Onko kukaan osallistunut rokotetutkimukseen? Tai aikoo osallistua nyt meneillään oleviin?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Mulla on vajaan vuden ikäinen vauva ja olen saanut kaksi kutsua. Ekaan en ajatellutkaan osallistua mutta nyt kun tuli tämä toinen niin vähän kiinnostaisi. Siinä olisi normi 1v rokotukset + hepattiitti A ja vesirokko.

Onko kellään mitään negatiivisia kokemuksia kys. tutkimuksista?
 
"terveys"
[QUOTE="vierailija";29595539]Mulla on vajaan vuden ikäinen vauva ja olen saanut kaksi kutsua. Ekaan en ajatellutkaan osallistua mutta nyt kun tuli tämä toinen niin vähän kiinnostaisi. Siinä olisi normi 1v rokotukset + hepattiitti A ja vesirokko.

Onko kellään mitään negatiivisia kokemuksia kys. tutkimuksista?[/QUOTE]

En ole osallistunut. Miksi pitäisi pientä elimistöä MYRKYILLÄ kuormittaa??
 
vierailija ap
Okei, täällä ei siis ole ketään joka olisi osalistunut tai edes rokottaisi lapsiaan...

Siis siinä laitetaan ne samat rokotukset jotka aion ottaa joka tapauksessa 1v neuvolassa sekä vesirokkorokotus jota ollaan harkittu otettavaksi rokoteohjelmaan. Eikös täällä ole yleinen mielipide se että lasta ei saa altistaa vesirokolle? ;) Ainoa mitä vähän mietityttää on tuo Hepatiitti-rokote, Havrix, siitä kun ei ole omia kokemuksia, eikä varsinkaan mitä siitä tulee lapsille/vauvoille.
 
Järkevä
Näköjään olet jo päättänyt että osallistutte. Siitä sitten vaan. Mutta älä narise jos kaikki ei menekään hyvin.

Otetaan kyllä normaalit rokotteet, muttei sentään tyhmiä olla että pieni viaton lapsi laitettaisi koekaniiniksi.
 
Me oltiin tuossa mpr-tutkimuksessa. Kaikki meni oikein hyvin ja nyt on poika suojattu myös vesirokkoa ja a-hepaa vastaan. Poika nyt siis 2vuotias ja tutkimus saatiin päätökseen meidän osalta viime syksynä.
 
Vierass
Okei, täällä ei siis ole ketään joka olisi osalistunut tai edes rokottaisi lapsiaan...

Siis siinä laitetaan ne samat rokotukset jotka aion ottaa joka tapauksessa 1v neuvolassa sekä vesirokkorokotus jota ollaan harkittu otettavaksi rokoteohjelmaan. Eikös täällä ole yleinen mielipide se että lasta ei saa altistaa vesirokolle? ;) Ainoa mitä vähän mietityttää on tuo Hepatiitti-rokote, Havrix, siitä kun ei ole omia kokemuksia, eikä varsinkaan mitä siitä tulee lapsille/vauvoille.
Oletko sä jotenkin tyhmä vai esitätkö vaan?
Jos ei halua laitattaa lapsilleen rokottutkimus rokotteita, niin ei rokotuta ollenkaan lapsiaan? Just.
 
Ollaan osallistuttu. Hyvät kokemukset. 5v. poika, joka sairastellut todella vähän. Eikä alkanut sairastelemaan päiväkodin aloittaessaan, ei korvatulehduksia, ei allergioita. Ei ne kuule todellakaan tunge mitä myrkkyjä sattuu ilman mitään hajua mitä siitä seuraa.
 
HAHAA
Kyllä on taas foliohattuja liikkeellä.... Rokotukset on sitä varten että ne suojaa SAIRAUDELTA JA PARHAIMMILLAAN KUOLEMALTA.

Ihan niinkun tahallaan olisi rokotteet tehty sairastuttamaan ihmisiä. Voi hyvä luoja sentään....

Omakohtaisella kokemuksella puolisonsa sikainfuelnssalle menettänyt.....

ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka vastustavat kaikea rokotusta mistään mitään tietämättä.
 
---
Osallistuttiin. Esikoinen pneumokokkirokotteen tutkimukseen ja kakkonen 6-rokotteen tutkimukseen, jossa sai myös vesirokko- ja pneumokokkirokotteet. Kummallakin meni kaikki hyvin, ei allergioita tai muutakaan sairauksia. Kolmannelle ei tutkimuksia ollut tarjolla, mutta jos olisi joku hyödyllinen ja järkevä ollut, niin olisi osallistuttu.
 
vieras-
Joo, meidän lapsi osallistui siihen vauva ja 1-2 vuotiaiden tutkimukseen. Kaikki meni hyvin. Muutamille tietämättömille vastaajille tiedoksi, tutkimuksen rokotteita on käytetty Euroopassa ja Suomessa jo vuosia tai vuosikymmeniä. Kyseiset vastaavat eivät varmaan sitten ole neuvolaankaan vieneet "koekaniineiksi" lapsiaan. Parempihan sitä on vaan altistaa lapset kaiken maailman tuhkarokoille ym...
 
vieras-
Oletko sä jotenkin tyhmä vai esitätkö vaan?
Jos ei halua laitattaa lapsilleen rokottutkimus rokotteita, niin ei rokotuta ollenkaan lapsiaan? Just.
Taidat itse olla tyhmä. Samat rokotteet neuvolastakin saa. Ainoastaan vesirokkorokotteet ja hepatiitit ovat ekstroja ja mieluummin ne ottaa, varsinkin jos ulkomailla matkustaa.
 
pirkkoeemeli
Mun esikoinen on osallistunut 6-rokotetutkimukseen jossa sai myös pneumokokki-, vesirokko- ja jomman kumman hepatiittirokotteen, olisko ollut b-hepatiitti? En enää muista kun siitä on nyt puolitoista vuotta.

