onko lapsettomuudesta kärsiviä?

neeta
Mulla kyllä yksi lapsi ennestään jota yritettiin 3-vuotta.Nyt toista kuumeillaan ja yritystä on nyt takana 8kk.Tiedän kyllä miltä lapsettomuus tuntuu :'( Saanko liittyä joukkoonne vaikka onkin yksi lapsi jo ennestään?? :wave:
 
Piti vielä mainita, että meillä on myös yksi lapsi ennestään joka ilmoitti tulostaan toisen IUI:n jälkeen. Tiedän todella hyvin miltä lapsettomuus tuntuu ja luulen, etten pysty tulemaan raskaaksi ilman hoitoa.
 
Eufrosiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 15:22 neeta kirjoitti:
Mulla kyllä yksi lapsi ennestään jota yritettiin 3-vuotta.Nyt toista kuumeillaan ja yritystä on nyt takana 8kk.Tiedän kyllä miltä lapsettomuus tuntuu :'( Saanko liittyä joukkoonne vaikka onkin yksi lapsi jo ennestään?? :wave:
Sinä olet sitten sekunda kuten minäkin.. minulla yksi lapsi, mutta toisen lapsen kanssa ollut melkoisia vaikeuksia ja häntä ei vielä ole olemassakaan..
 
neeta
Onko teillä löydetty syytä lapsettomuuteen?Meitä ei ole vielä tutkittu.Aloitettiin silloin hoidot kun selvisikin että oli raskaana.Varmaan pitäis varata aika taas tutkimuksiin mutta en ole jotenkin saanut aikaseksi :ashamed: Jotenkin niihin hoitoihin on aina niin vaikea lähteä niinkuin viime kerrallakin ja kun olen seuraillut siskoni taistelua lapsettomuutta vastaan.Paitsi hänellä on nyt keinohedelmöityksen ansiosta kaksi ihanaa poikaa :heart: Kiva kun tänne tuli tämmöinen palsta.Täällä voi jutella samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa ja saada tukea :)
 
toki saat liittyä. Lapsettomuus on kiperä asia sitä kohdanneelle ja siitä kärsivälle...itsellänikin on kaksi lasta jotka kummatkin hormoonihoidolla saanu.Menkat ei ikinä pelaa jne :'( No en haluu tässä kaikkii "mainostaa" mutta kohtalotoverit ovat tervetulleita :heart:
 
Eufrosiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 15:48 neeta kirjoitti:
Onko teillä löydetty syytä lapsettomuuteen?Meitä ei ole vielä tutkittu.Aloitettiin silloin hoidot kun selvisikin että oli raskaana.Varmaan pitäis varata aika taas tutkimuksiin mutta en ole jotenkin saanut aikaseksi :ashamed: Jotenkin niihin hoitoihin on aina niin vaikea lähteä niinkuin viime kerrallakin ja kun olen seuraillut siskoni taistelua lapsettomuutta vastaan.Paitsi hänellä on nyt keinohedelmöityksen ansiosta kaksi ihanaa poikaa :heart: Kiva kun tänne tuli tämmöinen palsta.Täällä voi jutella samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa ja saada tukea :)
Varsinaisesti meillä ei ole löydetty mitään isoa ongelmaa jonka vois osoittaa että tuosta se johtuu kaikki.. meillä lähinnä kai yhteensopimattomuus sukusolujen osalta, joko vasta-ainetuotanto tai sit mun huonot limakalvot jotka hylkii raskautta.. ensimmäistä vaihtoehtoa ei tue se että meillä on jo lapsi, toinen on saattanut kehittyä synnytyksen ja raskauden jälkeen, viimeinen vaihtoehto on ehkä kaikkein eniten voimassa, mutta sekin on ristiriidassa yhden lapsen saamisen kanssa.. Kuitenkaan emme ole kolmen vuoden aikana minkäänlaista tulosta saaneet edes hormonihoidoilla.. Nykyään olemme tauolla hoidoista..
 
palikkatorni
talossa. Hänet saatiin hormonihoidolla alulle. Ehkäisyttä ollaan olla vuodesta -98 ja lapsettomuustutkimuksissa kävimme myös. Hormonihoidolla yritämme toistakin lasta saada, kunhan imetys joskus loppuu (juu, EHKÄ olisi enempi lapsia jos en enää imettäisi, tiedetään..)
 
