Onko lapsesi joutunut

Päiväkodissa jäähy penkkiin ja kuinka usein kuukaudessa tai monta krt esim.viikossa?Ovatko tädit kertoneet syyn minkä vuoksi joutui jäähylle?Poika aloitti tossa joku aika sitten hoidon ja aluksi sairasteli paljon ja hoito lähti ns.alusta,tutustuminen ryhmään jne..Mutta nyt on sitten näitä jäähy istumisia ollut milloin mistäkin syystä...tönimistä ja sen sellaista.Ainakohan meidän poika syypää?Meinaan muistan hoidon alussa tuli täti sanomaan et meijän poika tönäs tyttöä wc.ssä,mutta varmaksi ei nähty tilannetta,ajattelin et p.e.r.k.e.l.e sentään ja niin just mut jotainhan pitää syyttää.Minä siihen että yksinkö teillä näin pienet on wc.ssä keskenään?!!Siihen tarhan täti ei sanonut mitään punastui vaan ja oli nolona.Pojan käytös muuttunut omituisesti,ennen kävimme viikonloppuisin tarhojen pihoilla leikkimässä nyt ei halua mennäkkään tarhan pihaan vaan rupee itkemään mennään pois.Mulla itellä on huono maku muutamaa hoitajaa kohtaan ja muutenkin mitä olen aamuisin hetken nähnyt lapset ovat "oman onnensa nojassa ja akat "ryhmänä pöydän ääressä juoruumassa.Lapsi jos oma tai toisen itkee,eivät tarjoa syliä tai puhu tuntuu itestä tosi kamalalle lähteä töihin kun kukaan ei huomioinut omaani/tai vieraan lasta :( Onko muilla huonoja kokemuksia päiväkodista ja jos kertokaa ja mainitkaa jos olette ottaneet hoidosta pois tai vaihtaneet paikkaa.
 
Heips.
Minulla ei itsellä ole tommosia kokemuksia, mutta lukiessani sinun kirjoitusta tulin siihen tulokseen, että jotain on vialla.
Meidän molemmat pojat on aina tarhan aluksi itkeskellyt vähän muutamina päivinä, mutta aina on tarhatätit ottaneet syliin, lohdutelleet, jne.
Ehkä sinun kannattaisi ottaa aihe avoimesti esiin kaikkien tarhatätien kanssa, eikä ainoastaan sinun lapsesi takia, vaan myös niiden muiden.
Ja jos teillä on mahis vaihtaa paikkaa, ehkä olisi myös sitä ajateltava.
Lapsesi on onnellinen vaatimattomammassakin paikassa, jos henkilökunta on osaavaa, ja ottaa lapsen tunteet huomioon.
Tsemppiä. :hug:
 
Kuulostaisi, että lapsella ei ole hyvä olla hoidossa. Ottaisin yhteyttä päiväkodinjohtoon, vaikka ihan nimettömänä. En usko, että pelkille hoitajille puhuminen auttaa.

Meillä on pojalle Pph:lla jäähypenkki käytössä, aina on päivän päätteeksi sanonut jos joutunut jäähyä käyttämään ja aina syyt ovat ihan järkeviä, hoitajalla on periaate, että kolme kertaa kieltää saman asian ja sitten jäähylle, ehkä kerran viikossa, joskus harvemmin joskus useammin. Mutta epäselvissä tilanteissa ei jäähypenkille mennä...ja tosiaan aina vasta kolmannen varoituksen jälkeen. näin olemme myös alkaneet toimia kotona ja on ollut erittäin toimiva.

teidän tapauksessa, en kuitenkaan usko että on hyvä, en muutenkaan kuvittelisi isossa ryhmässä jäähypenkkiä olevan paras ratkaisu, siinähän jo muutkin lapset kiusaavat ym...suosittelen tosiaan ottamaan päiväkodin johtajaan suoraan yhteyttä ja kertomaan tunteistasi ja huomioistasi. ja jos asiat ei muutu niin hakemaan toista hoitopaikkaa. Lapsen hyvinvointi on tärkeintä.
 
Otin to.na yhtettä päiväkodin johtajaan ja kerroin mikä/mitkä asiat mieltäni kaihertaa.Tuli jotenkin sellainen olo et on vähän "hällä väliä ote"työhönsä tällä johtajalla.Lupasi puhua tytöille kyllä asiasta,saas nähdä et niinköhän tekee.Meillä oli tässä vanhempain ilta ja johtaja paikalla,ei tullut edes esittäytymään meille uusille,omituista.Seuraan tarkoin tilannetta ja haemme vaihtoa jos ei ala tilanne muuttumaan.Sitten kun ärähdän oksat pois meinaan kyllä meistä äideistä jokainen haluaa että lapsella on hyvä olla hoidossa.Eikä tartte ite stressata miten siellä hoidossa sujuu.Meinaan omasta työteosta ei taho tulla mitään kannan liian suurta taakkaa tästä hoito kuviosta.
 
kyllä meidän tyttö yksi päivä penkille joutui just kun olin häntä kotiin hakemassa.taisi hänellä olla vaikeuksia pysyä paikallaan ja pääsi hoitajan syliin jäähylle.
meille ei ole asiasta mitään kerrottu mutta ei minua haittaa jos joutuu penkille jos vaan sitten asia perustellaan.tyttö on 2.5 vuotias mutta ymmärtää jo aika hyvin mistä mitäkin seuraa.

itse olen kyllä sitä mieltä että se toimii paremmin varmaan hieman isommilla lapsilla.
 
Meillä poika (reilut 5v) on joutunut muutaman kerran miettimistuoliin, mutta syyn tiedän. Tässä meidän naapureissa asuu yhteensä 4 samanikäistä poikaa ja kaikki ovat samassa hoitopaikassa ja meno sen mukaista. Ja kaikki näistä pojista ovat joutuneet miettimään kukin. Eikä tätä nyt ihan jatkuvasti satu, ei välttämättä edes joka kuukausi.
 

Yhteistyössä