Onko korvassa tulehdus jos sanotaan että punottaa?

  • Viestiketjun aloittaja Lääkärillä käyty
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja älkää uskoko pilipali-linkkejä:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00001

Täällä LUOTETTAVAA tietoa aiheesta.
MInä peesaan tätä. Turha uskoa mitään antibioottivastaisia hörhölinkkejä.
Eihän tässä mistään linkeistä olekaan puhuttu, vaan siitä, että onko oikein jos lääkäri määrää antibiootin pelkän punoituksen vuoksi, eikä korvasta oteta näytettä? On kyllä sinisilmästä sakkia. Sitä lääkäriä ei hiton vertaa kiinnosta, mitä teidän lapselle syötetään, kunhan se saa siitä palkan! Tästä syystä mä käytän aina lapseni yksityisellä, oli asia mikä hyvänsä, vaikka maksaa, niin teen sen lapseni vuoksi.
No meillä ei ole koskaan otettu ainuttakaan bakteerinäytettä korvasta ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta ollaan aina käyty yksityisellä, pari kertaa jopa ihan sillä korvalääkärillä. Tuossa linkkijutussa oli kyse siitä, kun ihmiset täällä tappelee, kummat aiheuttaa korvatulehduksia enemmän, virukset vai bakteerit.
Ei niitä tulehduksia aiheuta virukset eikä bakteerit vaan lääkärit. Tehkää niinku teette, minä teen niinku minä teen, ja uskon, että Suomessa on paljo, suurin osa niitä ihmisiä, jotka ovat samalla kannalla kuin minäkin, turhat antibiootit hevonkuuseen!!!
No juu, turhat antibiootit pois kyllä, mutta vaikka hoitoalalla olenkin, en kyseenalaista lääkärin määräämää antibioottikuuria, jos lapsi on selvästi kipeä ja sanoo, että korva on kipeä. Sulle on vissiin osunut kohdalle huonoja lääkäreitä, jotka aiheuttaa lapsille korvatulehduksia, mutta meillä ne on kyllä tulleet ihan ennen lääkäriin menoa ja lääkäristä ollaan saatu siihen kipuun helpotus ;) .
No, toki se eka "tulehdus" ei ole antibiooteista johtuva, mutta sitten kun niitä aletaan määräileen turhaan, niin siitä alkaa se kierre. Mikäs muuten olet, kun hoitoalalla olet? Itsekin kun olen hoitoalan ihmisiä. En minäkään kyseenalaistaisi lääkärin määräämää kuuria, JOS sen kuurin tarve olisi perinpohjaisesti tutkittu, eli otettu näytteet yms.
Mä en viitsi sitä niin tarkoin täällä määritellä, mutta en siis lääkäri, vaan amk-pohjainen koulutus.
 
ap
Eikös se ollu et valkosipulia vaikka harsoon ja sängyn päätyyn??pitääkö ne sipulit halkasta että aromi pääsee oikein kunnolla.Me ei kyllä tykätä valkosipulista mutta jos se auttas.Vai ajaisko tuo ilmankostutin yhtään samaa asiaa??
 
terkka
Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en antais vielä, kattelisin eka. Eikös apteekista saa puuduttavia korvatippoja?

Tuosta pian alkaa kierre kun yks kuuri jo ollut.
Ja höpöhöpö kierteestä! Meidän lapsi sai 10kk iässä kuurin ja nyt sai 3 vuotiaana. Aika kaukana kierteestä. Jollakin on vaan "sellainen kohta elimistössä" minne ne sairaudet pesiytyy.

Itse saan aina flunssan helposti, mies mahataudin ja tyttö.... no ei kummempia sairauksia ainkaan vielä.

Itselläni on ollut lapsena ennen kouluikää yli kymmenen korvatulehdusta (ei silloin ollut mitään putkituksia), niitä lääkittiin ja puhkottiin. Muttei nekään onneksi periytynyt lapselle.
 
Moi! En lukenut keskustelua ihan loppuun asti, että voi olla että joku on jo korjannut, mutta kyllä välikorvan tulehduksissa löytyy 70-90%:ssa bakteeri aiheuttajaksi. Tarkistin tiedon vielä Terveysportistakin (oon loppuvaiheen kandi). Että sinänsä ab puree, mutta usein diagnoosi on tietysti väärä.
 

Yhteistyössä