Kaikki meni hyvin, edelleen on terve poika, ei allergioita, ei korvatulehduksia eikä muitakaan ongelmia ole tullut.
 
Taidat itse olla tyhmä. Samat rokotteet neuvolastakin saa. Ainoastaan vesirokkorokotteet ja hepatiitit ovat ekstroja ja mieluummin ne ottaa, varsinkin jos ulkomailla matkustaa.
Näin. Ja se tutkimus osuus siinä on ne verikokeet, katsotaan mitä puolustus vastaa, ja kirjataan virallisesti kaikki ylös.
Mutuun perustuva kun ei oikein kelpaa argumentiksi kun väitetään että rokoteohjelman mukaiset rokotteet eivät aiheuta sitä tai tätä, vaan se pitää tehdä ihan virallisesti.
Meillä esimerkiksi kaikki sai kyllä sikainfluenssarokotteen, kuopus vain sai sen toisen version (joka ei altistanut narkolepsialle) ja tutkittiin sen vaikutuksia seurannalla ja verikokeilla.
Jos käännettäisiin takaspäin aikaa, tekisin kaiken uudestaan juuri niin kuin aiemminkin rokotusten osalta
 
Viimeksi muokattu:
Riski saada esim. vesirokko ja sen jälkitaudit, on jokatapauksessa pienempi kuin saada sivuvaikutuksia rokotteesta.
Me ei olla osallistuttu tutkimuksiin, koska lasten ollessa pieniä, en ajatellut näitä asioita yhtään pidemmälle. Nyt lapset ovat niin isoja, että en voi heidän puolestaan noihin osallistumisesta päättää. Jos voisin, niin osallistuttaisiin.
 
jepsss
Kyllä. Osallistuttiin uuden 6-rokotteen tutkimukseen, jossa sai siis myös b-hepatiittirokotuksen. Nyt on lapsella paremmat suojat kuin muuten olis neuvolassa tullut :) olen tyytyväinen. Tutkimus meni hyvin, ei tullut mitään merkittäviä sivuoireita rokotteista. Tietysti muutaman verikokeen otto oli vähän kurjaa, mutta eipä lapsi niitä enää edes muista.

Minusta on aika ikävää asennoitua tähän asiaan niin, että kuka hullu vie lapsensa "koekaniiniksi". Ja että kyllä me otetaan vaan ne neuvolan rokotteet... Niin, eipä niitäkään olis jos kukaan ei uusia rokotteita testaisi. Kyllä niitä on testattu rotilla jo moneen otteeseen ennen lapsia. Lisäksi, mielestäni saatiin rokotteiden osalta paljon parempaa hoitoa ja seurantaa kuin mitä ollaan saatu neuvolassa. Ne kun on niin loppuun asti kontrolloituja toimenpiteitä. Oireita seurataan ja kirjataan kotona pari viikkoa rokotteen jälkeen, kaikki ilmenneet oireet käydään läpi ja rokotekeskus päivystää 24/7, eli myös hoitoon pääsi jos jotain ilmeni (= olisi ilmennyt, meillä ei ilmennyt mitään).

Tuohin uuteen tutkimukseen ei lähdetty, vaan otettiin vesirokkorokotus sitten omakustanteisesti. Ihan vain siksi että minusta yksi tutkimus/ lapsi riittää toistaiseksi. Isompana toki voivat taas osallistua, jos tahtovat.
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88
vierailija ap
En ole valmiiksi päättänyt että osallistutaan tutkimukseen, siksi kyselenkin täältä muiden kokemuksia.

Plussaa tässä tutkimuksessa olisi meille että saisi sen vesirokkorokotuksen. Kahden vanhemman lapsen kanssa on rokko sairastettu ilman ongelmia, mutta helpompaahan olisi jos ei sitä tarvitsisi sairastaa ollenkaan. Matkustelua ei ole tiedossa muutamaan vuoteen joten hepatiittirokote on tällä hetkellä tarpeeton, mutta koska se suojaa lasta seuraavat 20 vuotta niin ei sekään varmasti hukkaan mene.

Miinuksena on minulle lähinnä se että lähimmälle tutkimusklinikalle reilun tunnin ajomatka. Mietin että viitsinkö nähdä niin paljon vaivaa rokotuksen vuoksi. Täytyy vielä sitä miettiä. Kiitos vastanneille! :)
 
Farmaseutti ja äiti
Osallistuisin kyllä, mutta meille ei ole tarjottu. Lapsi 1-v. on saanut kaikki ohjelman rokotteet, myös influenssarokotteen, eikä mistään ole tullut haittoja. Olen myös itse ottanut influenssarokotteen molemmissa raskauksissa (toinen lapsi ei ole vielä syntynyt). Hepatiitti-rokotuksen haluaisin lapselleni, itse olen ottanut omalla rahalla Twinrixin. Aikanaan otamme tytölle myös ohjelmaan nykyään kuuluvan HPV-rokotuksenkin.
 

Yhteistyössä