Onko kukaan saanut selkeää syytä tiputteluvuotoon?

Siinä se kysymys olikin. Itse olen kärsinyt tiputteluvuodoista monta vuotta ja nyt vaikka söin Femar kuurinkin, niin sekään ei pitänyt vuotoa pois.
Lääkärit tarjoavat syyksi ovulaatio häiriötä, mutta kun lääkkeillä ovulaatio tapahtuu varmasti niin lääkäritkin ovat neuvottomia.
Alkio tuskin pystyy kiinnittymään kohtuun kun jo viikon päästä ovulaatiosta alkaa ruskea vuoto....aaaargh!!! Mielelläni kuulisin mitä lääkärit ovat muille samasta ongelmasta kärsiville "diagnosoineet".
 
Keltarauhasen kuulemma pitäs olla riittävä jos ovulaatio tapahtuu kunnolla (on otettu verikoe).
Endoa ei ole ultrassa näkynyt, eikä kohdunkaulassakaan, papakin ok. Teroluttia määrättiin alussa, mutta siitä ei ollu mitään apua. Seuraavassa Femar kierrossa kokeillaan Lugesteron loppukiertoon. Joo, ei kai tässä auta muu kuin ootella elokuun toista IVF:ää, tuskin tarvii ainakaan ennen sitä plussasta haaveilla......
 
Mä oon myös ymmärtänyt, ettei endo yleensä(?) näy ultrassa. Tosin kaikilta endometrioosia sairastavilta tutuilta olen kuullut, että siihen liittyisi myös voimakkaita kipuja (itsellä siis ei ole asiasta kokemusta).
 
Mä oon päässy aina vähillä kivuilla (ei koskaan tarvetta särkylääkkeille sen takia) ja silti pesäkkeitä on kasvanu munasarjoissakin. Tämä tarkottaa yleensä jo pahaa/laajalle levinnyttä endoa. Kivut on yksilöllisiä eikä ne aina korreloi endon "pahuuden" kanssa. Aikoihin en halunnut uskoa että mulla sitä oiskaan juuri mm. kipukäsityksen takia. Vasta ultrassa näkynyt endometriooma antoi varmuuden.
 
Useasti kuulee "suoran diagnoosin" jopa gyneltä olen kuullut että keltarauhashormonia ei ole tarpeeksi ja siitä johtuu... Vaan nyt kun olen verikokeissa ollut ja menossa vielä saman asian uudelleen varmistuttamaan tässä kierrossa, niin ei ilmeisesti näin minun kohdallani ole. Ovulaatio tuppaa tapahtumaan aina kp 18 ja vuoto alkaa tiputteluna jo 6 päivän jälkeen ja vuoto alkaa usein alle 9 päivän jälkeen ovulaatiosta.

Vuoden tahkoaminen takana ja ilman yhden yhtä plussaa tai edes haamua. Kohdusta on nyt ultralla löydetty pieni möykky jota tutkittaneen lisää ensiviikolla. Samaisesta möykystä on maininta kyllä vuodentakaisessa ultralausunnassa... Kuulemma yleisiä vaivoja mutta sijainti saattaa olla kriittinen kiinnittymisen kannalta.

Olen itse sitä mieltä omatoimisen googletohtoroinnin jälkeen että ovulaationi olisi saatava aikaistettua... Kattotaas mitä ammattilaiset sanoo... Toivottavasti vielä tämän kk aikana
 
Mulla on tullut kans tuhruvuoto 2-8 pv ennen menkkoja kuvioihin. Tyttömme syntyi 12/06 ja täysimetystä 0,5 vuotta ja sitten 3 kk:n jälkeen vieroitettu. Menkat tuli n. 2 kk:n jälkeen ja sitten vasta muutaman kierron jälkeen tuntui että olis oikeasti hormoonit mukana. Nyt en enää muista oliko sitä tuhrua heti mutta silloin, mutta ennen raskautta ei siis ollut ollenkaan.
Gyne sanoi että mahdollisesti "laiska keltarauhanen" eli munarakkula ei ole kehittynyt tarpeeksi(?) ja vuotoa pääsee tihkumaan. Kuitenkin S-prog mitattu kp21: 31 eli normaali. Mulla on Ovis yl. aika myöhään, n. kp 17-19 ja luteealivaihe ollut n.11. Nyt tosin pidentynyt (onneksi) 1-2 pv:llä.
Clomeja onn syönyt yhden kierron ja kyllä silloinkin tuli sitä tuhrua 2 pv ennen tätiä. Nyt menossa 2. kierto, jos ei clomeilla tärppää niin säästöt ei taida riittää hoitoihin :(.
 
Mulla samanlaisia ongelmia, jotka alkoivat noin vuosi sitten. Tiputtelu alkaa 4-7 päivää ennen menkkoja. Ja ovulaatio on ollut aikaisemmin aina kp 16-20, jonka jälkeen 14 päivää menkkoihin. Ja nyt oli tuoresiirrosssa sama ongelma: tiputtelu alkoi 4 päivää ennen testipäivää. Mun lekuri oli sitä mieltä ettei haittaa mutta mutta.. Nyt olis tarkoitus tehdä lääkkeellinen PAS ja silloinhan on loppukierron seka estrogeeni että luget mukana. Nyt jos vielä tiputtele ennen testipäivää, ei varmaan ole normaalia. Mulla siis keltarauhastasoa ei ole mitattu. Alkukierron FSH ja LH otettiin, vaihdevuosista ei siis ole kyse. Aikaisemmin tiputtelua ei ollut ja nyt huolettaakin onnistuuko pikkukakkosprojekti koskaan :snotty:
 
Pakko vastata tähän mun alkuperäiseen viestiin sen verran, että nyt kun loppukiertoon otettiin lugesteronit 2 krt päivässä ei tiputtelua ole tullut. Kiertoni on vaan ärsyttävästi pidentynyt, vaikka ovulaatio on ollut Femarien avulla jo kp 12 niin menkat alkavat vasta 18 pvää oviksen jälkeen!! Edellisen kierron kokeilin yhdellä lugella per päivä, eikä silloinkaan tiputtelua ilmennyt, kierto taas jumalattoman pitkä. No, huomenna alkavat piikitykset seuraavaa IVF:ää varten...
 
Joo tää päivittää kans täällä, että möntti oli mystinen koska se oli niin monta kertaa löydetty mutta tähystyksessä sitä ei ollut olemassakaan... Sanoi vain lääkäri että on poimuja?? Mene ja tiedä sitten mitä se tarkoittaa ennen kun pääsen taas klinikalle juoruumaan asiasta.

Luget pitivät minullakin vuodon poissa, mutta ei ole plussaa silti näkynyt vaikka 4 kiertoa niitä käytin. Pessimistisesti joku totesi joskus että ei niistä olisi juur kellekään apua ollut? Pitäis nyt vaan ottaa luuri kauniiseen käteen ja soittaa taas aikaa vaan kun ei huvita yhtään... :(
 

Yhteistyössä