Sidney
Hei täällä kanssa yksi :wave:
Meillä yxi tytär luomusti alkunsa saanut, mutta toista ollaan nytten yritetty kohta 3 v ja takana on 9 kk clomi, terolut ja parlodel kuurit, 3 Inseminaatiota tuloksetonta ja nytten odotellaan aikaa laparoskopiaan, jotta saataisiin hieman tietoon onko mulla vaikka endometrioosi, tän aivolisäkekasvaimen ja munasolun irtoamisongelman lisäksi :ashamed:
Mutta toivo ei ole viellä ainakaan sammunut sen toisen vaavin suhteen =) , Vaikka noita keskenmenojakin on jo liuta takana :'(
 
Nyt äippä
Täällä yksi äippä :wave: Meillä tosin on yksi 10 kk ikäinen poika, mutta kovan työn takana oli hänet saada.

Kyllä meillä meinasi usko loppua, että emmekö saa pientä omaa nyyttiä pitää sylissämme ja antaa sille rakkautta.

Tässä tämä meidän pitkän tarinan, joka päättyi monien kyynelten ja vuosien jälkeen onnellisesti; terve ja suloinen poika. Joku varmaan on lukenut jo aikaisemmin, mutta laitanpa sen tänne "oikealle" osastolle kuitenkin, jos vaikka joku ei ole lukenut sitä.

Vuosi siinä yritettiin, ei tärpin tärppiä. Kävin gynen vastaanotolla ja hän totesi endoa, no voi ei !. No se leikattiin tähystämällä pois ja ei muuta kuin yritystä, sillä paikat on kunnossa, sanoi lääkäri. Yritettiin lähes vuosi, mitään ei kuulunut. Itkettiin ja mietittiin mitä tehdään ? No soitin yksityiselle klinikalle, jossa aivan ihanan sympaattinen henkilökunta otti meidät keskustelemaan jatkoista. Päädyimme raskaisiin koeputkihedelmöityshoitoihin. Siinä sitä pistettiin, kasvatettiin munasoluja, kerättiin ne pois, hedelmöitettiin ja siirretiin. Mutta joka kerta sama lopputulos piinallisten kahden viikon jälkeen; negaa Yhden plussasin, mutta kesken meni rv 5.
Endokin siinä kasvoi, joten jouduin avoleikkaukseen. Se onnistuikin hyvin, sillä saatiin kuulemma kaikki pesäkkeet poistettua. Aateltiin kokeilla vielä kerran(kuudes siirto), jos ei nyt niin sitten saa olla taukoa ja huilataan vähän aikaa. Viimeinen toivomme oli pakastealkiossa. Kyllä siinä oli peukut ja varpaat pystyssä sen pari viikkoa. Testasin plussan aamulla viideltä, voi niitä onnenkyyneleitä, joita kuivasin istuessani vessassa. Ensin tuli mieleen, että voiko olla totta ja toivoi kaikken päättyvän onnellisesti .
Yhdeksän kuukautta siinä jännättiin ja sitten sylissämme oli yli viisi vuotta hartaasti toivottu vauva.

Joten sydämeni pohjasta toivon teille kaikille kuumeilijoille taivaantäydeltä plussasäteitä mahdollisimman pian, (itse mukaanlukien, ettei endo alkaisi taas vallan kasvamaan).

