onko liikaa 3,5vlle olla päiväkodissa 8-16?:(

  • Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti
Aika lyhyt hoitopäivä ottaen huomioon että toi on ihan perustyöaika. Monesti siis tuo + työmatkojen vaatima aika päälle. Vertailun vuoksi, meillä 1v3kk meni hoitoon, päivät oli 7-15.30/16.
 
Nipsu
Samaa mietin minäkin ja olen sitä mieltä, että se on liikaa, mutta minkäs teet. Syksyllä on töihin paluu edessä ja työaikani on just tuo 8-16. Lapsen päivälle tulee pituutta vielä enemmänkn, sillä aamulla on lähdettävä liikenteeseen jo seitsemän jälkeen ja joskus puoli viiden aikaan olen hakemassa kotiin. Surettaa.
 
no mulla ei oo aina vaihtoehtoja. meidän neiti meni 1v1kk iässä hoitoon ja pahimmillaan päivät on 7.15-17 mikäli kukaan muu ei pysty viemään/hakemaan. Nykyään on siis 2,5v.

Mutta meillä kompensoi se että teen puolikasta eikä hoitopäiviä ole kuin max. 10 kuukaudessa, päiväkodissa. Lisäksi saattaa olla sitten mummon kanssa.
 
jooh
Meidän 1,5v on joskus hoidossa klo 6.30-18 kun menee sopivasti meidän vanhempien työt silleen... Mä vien aamulla 6.30 (mies tulee klo 7.30 yötöistä ja nukkuu 8-13) ja mies menee klo 14 toisiin töihin ja tulee sieltä sitten 18 aikoihin hakemaan lasta, mä tulen töistä siinä 19 aikoihin. Käyn töissä 200km päässä, joten työmatkoihin menee 5h päivässä. :/ Väliaikainen tilanne onneksi. Onneksi tätä on vain 1-2 kertaa viikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika pitkä päivä. En omaani laittais, en raaskis.
Jos meinaa käydä normaalisti päivätöissä, siinä ei ole paljon vaihtoehtoja. Jos taas on kotiäiti/työtön/vuorotöissä tms niin toki se silloin onnistuu.

Oma lapsi on ollut 1,5-vuotiaasta saakka hoidossa 8-16.40 eli ihan normipäivähän tuo 8 h on.
 
Meidän muru joutuu olemaan syksystä alkaen vaihtelevasti 5.30-14.30 sekä mun aamuvuoroissa että yövuoroissa :( mutta tulee hälle lyhyempiäkin päiviä mun iltavuoroissani sekä arkivapaita kun mulla on vapaapäivä. Se on tosi kurjaa mut eipä se nyt auta voivotella kun ei sille voi mitään :|
 
tiina
Me saatiin tsumplimalla pojan hoitopäivä 9.15-16.15 pituiseksi, ja perjantaisin haetaan jo klo 15, ja silti tuntuu että poika on hoidossa tosi pitkään..Vaikka näitä lukiessa huomaa että meillähän on tosi lyhyt päivä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
No ei oo pitkä päivä. Mun samanikäinen tällä hetkellä tarhassa 4pv viikossa ja hoitopäivien pituudeksi tulee mun työmatkojen takia 7-16, ja ens vuoden alussa tulis klo7-16.30 ja se jo aivan liian pitkä aika.
Siirryn luultavasti vuoroihin, jolloin hoitopäiviä tulis vaan 2-3 viikossa.
 
Meillä aloittaa nyt syksyllä n.7.30-16.30-17.
On hoidossa n.12 pv kuukaudessa, eli olen 1-2 pv viikossa vapaalla. teen siis lyhennettyä työaikaa, mutta työpaikan ja matkojen takia kokonaiset työpäivät ovat järkeviä. varmaan on alkuun raskasta lapsellekin, mut "niillä mennään mitä on"
 
Mun lapset, silloin 5v ja 3v, olivat päiväkodissa 10,5h päivässä :( Olin silloin yh ja työpäivä 8,5h plus tunti työmatkaa suuntaansa. Ei ollut kivaa, mutta vaihtoehtojakaan ei ollut. Tein vieläpä pelkkää iltaa, joten lapset olin hakemassa vasta 20.30 aikaan. Onneksi tuota ei jatkunut montaa kuukautta, kun sain saman firman sisällä vaihdettua paikkaa ja pääsin päivätyöhön lyhyemmällä työajalla.
 

Yhteistyössä