Onko ketään ylivieska/oulainen suunnalta?

Molemmista kaupungeista on kokemusta, vaikka itse en enää sielläpäin asukkaan.
Oulainen oli minusta hyvin sisäänlämpiävä paikka, aika hankala oli saada sieltä tuttavia, tosin silloin ei ollut lapsiakaan, joiden kanssa ehkä helpommin tutustuu muuhunkin kuin työpaikan porukkaan.
Ylivieska on hieman isompi paikka kuin Oulainen, esim. kauppavalikoima huomattavasti laajempi. Ulkonaisesti Ylivieska miellyttävämpi paikka minusta ja siellä ehkä hieman enemmän harrasatusmahdollisuuksiakin. Puistoja löytyy, mutta toiminnasta en osaa sanoa lasten suhteen.
Jos nyt pitäisi muuttaa ja valita asuinpaikka näiden kahden väliltä niin Ylivieska veisi kyllä voiton! =)
 
Hei,
Minä asun perheineni Oulaisissa. Lapsiperheelle ihanteellinen paikka kun on rauhallista ja turvallista. Juuri ollaan saatu uusi ala-aste, joka on viimeisen päälle uudenaikainen opetusvälineineen kaikkineen. Koulun piha on todella hieno, mm. paljon keinuja, liukumäkiä, rimpuilutelineitä ym. Lapset tykkäävät! Täällä on hyviä tontteja halvalla. Päivähoitoikäisten lasten asiat ovat myös erittäin hyvin hoidettu. Aina ollaan saatu lapset juuri siihen hoitoon kun ollaan haluttu. Itse olen Oulusta kotoisin, mieheni Oulaisista. Välillä ollaan asuttu Vaasassa (5v.) ja Oulussa (2v.). Lapset haluan kasvattaa täällä puhtaan luonnon äärellä. Toki täällä kauppojakin on ihan riittävästi jotta päivittäisasiat saa hoidettua. Ylivieskasta haetaan sitten sitä mitä täältä ei saa ja Ouluun on vain noin tunnin matka. Meidän perhe käy usein myös Oulussa asioilla, mutta johtuu varmasti paljolti siitä, että minun vanhemmat asuu siellä.
Tervetuloa Oulaisiin! =)
 

Yhteistyössä