Onko kukaan menettänyt luottotietoja vahempiensa vuoksi?

  • Viestiketjun aloittaja Raha asiat nykyisin kunnossa
  • Ensimmäinen viesti
Raha asiat nykyisin kunnossa
Minulla meni teininä luottotiedot kun vanhemmat tilasivat tavaraa nimelläni ja jättivät maksamatta. Antoivat hyvät eväät elämään. Kiitos heille.
 
Turkilmas
Minä myös oon menettänyt. Palkastani sitten ulosmitattiin yhteensä 12 000 mk noita velkoja. Tai ei kaikkia ehditty ulosmitata, kun mieheni halusi että ne maksetaan. Niinpä meidän ensimmäiset säästöt meni noihin ulosottoihin, sen jälkeen maksettiin mun opintovelat ja vasta sitten päästiin säästämään omaa kotia varten.

On mulla vaan ihana mies :heart: :heart:
 
Minäkin oo äitini takia menettänyt luottotietoni melkein heti kun 18v. täytin. Eikös vaan olekkin kummaa et aina tarkistetaan luottotiedot ihmisiltä,mutta ei sitä et onko täysi-ikäinen mitään tilaan, vaik joka paikas lukee et vain täysi-ikäinen voi tilata...
 
näin minä toimin
Maksuhäiriömerkinnän saisi pois haastamalla vanhemmat oikeuteen...Minä tein niin ja sain luottotiedot takaisin eikä tarvinut maksaa 30.000mk velkoja. Välit meni poikki vanhempien kanssa, mutta nyt kahdenkymmenen vuoden jälkeen olemme taas tekemisissä.

Miksi lasten pitäisi antaa moinen teko anteeksi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin minä toimin:
Maksuhäiriömerkinnän saisi pois haastamalla vanhemmat oikeuteen...Minä tein niin ja sain luottotiedot takaisin eikä tarvinut maksaa 30.000mk velkoja. Välit meni poikki vanhempien kanssa, mutta nyt kahdenkymmenen vuoden jälkeen olemme taas tekemisissä.

Miksi lasten pitäisi antaa moinen teko anteeksi?
Mistä sait tietää tuosta oikeuteen haastamisesta? Hyvin toimittu.
 
Mirja88
Minä olen menettänyt. Huomasin vasta sitten kun yritin hakea opintolainaa ja omaa asuntoa. Minun kortilla lainattiin kirjoja ja jätettiin palauttamatta, sekä tilattiin tavaraa ja jätettiin maksamatta. Muutama tonni velkoja vielä maksamatta ja parhaani mukaan yritän maksella, mutta varmasti menee vielä vuosia ja korot kasvavat koko ajan. Jospa sitä pääsis sitten velkajärjestelyyn kunhan valmistun ja pääsen töihin.
Miten tällainen voi olla mahdollista??? Miksei kukaan puutu tällaiseen???
 
Järkyttynyt
Olen todella järkyttynyt! Miksi kukaan ei puutu tällaiseen?? Vanha ketju, mutta tsemppiä kaikille kovasti!
Itse en todellakaan edes uskalla ajatella kuinka itse olisin kestänyt jos olisi käynyt näin. Nuorena on usein rahan kanssa tiukkaa opiskelujen takia ja sitten siihen vielä kamalat velat päälle!
 

Yhteistyössä