Onko kenenkään vauva syntynyt "yllättäen" jo rv 35-36?

  • Viestiketjun aloittaja kesämamma
  • Ensimmäinen viesti
kesämamma
Pohdin vaan, että kuinkakohan yleistä on synnytyksen käynnityminen itsellään jo tuossa vaiheessa....
Tänään on supistellut aika tavalla ja vasta rv 35+5 menossa.
En nyt usko kuitenkaan, että tästä vielä synnytys alkaa, mutta kunhan kaikkea pyörii päässä :)
 
Meidän ensimmäinen poika synty rv 35+5 ja ihan yllättäen. Aloin vaan yöllä kattoo kellosta et oho supistuksia tulee 5-8 minuutin välein. Ja kun mentiin sairaalaan niin aattelin et kunhan vaan käydään tarkistaa tilanne et kuukauden päästä sit synnyttämään. Mutta niin vaan poika päätti nopeasti ja yllättäen maailmaan tulla. Pituutta oli 46cm ja painoa 2840g ja nyt jo reipas 3v :heart: :heart: :heart:
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Esikoinen syntyi 34+jotain, en muista päiviä.
Aivan totaalisen yllättäen tuli. Olin sairaalassa katsomassa kaveria ja siellä meni lapsivedet.
Kuulostaapa jännältä ;) Ei varmaan juu tullut sairaalaan mennessä mieleen, että itse jää samalla reisuulla sisään. Heh :)


 
Hep!
Poika syntyi 35+5 TÄYSIN yllättäen! Olin edellisenä päivänä ollut katsomassa kaverin 3viikkoa vanhaa vauvaa ja illalla synnytys valmennuksessa, jossa tehtiin sellaisia "kyykkyharoituksia" :) Tietänette mitä tarkoitan... Jep, ja poju oli syntyessään 2900g ja kaikki meni hienosti.
 
AP
Näiden tarinoiden valossa siis on mahdollista, että näistä supistuksista vaikka jotakin kehittyisi :) ! En ole vielä mitenkään "ihan kypsä" tähän olotilaan, joten mitään ääretöntä hinkua ei sairaalaan vielä ole... Mutta saa siis nähdä, mitä tästä tulee.
 
34+1 alkoi supistukset kotona ja tyttö syntyi (12 vrk keskolassa ja kotiin)
36+2 rutiini lääkärintarkastuksesta passitettiin sairaalaan kun kohdunsuu oli jo yli 4cm auki ja samana päivänä poika syntyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Esikoinen syntyi 34+jotain, en muista päiviä.
Aivan totaalisen yllättäen tuli. Olin sairaalassa katsomassa kaveria ja siellä meni lapsivedet.
Apu oli ainakin lähellä :D
Se oli niin noloa. Ryntäsin vessaan kun en ollut ihan varma lorahtiko kuset housuun :D
Sitten kysyin apua hoitajalta ja se kutsui paikalle hirveän köörin hoitajia ja lääkäreitä jotka haisteli mun housuja ja mietti oisko lapsivettä vai virtsaa :D
 
kolmen äitee
Neuvolassa aamulla, sydänäänien kuuntelun jälkeen hoitaja pyysi käymään sairaalassa ottamassa uudet käyrät. Päivällä hätäsektio, jossa lääkäri mainitsi, että 5 min myöhemmin lapsi ei olisi selvinnyt. Niin ja viikkoja 35+2.

Joskus voi käydä todellinen tuuri neuvola-ajan kanssa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sdsasd:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
keskimmäinen syntyi 37+0, ultran mukaan aiemminkin.
selvennätkö?
siis miten ultran mukaan aiemmin?
Rakenneultran mukan olis laskettu aika siirtyny muistaakseni 10 päivää eteenpäin, mutta täällä ei siirretä LA:ta neuvolakorttiin, jos se ei siirry yli 2 viikkoa, ainakaan rakenneultrassa enää ja silloin ei vielä aiempia ultria ollukkaan.
 
Poika tuli 37+3, vedet meni 22 tuntia aikaisemmin. Ite kuvittelin että menis yli lasketun ajan mut mies oli aikasemmin viikolla jo sanonu et poika (tiedettiin että on poika) tulee joko tän viikon perjantaina tai seuraavana ja synytyy klo. 05 aamulla. No synty sit saman viikon perjantaina klo. 04.54. Eli miehelle ei ollu yllätys.
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äitee:
Neuvolassa aamulla, sydänäänien kuuntelun jälkeen hoitaja pyysi käymään sairaalassa ottamassa uudet käyrät. Päivällä hätäsektio, jossa lääkäri mainitsi, että 5 min myöhemmin lapsi ei olisi selvinnyt. Niin ja viikkoja 35+2.

Joskus voi käydä todellinen tuuri neuvola-ajan kanssa :)
Hui... Mikä oli pielessä :(
Onneksi tilanne päättyi onnellisesti.
 
kolmen äitee
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äitee:
Neuvolassa aamulla, sydänäänien kuuntelun jälkeen hoitaja pyysi käymään sairaalassa ottamassa uudet käyrät. Päivällä hätäsektio, jossa lääkäri mainitsi, että 5 min myöhemmin lapsi ei olisi selvinnyt. Niin ja viikkoja 35+2.

Joskus voi käydä todellinen tuuri neuvola-ajan kanssa :)
Hui... Mikä oli pielessä :(
Onneksi tilanne päättyi onnellisesti.
Sydänlapsi, jota ei oltu huomattu aikaisemmissa ultrissa.

Muistan vieläkin sen päivän kuin eilisen. Kotona yksin, mulla ei autoa ja sairaalaan oli 35 km matkaa. Naapurilta sain auton lainaksi, soitin miehelle että pääseekö töistä mun mukaan, kun oli sattumalta lähistöllä töissä.

Onneksi tuli, tiedä miten mun mielentilani olisi muuten kestänyt.. Mies lähti vauvan perässä toiseen sairaalaan, mä kursittavaksi paikalliseen.
 
AP
Ärsyttävää kun koko ajan kiristää... Ei kovin kipeästi, mutta tosi säännöllisesti!
Tämä on sentään jo kolmas lapsi, mutta ei tässä hommassa näköjään "konkarikaan" tiedä, mitä nämä kiristykset ovat.
Pakko kai yrittää mennä nukkumaan. Huokaus.
 
juu
meidän poju syntyi 37+1 ihan yllättäen. yhtäkkiä alko supistelee ja eikun muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen kohti sairaalaa. itsekin kuvittelin, että kyllä ne supistukset vielä ohi menee (paria päivää aiemmin olin vielä käyny lääkärissä, eikä ollu mitään synnytykseen viittaavia merkkejä, lääkäri sanoi että eiköhän mene lähelle laskettua aikaa) mutta kun ne supistukset ei sitten loppunu, vaan paheni vaan niin ei auttanu muu kuin lähteä kohti sairaalaa ja pian sen jälkeen poika syntyikin
 

Yhteistyössä