siellä on.
Myös peruskanavat ykkösestä tuonne tv-viiteen pystyy tallentamaan verkkoon, vaikkei tallentavaa boxia olekaan. (se olisi maksanut jotain 80e? tuossa paketissa)
Onhan se vuokraamo ja tallennus kiva siinä tv:ssä ihan varalta, katsoin vain netistä että kotitv:n kuukausimaksu on 10e, tarjouksessa ilmainen, mutta en tiedä milloin tarjous päättyy.
 
Meillä on tuo paketti, siihen kuuluu sekä modeemi että digiboksi. Modeemi yhdistetään puhelinpistokkeeseen, digiboksiin ja tietokoneeseen. Digiboksi seinässä olevaan anteninpistokkeeseen ja telkkariin.
Nettiyhteys (olikohan 20M) on noin nopea riippuen paikasta missä asut, taajaman ulkopuolella se ei ole noin nopea vaikka kuinka luvattaisiin. :)
Viihdepaketilla voi toki katsella leffoja, mutta me katselemme norm. tv ohjelmia ja tallennamme niitä boksille, tässä systeemissä on ihan mukavasti tallennustilaa
 

Yhteistyössä