Onko kukaan valmistanut ruokaa tiskikoneessa?

  • Viestiketjun aloittaja "Ani"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
En mutta olen sulattanut esim.makkarapaketteja :)
Oon kuullu, et esim. lohta tai muuta nopeesti kypsyvää voi kypsentää astianpesukoneessa, mutta en oo kokeillu kun ei oo ollu tarvetta..
 
"nuuh"
Olen tehnyt pippuripihviä ja tiskiuunilohta, hyviä olivat eivät nimittäin kuivu. Pidin koko yön koneessa pienellä huuhtelukrkasteasteella ja nukuin uunissa siinä vieressä. Suosittelen.
 
"vieras"
Kannattaa laittaa perunoita sinne yläosaan, lusikkatelineeseen pystyyn parsaa niin paljon kuin mahtuu ja alaosan lautastelineeseen lohet pystyasentoon. Siitä pyörivästä häkkyrästä roikkumaan purkki jossa hollandaisekastikkeen ainekset ja kone päälle. Mausteet tiskiainelokeroon. Saa nopeesti ison satsin ruokaa vaikka talkooväelle!
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
vierasss
Äh vitsiniekat, se lohi maustetaan ja laitetaan folioon ja sitte tiiviiseen muovirasiaan. Kun kone on pyöriny niin lohi sinne ja luukku kiinni niin kypsyy siellä kuumassa jälkilämmössä.
 
Ei hitto! Kai tuon tiskikonelohen täytyy olla pelkkä vitsi :D
Toisaalta, hmm. Jos ei siedä kalan kypsentämisestä löyhyävää hajua... :whistle:
 
tää on tosi
Mun isä teki salmiakkikossua tiskikooneessa.. turkinpippuri murskaa pulloon pullo tottakai kunnolla kiinni ja koneeseen :D koneesta kylmään.. avot valmista :D itse en ole kokeillut mut, uskoisin että parempaa kun nämä uutteet ja valmis kamat..
 
vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja tää on tosi;28930568:
Mun isä teki salmiakkikossua tiskikooneessa.. turkinpippuri murskaa pulloon pullo tottakai kunnolla kiinni ja koneeseen :D koneesta kylmään.. avot valmista :D itse en ole kokeillut mut, uskoisin että parempaa kun nämä uutteet ja valmis kamat..
Oon ollu töissä ravintolassa jossa tehtiin salmari tolla tavalla ennenkuin niitä uutteita oli myynnissä Suomessa :D
 
mikä idea
Mikä tässä on ideana? Pelkkä folio ei riitä, jos on tiskit peseytymässä. Ainakaan minä en halua konetiskiaine marinadia ruokaani. Jos taas laitan koneeseen pelkän lohen, niin ei se ole yhtään taloudellisempaan, kuin uunin tai paistinopannun kuumennus, mikrosta nyt puhumattakaan. jos haluan säsästää energiaa, laittasin lohen folisossa kypsymään perunoiden keittö höyryssä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28930476]Kannattaa laittaa perunoita sinne yläosaan, lusikkatelineeseen pystyyn parsaa niin paljon kuin mahtuu ja alaosan lautastelineeseen lohet pystyasentoon. Siitä pyörivästä häkkyrästä roikkumaan purkki jossa hollandaisekastikkeen ainekset ja kone päälle. Mausteet tiskiainelokeroon. Saa nopeesti ison satsin ruokaa vaikka talkooväelle![/QUOTE]

Päivän paras :flower: :LOL: :LOL:
 
kannattaa kokeilla
Iso annos kaurapuuroa valmistuu tiskikoneessa helposti sillälailla, että laittaa vaan paketillisen kaurahiutaleita koneeseen. Sitten poistoletku ämpäriin. Letkusta tulee valmista kuumaa puuroa. Pesuainelokeroon teelusikallinen suolaa.
 

Yhteistyössä