Loppuvuosi me yritetään luomua ja sitten alkuvuodesta lähdemme taas ivf-hoitoihin. Toivottavasti niitä ei kuitenkaan tarvita. :saint:
 
Anskutin
Lapsettomuus se on meidänkin ongelmamme ollut reilun 3 vuotta !!!
Tää on ollut tuskainen taival, ja väittäisin, että pikkuhiljaa alkaa kyllästyttämään!
Tosin meille on tehty vasta 1 Inseminaatio, että kokemusta lapsettomuuden hoidoista on niukasti, mutta asian parissa on oltu liian kauan.
Meille tuli sillon aikanaan shokkina diagnoosi, jossa todettiin ettei siittiöitä mieheni näytteessä juurikaan ollut..
Eli siis syy lapsettomuuteemme.
Kaikenlaista kriisiä on läpi käyty, mutta kovaa vauhtia yritämme kohti toivottua lopputulosta!
Inssi tehtiin viime kierrosta, josta siis nega tuli. Tässä nyt menkkakivuista ja henkisestä kivusta yritän toipua.. Uus ultra aika ens vkon maanantaille.. (jos kykenee sen piinan näin pian pettymyksen perään)

Toivottavasti täältä saa vertaistukea ja juttuseuraa vastaavanlaisessa tilanteessa olevilta, ja muiltakin!!

-anskutin-
:wave:
 
Mamsku
Heips,meillä on ivf-hoidoilla alkuun saatu ihana pojanpallero nyt 1,4v ja yritystä on ollut toiseen jo pidempään onnistumatta.Syitä ei varsinaisesti löydetty vaikkakin endom.mulla on todettu ja hoidettu.Olenkin tässä menossa pas-siirtoihin seuraavakasi jospa tärppäis tai sitten taas ivf-hoitoihin.Jos kiinnostaa kysyä hoidoista niin mulle voi laittaa y-viestiä.

 
Uutami
Kyllähän meitä lapsettomuudesta kärsiviä löytyy. Yritystä takana 2,5 vuotta. Vuosi siten syksyllä tulin clomien avulla raskaaksi, mutta raskaus oli kohdun ulkopuolinen ja toinen munanjohdin jouduttiin poistamaan. Toinen on tähystyksen perusteella tukossa endon aiheuttamien kiinnikkeiden vuoksi. Ensimmäinen ivf nyt takana, raskaus ei alkanut tuoresiirrosta. Nyt odotellaan ensimmäistä (ja tästä hoidosta ainoaa) passia. Toiveita lapseen ilman hoitoja ei ole.
 
peuhu
Meillä kans yksi lapsi ivf hoidoilla aikaan saatu. Sen jälkeen tehty kesällä kaksi pas:ia mutta ei tullut tulosta. Huomenna olen menossa väestöliittoon katsotaan ultralla että voidaanko tehdä ivm tällä viikolla .

Terveisiä lätylle , luin sun juttuja väestöliitossa siitä kirjasta =)
 
Heidi19
Mikä on ifv hoito?? Voisiko joku kertoa että mitä pitäisi tehdä, olemme yrittäneet lasta jo reilun vuoden ja mitään ei kuulu.
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos haluaa tutkimuksiin..
Täällä yksi tyhmä kyselee.. :ashamed: :ashamed:
 
Nyt äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 20:25 Heidi19 kirjoitti:
Mikä on ifv hoito?? Voisiko joku kertoa että mitä pitäisi tehdä, olemme yrittäneet lasta jo reilun vuoden ja mitään ei kuulu.
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos haluaa tutkimuksiin..
Täällä yksi tyhmä kyselee.. :ashamed: :ashamed:
Tarkoitat varmaan ivf hoitoa, se on koeputkihedelmöityshoito.
Kato googlella ivf, niin löydät tietoa.
Mä ite soitin yksityiselle klinikalle ja kerroin meidän tilanteen ja siitä se homma lähti etenemään. Kyllä kai oma gynekin voi jotain lähetteitä kirjoittaa ja neuvoa asioissa, mutta tästä mulla ei ole varmaa tietoa.
 
