Onko kukaan tilannut kirjoja Amazonista?

Kovasti tekisi mieli tilata pari kirjaa Amazon.comin kautta. Onko kellään kokemusta ko. paikasta? Miten homma toimii ja voiko toimituksiin/veloituksiin luottaa jne?

Ja jos käytät jotain muuta nettikirjakauppaa, kerro ihmeessä kokemukset siitäkin! Kiitos! :flower:
 
Mä tilasin alkuvuodesta kaksi kirjaa. Toisen toimitus venyi ja venyi, otin kaksi kertaa yhteyttä ja utelin, miksi kirjaa ei kuulu, ei näy. Sanoivat, että kirja on postitettu, mutta että Suomeen toimitusajat voi olla joskus hurjan pitkiä. No, kirja tuli perille noin kolme kuukautta tilauspäivämäärästä. Muuten ihan ok. Käyttäjäkokemuksia voi lukea muistaakseni myös amazonin sivuilta. Sieltä pystyi muistaakseni pisteyttämään kirjatoimittajat samalla tavalla kuin huutonetissä myyjät.
 
Päivi
Olen tilannut muutaman kerran. Joka kerran toimitus on saapunut nopeasti. Olen maksanut visalla. Yksi varoitus: tutki tarkasti Suomen tullilaitoksen tariffit tietyn summan ylittävistä paketeista, ettet joudu maksamaan hirveitä tulleja täällä päässä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Olen tilannut muutaman kerran. Joka kerran toimitus on saapunut nopeasti. Olen maksanut visalla. Yksi varoitus: tutki tarkasti Suomen tullilaitoksen tariffit tietyn summan ylittävistä paketeista, ettet joudu maksamaan hirveitä tulleja täällä päässä!
Osaatko kertoa enemmän noista tullin jutuista? Mikä on tuo "tietty summa" ja mistähän noista löytäisi lisätietoa? Kirjat (kaksi lastenkirjaa) eivät yhteensä hirmuisesti maksaisi...
 
Katto Kassinen harmaana
Tilaan amazonista jatkuvasti jotain. Joskus tuote saattaa viipyä jos toinen ei ole saatavilla. Koko paketti odottaa sitten sitä yhtä tuotettta..

Suomeen en ole tilannut, mutta ei ole ollut muuta kuin positiivisia kokemuksia. En tilaakkaan kirjoja enää muualta kuin Amazonista
 
Pastori
Mä olen myös käyttänyt amazonia, löytyy todella hyvin harrastukseen liittyvää matskua. Harmi vaan, että osa maksaa maltaita :kieh: ne siis jääköön sinne. Toimitukset on olleet ok.

Suomalaisesta olen myös tilaillut. Maksaa suunnilleen saman verran mitä amazonillakin erotuksena, että en maksa postikuluja silloin vaan noudan paketin ähimmästä suomalaisesta kirjakaupasta.
 
Päivi
Hei Leijonaemo, parista kirjasta ei tule mitään tullimaksuja. Jos kirjatilauksesi yhteissumma alkaa mennä 100 dollarin yli, kannattaa varmuuden vuoksi tutkia taulukoita. Täältä pitäisi löytyä: www.tulli.fi, sitten Yksityishenkilöt > Tavaran tilaaminen ulkomailta > Ostaisinko internet-kaupasta.
 
Ekan kerran tilasin yli 10 vuotta sitten. Olen tilannut sieltä todella paljon, maksanut Visalla ja olen ollut todella tyytyväinen. Varsinkin ammattikirjallisuus ja tietokirjat kannattaa tilata sieltä.
 

Yhteistyössä