Onko kukaan kokeillut kebablihan valmistusta itse?

Okke, toivotaan että toimii uudellakin ohjeella :) Mä en välitä aromisuolasta, jos itte ruokaa teen. Jos ei tolla onnaa niin sit kait se on ostettava kebabia varten aromisuolaa taloon.
Mausteet pitää muutenkin laittaa oman maun mukaan. Järjenvastasta tukkia pöperöön aromisuolaa jos tietää että ei pidä siitä. Suola ja mustapippurikin jo riittäisivät mun makuuni.
 
Hitsi ku mun kokkiveitsi on niin huonossa terässä :/ No pitää sit arpoo millä leikkaa.

Ootteko muuten pitäny sit viel erikseen grillivastuksen alla tms?
En ole pitänyt grillivastuksen alla mutta kun olen saanut pakasteessa olleet lastut vähän sulamaan niin olen vielä käristänyt ne paistinpannulla.

Ja kannattaa opetella teroittamaan veitset, se helpottaa montaa hommaa. Tällä osaa jokainen:

Fiskars - Veitset - Takumi - Roll-Sharp veitsenteroitin
 
Viimeksi muokattu:
En ole pitänyt grillivastuksen alla mutta kun olen saanut pakasteessa olleet lastut vähän sulamaan niin olen vielä käristänyt ne paistinpannulla.

Ja kannattaa opetella teroittamaan veitset, se helpottaa montaa hommaa. Tällä osaa jokainen:

Fiskars - Veitset - Takumi - Roll-Sharp veitsenteroitin
Mä ehkä osaisin jos olis veitsenteroitin, mutta ku en oo pihinä viittiny hommaa :D Ex hoiti aiemmin veitsien terässä pidon...
 
Tuo Fiskarsin kapine ei ole oikeinkaan tyyris ja ihan varmasti hintansa väärtti. Lisäksi pitää huomata, että kaikki veitset ei teroitu, kaikista hankalimpia on austeniittisesta ruostumattomasta teräksestä tehdyt (eli ne halvimmat). Austeniitin tuntee siitä että se ei ole juurikaan magneettinen.
 
Tuo Fiskarsin kapine ei ole oikeinkaan tyyris ja ihan varmasti hintansa väärtti. Lisäksi pitää huomata, että kaikki veitset ei teroitu, kaikista hankalimpia on austeniittisesta ruostumattomasta teräksestä tehdyt (eli ne halvimmat). Austeniitin tuntee siitä että se ei ole juurikaan magneettinen.
Mä oikeestaan käytän vaan kahta veistä... Sitä mun kokkiveistä (joka alkaa olee hengenvaarallinen) ja sit ikean semmosta hedelmäveitsen tyyppistä. Pitäis selvittää että mistä sais ostettuu semmosen kokkiveitsen kanssa samaa sarjaa olevan hedelmäveitsen. Aikanaan semmosen ostin, mutta jonnekin hukkunu :(
 
Ihan hyvää tuli. Varastin 30 min ku oli niin nälkä. Seuraavan kerran varaan enemmän aikaa valmistamiseen ja en laita oreganoo siihen ja pikkasen lisään suolaa. Nyt en laittanu sitä niin paljon ku aromattia laitettais.
 

Yhteistyössä