Onko ketään joka ei halua töihin?

Onko täällä ketään muuta, jota ei voisi vähempää kiinnostaa töihin meneminen nyt kun lapset on pieniä.
Itse olen ollut kotona kohta 4 vuotta, välillä muutaman kuukauden töissä ja olen ruvennut ajattelemaan, että ei huvittaisi yhtään etsiä töitä. Voisin aivan hyvin ilmoittautua työttömäksi ja saada enemmän rahaa jo töitä hakiessa, mutta olen edelleen hoitovapaalla vain siksi että en joutuisi töihin ja työyhteiskunnan hampaisiin jossa pienten lasten vanhemmista revitään kaikki irti mikä vain saadaan?

Onko täällä siis ketään, joka ajattelisi samoin vai olenko ainoa laiskimus joukossa?
 
No musta tuntuu aina välillä tuolta et en haluis töihin vaan mulla ei taida olla vaihtoehtoa kauheenpaljon. Niin ja tähän voi joku taas tieteskin vetästä et aina voi valita no niin tietysti. Mut mulla ei oo varaa olla vaan kotona.
 
Mä ajoittain koen mielenhäiriön ja meen töihin!
Sitten häntä koipien välissä takas kotiin!!!
Mä oon ollut jo myös liki 4 vee kotona....

6 lasta niin kukapa heidän asiat hoitais jos töissä olisin??MIes on yrittäjä eikä todella ehdi kaikkea hoitaa...

Meille tä sopii,mä teen keikkaa silloin tällöin että taas tajuan tän judanssin.Sitten taas kotona tyytyväisin mielin.
Mies ei halua mun menevätn töihin neverever... :wave:
 
Halusin olla kotona niin pitkään, ku mahdollista. Minusta se oli meidän perheelle paras ratkaisu. Sitten menin töihin, ku kuopus täytti 3-v. Yhtään aikaisemmin en ois mennyt töihin. Työkkärissä en haluasi roikkua vain rahan takia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:wave: Hoitovapaa loppu viimeviikolla, mutta en minä nyt viel ainakaan ehdi töihin menemään :D Ja en oo työkkärissäkään, mies lupasi elättää.
Tää on ihan jees :flower: :heart: mutta sitä mä en ymmärrä enkä sulata että haluamatta töitä ollaan työkkärissä rahan takia. Jos ei kiinnosta niin älä mee, mutta älä sit hae työttömyysrahaakaan :kieh:
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:wave: Hoitovapaa loppu viimeviikolla, mutta en minä nyt viel ainakaan ehdi töihin menemään :D Ja en oo työkkärissäkään, mies lupasi elättää.
Sama homma tapahtuu meillä ensi kesänä. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:wave: Hoitovapaa loppu viimeviikolla, mutta en minä nyt viel ainakaan ehdi töihin menemään :D Ja en oo työkkärissäkään, mies lupasi elättää.
Samoin :D Tosin mä olen ollut jo kuukauden elätettävänä. En halua mennä vielä töihin, kun se ei tarjoa mulle mitään uutta tähän kotielämään verrattuna. Menisin siis päiväkotiin töihin, mutta hoidan ennemmin näitä omiani. Ja olen ollut kotona yli 5 vuotta. Kyllä niitä töitä ehtii vielä tekemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
:wave: Hoitovapaa loppu viimeviikolla, mutta en minä nyt viel ainakaan ehdi töihin menemään :D Ja en oo työkkärissäkään, mies lupasi elättää.
Samoin :D Tosin mä olen ollut jo kuukauden elätettävänä. En halua mennä vielä töihin, kun se ei tarjoa mulle mitään uutta tähän kotielämään verrattuna. Menisin siis päiväkotiin töihin, mutta hoidan ennemmin näitä omiani. Ja olen ollut kotona yli 5 vuotta. Kyllä niitä töitä ehtii vielä tekemään.
Minä voisin kyllä jo toisaalta halutakin, mutta kunnioitan miestänikin sen verran, että kun hän toivoo minun olevan vielä kotona, niin voin hyvin ollakin. Kyllä niitä töitä sitten ehtii vielä tehdä, varmasti, kun sen aika on taas.
 
Onnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Oona:
Voisin aivan hyvin ilmoittautua työttömäksi ja saada enemmän rahaa jo töitä hakiessa, mutta olen edelleen hoitovapaalla vain siksi että en joutuisi töihin ja työyhteiskunnan hampaisiin jossa pienten lasten vanhemmista revitään kaikki irti mikä vain saadaan?
Herran jestas -mistä sä vedät tällaisia yleistyksiä? Ei meillä ainakaan töissä revitä pienten lasten vanhemmista kaikki irti mikä saadaan! Ongelma on ilmeisesti enemmänkin työpaikkakohtainen kuin mikään muu. =)
 
Niin no tarkoitin lähinnä nyky-yhteiskuntaa yleensä. Että kaikki ja kaikkien pitäisi olla niin hiivatin tehokkaita. Pitäisi olla hyvä äiti ja samalla hyvä työntekijä/veronmaksaja. Se että kaikkien pitäisi ponnistella koko jotta jatkuva talouskasvu olisi mahdollista on minusta ahdistavaa. Itse kaipaisin ennemminkin sellaista "hitaampaa" ja rennompaa elämää...
 
Onnellinen
On joo -työpaikkakohtaista ja luonnehan siinä ratkaisee. Mä ponnistelen mielelläni talouskasvun edessä (jos yhden naisen työpanos nyt siihen ratkaisevasti vaikuttaa) ja kaikenlainen hidas, maleksiva ja takkuava elämä on musta huomattavasti ahdistavampaa kuin kiihkeä, hektinen (työ)elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oona:
Niin no tarkoitin lähinnä nyky-yhteiskuntaa yleensä. Että kaikki ja kaikkien pitäisi olla niin hiivatin tehokkaita. Pitäisi olla hyvä äiti ja samalla hyvä työntekijä/veronmaksaja. Se että kaikkien pitäisi ponnistella koko jotta jatkuva talouskasvu olisi mahdollista on minusta ahdistavaa. Itse kaipaisin ennemminkin sellaista "hitaampaa" ja rennompaa elämää...
Samoin. Nyt pitää osata, pärjätä, edetä, uskaltaa, kasvatuksesta on tullut haastavanpaa... Tukiverkkoja ei kaikilla ole. Tuntuu, että pitää äkkiä kyetä olemaan pala tätä palapeliä ja mielellään hyvä, tehokas ja tuottava pala.

En mää ihmettele, että ihmiset väsyy, uupuu ja masentuu.
 

Yhteistyössä