Onko kukaan maalannut mäntypaneliseinää...

mä parhaillaan maalaan tuommoista tupakeittiön panelia valkoiseksi
Siittä vaan, eka kerros näyttää siltä ettei ns. tartu kunnolla, kun sudista jää "viiruja" mut jo toinen kerros peittää hyvin.
Ihan vesiliukosella oon vetäny - jos on kovin lakattu pinta, niin kannattaa hioa hieman pintaa rikki et tulee karheeksi, niin tarttuu paremmin, mulla oli vaan kerran lakattu joten aloin ihan surutta veteleen maalia päälle.
 
Vitsi kun miekin saisin maalata :( Mies kielsi, kun suunnittelin sisustuslevyjä ja puolipanelointia meiän seiniin. Sanoi, että ei rakentanu hirsitaloa, että mie saisin peittää vaivalla tehdyt seinät... :ashamed: Sillä ei ole merkitystä, että nuo seinät on ollu 7v. samanlaiset!! |O Mie tosin olen asunu niiden sisällä vasta 3v., mutta silti :kieh:
 
viekku
KIIN Minä kammoaisin liikaa puun väriä kotona... Tulisi 80-luvun mökkifiilis... Saisin siis varmaan miehen kanssa aikaan kunnon perheriidan, jos ei antaisi maalata/levyttää. Innossa vähän aikaa sitten tehtiin tosi kiva uudistus puuhuoneeseen, sisustuskivillä ja maalilla. Jäi silti sitä puutakin... Etipä netistä ja näytä miehelles...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
meillä on kuusipaneelia ja ne on kuultolakattu valkoseks.
Jos mä käsittelisin puuta tekisin sen just noin
Kuusipaneelin varmaan saakin vielä nätiksi kuultomaalilla mutta ei kannata kokeilla vanhaan kellastuneeseen mäntyyn.. Keltaisuus kuultaa läpi eikä lopputulos ole kovin kaunis =)
Nyt on kuulemma kaupoissa joku uusi kuultomaali joka on tarkoitettu nimenomaan paneelikattoihin, siitä en tiedä minkälaisen lopputuloksen sillä sais.. Jos jollakulla kokemusta niin kertokaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
KIIN Minä kammoaisin liikaa puun väriä kotona... Tulisi 80-luvun mökkifiilis... Saisin siis varmaan miehen kanssa aikaan kunnon perheriidan, jos ei antaisi maalata/levyttää. Innossa vähän aikaa sitten tehtiin tosi kiva uudistus puuhuoneeseen, sisustuskivillä ja maalilla. Jäi silti sitä puutakin... Etipä netistä ja näytä miehelles...
No arvaa kyllästyttääkö minnuu?! :eek: Tuota perhanan puuta joka paikassa, keittiön kaapit, vaatekaapit, ovet, vessan kaapit, KAIKKI samaa puuta :x

Pitää kattoa ne Innon sivut. Kiitos vinkistä :wave:
 
niin sen verran tiedän, etti vanhaa paneliseinää, mäntystä voi kuultolakata... meinasin kokeilla makkariin ensin, kun sieltäkin sitä löytyy... olohuoneesta vielä, että on vaikea alkaa yhdistelemään värejä, kun on puuta ja harmaa vuolukivitakka, niin siihen pitäs sitten keksii sopiva seinän väri matot ja verhot jne......, jos paneliseinä ois valkonen niin sitten ois heti (ehkäpä)helpompi miettii värejäkin...
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
meillä on kuusipaneelia ja ne on kuultolakattu valkoseks.
Jos mä käsittelisin puuta tekisin sen just noin
Kuusipaneelin varmaan saakin vielä nätiksi kuultomaalilla mutta ei kannata kokeilla vanhaan kellastuneeseen mäntyyn.. Keltaisuus kuultaa läpi eikä lopputulos ole kovin kaunis =)
Nyt on kuulemma kaupoissa joku uusi kuultomaali joka on tarkoitettu nimenomaan paneelikattoihin, siitä en tiedä minkälaisen lopputuloksen sillä sais.. Jos jollakulla kokemusta niin kertokaa!
No eipä oo keltasuus läpi tullu männystäkään.

Oikein ku tekee niin homma toimii. Onneks EX oli ihan alan ammattilainen joka neuvos tekniikat.
 

Yhteistyössä