Onko kukaan saanut lapsen, vaikka lapsensaanti olisi täysin teilattu?

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on kaksi, vaikka useampi lääkäri sanoi että en saa
Syynä oli monta asiaa mutta yritettiin useampi vuosi, kummastakaan ei mitään vikaa löytynyt, myös keinohedelmöityksellä ja hormooneilla. Mulla on menkat 1-4krt/vuosi joten sen puolestakin on vaikeaa.
Sit lyötiin hanskat tiskiin ja mies löysi uuden vähän ajan päästä minä myös ja *poks* olin raskaana 6kk seurustelun jälkeen. Lapsilla on ikäeroa 4 vuotta eli tuo toinen oli ihan yhtä suuri yllätys ja ihme kuin ensimmäinenkin.
 
"örkki"
Paljonhan niitäkin tarinoita on! Itse aloittelen juuri hoitoja ja lääkärikin sanoi, että hoidot on syytä aloittaa, koska ette LUULTAVASTI luomusti koskaan lasta saa. Hän sanoi siksi luultavasti, että on todistanut useamman tapauksen, jossa on lääkäri vannonut, ettei luomusti voi lasta tulla ja niin vain on tullut kuitenkin :) Että aina on toivoa.
 
"vieras"
Kahdella ystävälläni kävi näin: hoitoja 3-4 vuotta takana, vihdoin "viimeisestä yrityksestä" inseminaatiosta raskaaksi. Eivät käyttäneet ehkäisyjä kun ei mitään toivoakaan oltu annettu, seuraava sai alkunsa kun esikko oli alle vuoden =)
 
mullekkin sanottiin 15 V turnerin syndrooman takia etten voi saad ikinä :) päätin että mähän en sitä usko ennen kun todistavat ja 3 lasta on luomusti hankittu :)ja diagnoosi muuttunut vuosien satossa mutta enään eivät kuulemma sano mitään sanoivat myöskin etten ikinä saa poikaa.Esikoinen ja keskimmäinen tyttöjä ja kuopus poika ja tämän jälkeen totesivat että jos he sanoisivat etten ikinä saa kaksosia tekisin sen ihan heidän kiusaksi :)
 
kaksi lasta
Mulla on aina ollut kuukautiskierto noin 60-80 päivää ja paha endometrioosi. Mentiin tutkimuksiin kun lasta ei kuulunut. Lääkärit tutki ja sanoi, että ei ole toivoa raskaaksi tulosta. Kierto on niin pitkä ettei ovulaatiota tapahdu. Endometrioosia oltais poistettu mutta tulinkin raskaaksi ihan yhäkkiä kesken tutkimusten. Sitä ennen koitettiin yli vuosi lasta. Toinen tuli samaan putkeen vaikkei sitä edes suunniteltu. Nyt niitä viipeltää kaksi vuoden ikäerolla :)
 
Lapseton ja onnellinen :)
Alkoi vaihdevuodet 43 vuotiaana eli lapset voi jo unohtaa. Tosin ne olisin jo tehnyt jos olisin niitä halunnut. En kadu lainkaan vaikka moni ystävä niin luulee :) Heidän mielestä elämä on vaan lapset ja lapset ja lapset. Minulla se on muuta ei mitään sitoumuksia siihen suuntaan ja siksi saankin ikäviä kommentteja siltä suunnalta. Jokainen valitsee elämänsä kuten haluaa ja minä olen sen valinnut kuten haluan ja olen siitä onnellinen :)
 
"vieras"
Minulla on kaksi lasta ja jo ennen ensimmäistä sanottiin ihan gynen yleistutkimukssissa että voi olla vaikeaa ja että eka voi mennä kesken. Johtui kohdun muodosta/koosta. Eka saatiin alulle kuitenkin helposti ja kaikki meni hyvin. Ekan ja tokan välillä sanottiin että on vaikea tulla raskaaksi ja että voi olla vaikea saada tokaa vaikka eka onkin saatu. Kierto välillä yli 60 tai jopa 90 päivää. Polykystiset munasarjat. Tokakin tuli kuitenkin helposti.
 

Yhteistyössä