Heidi19
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 21:59 Nyt äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 20:25 Heidi19 kirjoitti:
Mikä on ifv hoito?? Voisiko joku kertoa että mitä pitäisi tehdä, olemme yrittäneet lasta jo reilun vuoden ja mitään ei kuulu.
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos haluaa tutkimuksiin..
Täällä yksi tyhmä kyselee.. :ashamed: :ashamed:
Tarkoitat varmaan ivf hoitoa, se on koeputkihedelmöityshoito.
Kato googlella ivf, niin löydät tietoa.
Mä ite soitin yksityiselle klinikalle ja kerroin meidän tilanteen ja siitä se homma lähti etenemään. Kyllä kai oma gynekin voi jotain lähetteitä kirjoittaa ja neuvoa asioissa, mutta tästä mulla ei ole varmaa tietoa.
Juu tarkotin.. :ashamed: :ashamed:
Kiitos sulle vastauksesta! =)
Jospa nämä asiat sais järjestymään :wave: :wave:
 
palikkatorni
ja kerro hänelle teidän tilanne. Saat lähetteen julkisen puolen tutkimuksiin (jotka on siis todella paljon halvempia kuin yksityisellä teetetyt). Tk-lääkäri saattaa ottaa papan ja kyselee perusjutut. Tsemppiä! Tätä kautta minä aikoinani pääsin naistenklinikalle tutkimuksiin.
 
Meillä juttu meni näin. Vuoden turhan yrityksen jälkeen otin yhteyttä ihan vaan terv.keskukseen. Siellä yleislääkäri teki ylimalkaisen tutkimuksen ja laittoi lähetteen kätilöopistolle ( helsinkiläisiä, kun oltiin).
Kättärillä homma lähti käyntiin ja pian sitten muutimme espoosen ja homma jatkui jorvin sairaalassa.
Hormonimäärityksien jälkeen lähes ensimmäisiä tutkimuksia oli
kohdun varjoainekuvaus ja laparoskopia, joissa selvisi kohdun rakennepoikkeavuus. Hormonitoiminnassakin oli häikkää.
Kun vuosia kului ja ivf tuli ajankohtaiseksi, siirryimme väestöliiton asiakkaiksi, koska kunnallisella puolella hoitoon pääsy olisi kestänyt kohtuuttoman pitkään. Palvelu oli loistavaa :heart:
Useiden inseminaatioiden jälkeen päästiin vihdoin asiaan ja seitsemän vuoden yrityksen jälkeen meille syntyi oma vauva :heart:
Esikoisen ollessa kaksi ja puolivuotias syntyi toinen lapsemme täysin yllättäen, " luomusti " :)
Tsemppiä teille kaikille!
 
Takana hoitoja monta vuotta.
Clomeilla 2x kohdunulkoinen, ekasta IVF hoidosta tuoresiirrosta tyttö synt-98 tämän jälkeen sekä IVF että IVM hoitoja tuoresiirtoja sekä PAS seja, ei toista raskautta. Taustalla PCO vasemmalla vaikeana.
 
Heidi19
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 23:39 palikkatorni kirjoitti:
ja kerro hänelle teidän tilanne. Saat lähetteen julkisen puolen tutkimuksiin (jotka on siis todella paljon halvempia kuin yksityisellä teetetyt). Tk-lääkäri saattaa ottaa papan ja kyselee perusjutut. Tsemppiä! Tätä kautta minä aikoinani pääsin naistenklinikalle tutkimuksiin.
Ajattelin että yritettään viel pari kuukautta ja jos ei mitään kuulu niin sitten on ruettava hakemaan apua.
Kiitos sinullekkin vastauksesta =) Toivottavasti apu löytyy jostakin =)
:wave: :wave:
 
Tara-Milana
Kyllä minutkin voi tähän seuraa lukea. 2,5vuotta yritystä takana, 2km tältä vuodelta. Mitään tutkimuksia ei ole vielä tehty, pitää odottaa, että on voimia lähteä niihin..
 

Yhteistyössä