Onko kukaan koskaan saanut...

...Perusteluita, siis sellaisia mitkä oikeasti olisi jäärkeenkäypiä tuolle KELAn toiminta tavalle?
Lähinnä edelleen harmittaa ja mietityttää ja ihmetyttää se, että miksi huomioon otetaan Brutto tulot????
Miksi ei oteta huomioon sitä, että se osa, joka menee verottajalle, se ei näy ruoka pöydän antimissa?

Minä olen ettiny ja selannu kaikki maholliset sivut jotka vaan mieleen tulee, mut missään et löydy Järkevää selitystä tuolle asialle.
 
vieras
No jokaisella on verot sun muut ettei sillä ole väliä netto tai brutto. Minä marmatin kelassa matkakuluista kuinka typerästi ne vaikuttaa niin sanoivat että täytyy jollekinministerille valitella jos haluaa muutosta.
 
jenni87 harmailee
Toi nyt on kumminkin aika pieni juttu mun mielestä... mun mielestä enemmän on outoa se, että esim. jotain tuloja katsotaan että perheessä olisi 3 henkilöä vaikka on oikeasti neljä. En muista mikä tuki se on.
 
No ei niihin mitään kunnon selitystä ole. Eilen posti toi tarkastetun kodinhoitotuki lapun ja siinä on otettu huomioon 4 ihmistä tässä taloudessa :eek: Missä ne loput 4 sitten asuu ???

Muutenkin ihmetyttää toiminta että lain edessä mun nykyinen mies ei ole elatusvelvollinen mun lapsille mutta joka ihmeen hakemuksessa otetaan kumminkin miehen tulot huomioon. Ja missä on semmoinen mies joka ei huomioisi koko perhettään ?

Kyllä jossain voisivat tarkastella noita pykäliään...........
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja72:
No ei niihin mitään kunnon selitystä ole. Eilen posti toi tarkastetun kodinhoitotuki lapun ja siinä on otettu huomioon 4 ihmistä tässä taloudessa :eek: Missä ne loput 4 sitten asuu ???

Muutenkin ihmetyttää toiminta että lain edessä mun nykyinen mies ei ole elatusvelvollinen mun lapsille mutta joka ihmeen hakemuksessa otetaan kumminkin miehen tulot huomioon. Ja missä on semmoinen mies joka ei huomioisi koko perhettään ?

Kyllä jossain voisivat tarkastella noita pykäliään...........
No niinpä!!
=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
jenni87:
Miten se on siinä vaiheessa pieni juttu, kun tuloina otetaan huomioon 3500e/kk vaikka netto on tuosta 2000e/kk ?
Miten se 1500e joka menee valtiolle, auttaa meitä?
No niinhän se menee jokaiikalla, ne vaan sitten pienentäis rajoja, ei mitään syytä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja72:
No ei niihin mitään kunnon selitystä ole. Eilen posti toi tarkastetun kodinhoitotuki lapun ja siinä on otettu huomioon 4 ihmistä tässä taloudessa :eek: Missä ne loput 4 sitten asuu ???

Muutenkin ihmetyttää toiminta että lain edessä mun nykyinen mies ei ole elatusvelvollinen mun lapsille mutta joka ihmeen hakemuksessa otetaan kumminkin miehen tulot huomioon. Ja missä on semmoinen mies joka ei huomioisi koko perhettään ?

Kyllä jossain voisivat tarkastella noita pykäliään...........
Tää on mustakin loistava, kun olet äitiyslomalla / vanhempain vapaalla niin vauva ei ole perheenjäsen taas toisesta päästä koululainen ei ole perheenjäsen :(
ja kun se koululainen täyttää 18 ja hakee opintotukea niin tukeen vaikuttaa kuitenkin vanhempien tulot, on siis taas perheenjäsen.

Esimerkiksi meillä on nyt lapset 6kk, 2,5v, 7v (ekalla) ja 9.v (kolmannella) niin meidän perheessä on kelan mukaan kolme henkilöä (minä, mies ja tuo 2,5 v) mutta kun olen vanhempainvapaalla niin en siitä ainoasta meidän perheen lapsesta kuitenkaan saa kotihoidon tukea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
jenni87:
Miten se on siinä vaiheessa pieni juttu, kun tuloina otetaan huomioon 3500e/kk vaikka netto on tuosta 2000e/kk ?
Miten se 1500e joka menee valtiolle, auttaa meitä?
No niinhän se menee jokaiikalla, ne vaan sitten pienentäis rajoja, ei mitään syytä.
Juuri näin. Kaikilla sama juttu, joten kaikki ovat samalla viivalla. Jos otettais netot huomioon ni eiköhän se tehtäis sitten jo eri kaavan mukaan, jolloin käteen tuista jäis yhtä paljon...
 
Joo, ja miksi kunta laskuttaa lapsen/lasten hoitomaksut myöskin noiden bruttotulojen mukaan??? Ja laskevat vielä ne saakutin lomarahat jatkuviksi tuloiksi vaikka ne yleensä maksetaan kerran vuodessa!! |O |O
KELA:han ei tunne sen suurempaa perhekokoa kuin 2+2, mikä sekin on aivan per***stä!! Kuluttaahan ne sen yli menevät perheenjäsenet myös niitä tuloja!! Kuka osais laittaa jotain nettiadressia asiasta vetämään, heti tulis täältä yks allekirjotus! :kieh:
 
maatuska mahallaan
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mulla menee hermo |O
2viikkoo sit suunnilleen sain kelalta khh päätöksen,noin 400e.....ja sain sitten niin tilille 200e....että voi ketuttaa,ei muuta kun työtä ettimään... :ashamed:
khh = kodinhoitohuone? :kieh:

siis tuki?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mulla menee hermo |O
2viikkoo sit suunnilleen sain kelalta khh päätöksen,noin 400e.....ja sain sitten niin tilille 200e....että voi ketuttaa,ei muuta kun työtä ettimään... :ashamed:
khh = kodinhoitohuone? :kieh:

siis tuki?
buahaaaahaahaaa... :LOL:
tuli väärä lyhennys,sori :ashamed:
 
