onko kukaan hoitanut kotihoidontuen aikana toisen lasta kotonaan?

eihän kela vissiin puutu siihen, kun eihän tämän hoitolapsen vanhempien tarvitse ilmoittaa mihin tukensa käyttävät kun lapsi ei mene kunnalliseen hoitoon. eiks niin?
mutta täytyykö mun ilmoittaa jonnekin?
ei kai, enkös saa ottaa rahaa "vastaan" lapsen hoidosta ilman mitään kelasotkuja?

auttakeehan :attn:

samahan se kai on hoitaako mummi, kaveri vai muu sukulainen- eikö? :whistle:
 
Kelan sivuilta lainattua:
"Lasten kotihoidon tukea voi hakea perhe, jonka alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnan järjestämässä päivähoidossa. Lasta voi hoitaa jompikumpi vanhemmista tai esim. sukulainen tai yksityinen päivähoidon tuottaja. Kun lasta hoitaa joku muu kuin vanhempi itse (ei kuitenkaan kunnallinen päiväkoti), vanhempi voi olla esim. työssä tai vuosilomalla."
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Kelan sivuilta lainattua:
"Lasten kotihoidon tukea voi hakea perhe, jonka alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnan järjestämässä päivähoidossa. Lasta voi hoitaa jompikumpi vanhemmista tai esim. sukulainen tai yksityinen päivähoidon tuottaja. Kun lasta hoitaa joku muu kuin vanhempi itse (ei kuitenkaan kunnallinen päiväkoti), vanhempi voi olla esim. työssä tai vuosilomalla."
kiitos. vastaus olisi siis hyvínkin löytynyt kelan sivuilta- hyvä minä B)

 
eevi
Tuota noi...jos hoidat toisen lasta olet työsuhteessa heihin ja velvollinen maksmaaan evrot ja he taas työnantajamaksut.

Harvoin tapahtuvasta kyhytaikaisesta hoidosta ei tarvitse maksuja ja veroja hoidella, mutta säännöllisestä kyllä.

Muuten teet työtä pimeästi eikä kannata kauheasti ympäristöön hoitolasta mainostella, ettei joku käräytä sinua.



 
hoitojakso olisi 4-5kk kunnes palaan itse töihin ja omani menevät tarhaan ja tämä hoitolapsi myös tarhaan..

tuntuu hullulta että joutuisi maksamaan veroa onnettomasta summasta kun muutenkin kotihoidontuen suuruus on per.seestä :kieh:
 
siis eikö jossain lehdessä (kaksplus tai vauva) ollu joskus juttua siitä että lapsia saa kyllä viedä säännöllisesti hoitoon kenelle haluaa mutta siitä ei saa maksaa mitään. tai tietty saa mutta sitten verot pitää maksaa siitä. pimeestihän tota hommaa tehään paljon mutta se on sitten sitä pimeetä :whistle:
 
Minä täällä vaan huutelen
Mutta jos hoidat verokortilla niitä lapsia, ykstyisenä pph:na, saa "työnantaja" yksityisenhoidon tukee... Ja vielä jos sulla olis siihen toiminimi ja y-tunnus, saisivat myös kotitalousvähennyksen. Ja kotihoidontukeen ei kaiketi vaikuta mitenkään, siis sun omaan. Mutta jos saat kotihoidontuen lisää niin siihen tulot tietty vaikuttaa...
 
Minä täällä vaan huutelen
Mutta jos hoidat verokortilla niitä lapsia, ykstyisenä pph:na, saa "työnantaja" yksityisenhoidon tukee... Ja vielä jos sulla olis siihen toiminimi ja y-tunnus, saisivat myös kotitalousvähennyksen. Ja kotihoidontukeen ei kaiketi vaikuta mitenkään, siis sun omaan. Mutta jos saat kotihoidontuen lisää niin siihen tulot tietty vaikuttaa...
 

Yhteistyössä