onko kuparikierukka huono valinta?

  • Viestiketjun aloittaja aps
  • Ensimmäinen viesti
aps
lääkäri ei suositellut. ei kuulemma kannata laittaa jos on usein alapää tulehduksia ja niitähän mulla on (bakteerivaginoosia ja virtsatietulehduksia).... entä voiko sellainen vaikutta kierukan asentamiseen että mulla on kohdunsuu ja koko kohtu kallistunut hieman enemmän oikealle? Lisäks ajatus siitä että vuodot vois runsaantua ja kivut pahentua ei tunnu hyvältä. oon ihan todella kipuherkkä ihminen. Kipu voi saada mut jopa pyörtymään.
tiedä oikein mitä tekis kun ainoat vaihtoehdot mulle olis kuparikierukka tai kondomi. kondomilla jo menty lähes 7-vuotta ja kyllästyttää jo. kaikki kumi merkit käyty läpi enkä mä ainakaan huomaa niissä mitään huomattavaa eroa. :/
 
JONSERED Karhunkantaja
Jos langat lyhennetään niin, että jäävät kohtuun, ei ole bakteerien aksvatukseen kunnon alustaa. Vaihto/poisto voi kyllä sitten tarvita pienen "humauksen", mutta pitäisi onnistua helpolla. Näin minulle sanottiin, eikä ole ollut ongelmia.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24022383]Mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Lääkärit ei koskaan suosittele, olisko syynä joku lääkefirmojen bonus kytkentä. Nova-T, on hyvä, suosittelen.[/QUOTE]

Multiloadia markkinoivat varmempana ja "uudenaikaisempana". Ei sopinut minulle, tuntui koko ajan, mutta T-mallilla mennään.
 
"Hanna"
Noihin tulehdusjuttuihin en tiedä, mutta muuten voisin ottaa kantaa sen verran, että itselläni on aina ollut tosi kivuliaat kuukautiset, mutta kuparikierukan jälkeen ovat kivut poistuneet kokonaan:) Vuoto on kyllä todellaa, todella RUNSASTA, mutta koko kuukautiset kestävät kolme päivää. Aiemmin reilun viikon. Kierto on muutenkin pidempi kierukan kanssa. Ainut ongelma, kun talvella hb laski melko alas ja sain pahan pyörrytys/pahoinvointikohtauksen kesken työpäivän, mutta rautakuuri auttoi siihen. Tosin jos joudun jatkuvasti rautaa ottamaan, niin en välttämättä ihan sitä viittä vuotta jaksa pitää. Reilun vuoden siis minulla ollut nyt.
 
ap..
humaus ei ole mukavaa...olen joutunut sellaisen kerran ottamaan.... olo oli jälkeen päin aivan kammottava...

mä imetän tällä hetkellä vielä lasta ja vuodot ei juuri nyt kovin runsaat mutta pelkään että kuparikierukka sitten saa ne villiintymään uudestaan tai että kun lopetan imetyksen palaa runsaat vuodot takaisin...
 
Minulle ei sopinut, vaan sain pahan ja kivuliaan kohtutulehduksen aika pian kuparikierukan laiton jälkeen. Piti ottaa melkein heti pois. Mutta nämähän ovat kovin yksilöllisiä asioita ja yleensä selviää valitettavasti vain kokeilemalla.
 
ap..
kohtutulehdusta ei kauheasti kiinnostais hankkia... on niin pahoja antibioottiallergioita että lääkärikin itkee kun sen joutuu keksiä joku ab joka olis mulle turvallinen käyttää...
 

Yhteistyössä