Gluteus maximus
Joka asiassahan otetaan huomioon aina ne bruttotulot. Esim. kun puhutaan paljonko saat palkkaa, niin bruttotuloista puhutaan. Verotus kun on siitä kurjaa, että mitä isommat tulot sitä isommat verot
 
salla
bruttotulot on keskenään "vertailukelpoisia"

jos huomioitaisiin nettotulot, niin kaikkihan maksaisi veroja 80% ja nostaisi kaikki mahdolliset tuet. sitten veronpalautuksina tulisi lähes vuoden tulot kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
bruttotulot on keskenään "vertailukelpoisia"

jos huomioitaisiin nettotulot, niin kaikkihan maksaisi veroja 80% ja nostaisi kaikki mahdolliset tuet. sitten veronpalautuksina tulisi lähes vuoden tulot kaikille.
Eihän tää ole mikään syy tai edes perustelu! Kuka tämän systeemin on kehittäny? Millä perusteilla? Kun netto on se millä sun pitää elää, ja sen mukaan menosi asetella, niin tuntuu vaan väärältä että tuloiksi luetaan myös se minkä verottaja vie ja mistä itse et näe senttiäkään! Ja sit ihmetellään miksi perheelliset elää kädestä suuhun.. :kieh:
 
solidaari
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
jenni87:
Miten se on siinä vaiheessa pieni juttu, kun tuloina otetaan huomioon 3500e/kk vaikka netto on tuosta 2000e/kk ?
Miten se 1500e joka menee valtiolle, auttaa meitä?
valtio ottaa, valtio antaa, nehän on sun/meidän verorahoja jota ne jakelee siellä ihmisille ja täytyyhän muillekin tarvitsiolle olla myös jos sinäkin saat!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esimerkiksi meillä on nyt lapset 6kk, 2,5v, 7v (ekalla) ja 9.v (kolmannella) niin meidän perheessä on kelan mukaan kolme henkilöä (minä, mies ja tuo 2,5 v) mutta kun olen vanhempainvapaalla niin en siitä ainoasta meidän perheen lapsesta kuitenkaan saa kotihoidon tukea.
Pakkohan kotihoidontukea on saada, jos on 1 alle 3v ja on hoitovapaalla. Sehän kuuluu jokaiselle. Hoitolisä on sit tulosidonnainen.
 
vieras
Juu ihan sieltä ja syvältä. Kela oli laskenut mun miehen tuloiksi viime vuoden perusteella 3000e/kk, siinä oli lomarahat, joulubonus ja ylityölisät (viime vuosi oli tosiaan poikkeus ylitöiden kanssa). Normaalisti siis käteen jää 1700e/kk, normipalkka on vähän yli 2000e, et hyvästi mun hoitolisät..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esimerkiksi meillä on nyt lapset 6kk, 2,5v, 7v (ekalla) ja 9.v (kolmannella) niin meidän perheessä on kelan mukaan kolme henkilöä (minä, mies ja tuo 2,5 v) mutta kun olen vanhempainvapaalla niin en siitä ainoasta meidän perheen lapsesta kuitenkaan saa kotihoidon tukea.
Pakkohan kotihoidontukea on saada, jos on 1 alle 3v ja on hoitovapaalla. Sehän kuuluu jokaiselle. Hoitolisä on sit tulosidonnainen.
Siis mähän saan äitiyspäivärahaa tuosta 6kk vanhasta (eli olen siitä vanhempainvapaalla en hoitovapaalla ) tilanne muuttuu kun siirryn hoitovapaalle noin 4kk kuluttua, eli silloin saan nuorimmasta kotihoidontuen vajaa 300e ja vanhemasta sisrkorotuksen noin 60e, mutta nyt en saa edes sitä sisarkorotusta kun en ole kotihoidon tuella
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esimerkiksi meillä on nyt lapset 6kk, 2,5v, 7v (ekalla) ja 9.v (kolmannella) niin meidän perheessä on kelan mukaan kolme henkilöä (minä, mies ja tuo 2,5 v) mutta kun olen vanhempainvapaalla niin en siitä ainoasta meidän perheen lapsesta kuitenkaan saa kotihoidon tukea.
Pakkohan kotihoidontukea on saada, jos on 1 alle 3v ja on hoitovapaalla. Sehän kuuluu jokaiselle. Hoitolisä on sit tulosidonnainen.
Siis mähän saan äitiyspäivärahaa tuosta 6kk vanhasta (eli olen siitä vanhempainvapaalla en hoitovapaalla ) tilanne muuttuu kun siirryn hoitovapaalle noin 4kk kuluttua, eli silloin saan nuorimmasta kotihoidontuen vajaa 300e ja vanhemasta sisrkorotuksen noin 60e, mutta nyt en saa edes sitä sisarkorotusta kun en ole kotihoidon tuella
Juu, luin vähän huonosti.
Kyllä pitäis saada jotain sisarlisää vai millä lie nimellä onkaan ä-loman aikana tuosta 2,5vuotiaasta. Sekin riippuu kylläkin tuloista, ite sain vaan kympin aikoinaan.
 

Yhteistyössä