Onko kukaan koskaan milloinkaan synnyttänyt alakautta 3 sektiön jälkeen???

Eli tällainen hömelö kysymys. Mahtaakohan kukaan olla synnyttänyt alakautta 3 sektion jälkeen? Enemmänkin mielenkiinnosta kysyn. Tietysti se on aina tapauskohtaista ,mutta ilmeisesti äärettömän harvinaista? Ainahan niitä suosituksia on, mutta jos edellisistä sektioista ei ole pahemmin kiinnikkeitä tullut ja kohdun arpikudos pientä. itse olisi kahden sektion jälkeen vielä saanut synnyttää alakautta, mutta päättyi lopulta sektioon sekin kun vauva ei vaan mahtunut syntymään.
Onko kukaan koskaan kuullut huhuja tai onko omia kokemuksia?
 
Olen miettiny puolestani taas montako lääkäri suostuu leikkaamaan? onko se yleinen raja kolme vai päättääkö leikkaava lääkäri kohdun kunnosta ja arpikudoksesta, mihin vedetään raja? Minulle lääkäri sanoi että alakautta suomessa ei saa synnyttää enää kahden jälkeen, tämä saattaa olla kuulema toisin jossain muussa maassa, mutta suomessa riskejä ei oteta enää kahden jälkeen tosiaan.
 
Kaverini on saanut luvan raskautua ja synnyttää alakautta neljännen jos haluaa vielä lisää lapsia.

Loppukädessä päätöksen tekee lääkäri tuon arpikudoksen määrän ja kohdun kunnosta riippuen.
 
Kättärillä aikoinaan sanottiin että kahden sektion jälkeen on liian riskialtista yrittää synnytystä alateitse. Samalla oli puhetta myös sektioiden määrästä ja erään lääkärin mielestä 3 sektiota alkaa olla jo aika paljon. Itsellä on 4 sektiota takana ja viides raskaus toiveissa. :)
 

Yhteistyössä