Onko mahdollista et sossupummi saa näin paljon tuloja?

  • Viestiketjun aloittaja Tä?!
  • Ensimmäinen viesti
Tä?!
Yli kolmikymppinen kouluja käymätön työtön yh, saisi 1600euroa kuussa palkkaa, olemalla työkkärin kautta kurssituksella/työharjoittelussa kouluavustajana?! Tähänkö maailma on mennyt et vuosia työelämässä olleet tekee töitä hiki perssilmää valuen et saa sen 2000e/kk. Täytyy sanoa et kateellinen olen jos todellakin yhteiskunta auttaa mitääntekemätöntä pohjasakkaa näin avokätisesti.
 
sitä se on
Saa ne ja useasti vielä enemmänkin, siksipä pitääkin miettiä miksi käy töissä 1200e kuukausi nettopalkalla ja maksaa itse kaiken, sossuasiakkaan sossu maksaisi sähkön ja muut kulut.
 
Niin, että hän ei sitten tekisi mitään kun on avustajana? Ja eiköhän hän saa Kelasta rahaa tuolta ajalta ja noilla tuloilla ei pakosta saa sossusta mitään, riippuen tietysti lapsiluvusta ja menoista.

Olenko mä ainoa joka huomaa ap:n logiikan nyt vähän ontuvan?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23393703:
Yli kolmikymppinen kouluja käymätön työtön yh, saisi 1600euroa kuussa palkkaa, olemalla työkkärin kautta kurssituksella/työharjoittelussa kouluavustajana?! Tähänkö maailma on mennyt et vuosia työelämässä olleet tekee töitä hiki perssilmää valuen et saa sen 2000e/kk. Täytyy sanoa et kateellinen olen jos todellakin yhteiskunta auttaa mitääntekemätöntä pohjasakkaa näin avokätisesti.
mitääntekemätöntä!? sehän on kouluavustajana.
 
Tä?!
Mut jos sossu on laittanu vuosia koulutuspaikoista ja työstä kieltäytyneen ihmisen "pakosta" kursseille, niin aloituspalkaksi aika hyvä hinta. Olettaen ettei 40h/vko kumminkaan täyty. Miksi ruikuttaa diakonilta ruokarahaa jos ns.keskiansiot on ok. Et mun logiikalla ei kannata ainakaan ammattia lukea surkeilla opintotuilla, koska valtio auttaa pakon edessä näin hyvin. Esim. hoitoalalla lähihoitajat tms. kuukausiansiot eivät paljon tuosta heitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23393820:
Et mun logiikalla ei kannata ainakaan ammattia lukea surkeilla opintotuilla, koska valtio auttaa pakon edessä näin hyvin. Esim. hoitoalalla lähihoitajat tms. kuukausiansiot eivät paljon tuosta heitä.
ammattia muuten ei ole pakko opiskella surkeilla opintotuilla eikä varsinkaan ruveta hoitoalalle :attn:
 
"tööt"
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23393703:
Yli kolmikymppinen kouluja käymätön työtön yh, saisi 1600euroa kuussa palkkaa, olemalla työkkärin kautta kurssituksella/työharjoittelussa kouluavustajana?! Tähänkö maailma on mennyt et vuosia työelämässä olleet tekee töitä hiki perssilmää valuen et saa sen 2000e/kk. Täytyy sanoa et kateellinen olen jos todellakin yhteiskunta auttaa mitääntekemätöntä pohjasakkaa näin avokätisesti.
Ei taida sinullakaan kovin kummoinen koulutuspohja olla, jos kahteen tonniin pitää väkisin pinnistää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen;23393852:
ammattia muuten ei ole pakko opiskella surkeilla opintotuilla eikä varsinkaan ruveta hoitoalalle :attn:
Kaikilla ei ole mahdollisuutta opiskella millään muulla kuin opintotuella ja totta kai sitä opiskelee alalle jolle haluaa.
 
Tä?!
No jos kilpailisin peruskoulun käyneen kolmikymppisen sossumamman kanssa niin katson et en niin pohjalla kuitenkaan ole. Ja kouluavustaja on kuin puistotäti, sinänsä koomista et kuinka tuon ikäinen ilman koulutusta voi avustaa lapsia, voi käydä niin et lapset opettavat häntä.
Opiskelu on Suomessa sitä, että oletetaan että valmistut mahdollisimman nopeasti ja siirryt työelämään. Todellista working-class hero- sakkaa siis.
Ja 2000e/kk voi joutua pinnistelemään, ymmärrät sen varmaan sitten kun itse siirryt työelämään. Että tööttööt vaan sullekin.
 
tarkennus
Kyseessähän ei ole varsinainen sossupummi, jos hän jotain tekee tuon rahan eteen.

Ajattelepa, että työtön ja yhteiskuntaa ainoastaan hyödyntävä (ts. mitään ei tule takaisin) juoppolalli saa kuukaudessa yli 400€ puhtaana käteen sossusta. Ei ole vaatimuksia työntekoon eikä muutakaan. Ja noita on koko Suomi täynnä!
 
Tä?!
Kyseessähän ei ole varsinainen sossupummi, jos hän jotain tekee tuon rahan eteen.

Ajattelepa, että työtön ja yhteiskuntaa ainoastaan hyödyntävä (ts. mitään ei tule takaisin) juoppolalli saa kuukaudessa yli 400€ puhtaana käteen sossusta. Ei ole vaatimuksia työntekoon eikä muutakaan. Ja noita on koko Suomi täynnä!
Hyvä huomio, mutta nuo rantojen miehet ovat mielestäni luku sinänsä. Keskustelun herättäjäksi yritin enemmänkin sitä, kuinka opiskelu- ja työpaikan saaminen ei ole itsestäänselvyys nuorille peruskoulun päättäville, jossei vanhemmillekin ihmisille, v- aan se, että miksi näin hienot mahdollisuudet tarjotaan ihmisille joiden pitäisi ensin saada kosketus omaehtoisesti työ- tai opiskleuelämään, eikä vasta sitten kun sossun luukut lyödään kiinni jossei vuosiin suostu tekemään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tä?!;23394042:
v- aan se, että miksi näin hienot mahdollisuudet tarjotaan ihmisille joiden pitäisi ensin saada kosketus omaehtoisesti työ- tai opiskleuelämään, eikä vasta sitten kun sossun luukut lyödään kiinni jossei vuosiin suostu tekemään mitään.
luultavasti tuo on palkkatuettu työ jossa saa olla töissä tietyn ajan. sen tarkoituksena on nimenomaan syrjäytymisen estäminen mikä tulee pidemmällä aikavälillä yhteiskunnallekin halvemmaksi kuin se, että ihminen makaa vaan kotonaan. palkkatukitöihin tai erilaisiin työelämävalmennuksiin ja -työharjotteluihin työttömyyskorvauksilla taas on melkein kenellä tahansa työttömällä mahdollisuus halutessaan päästä joten ne mä nyt lähtisi hirveästi kadehtimaan noita "epäreiluja" mahdollisuuksia.
 
Tä?!
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen;23394085:
luultavasti tuo on palkkatuettu työ jossa saa olla töissä tietyn ajan. sen tarkoituksena on nimenomaan syrjäytymisen estäminen mikä tulee pidemmällä aikavälillä yhteiskunnallekin halvemmaksi kuin se, että ihminen makaa vaan kotonaan. palkkatukitöihin tai erilaisiin työelämävalmennuksiin ja -työharjotteluihin työttömyyskorvauksilla taas on melkein kenellä tahansa työttömällä mahdollisuus halutessaan päästä joten ne mä nyt lähtisi hirveästi kadehtimaan noita "epäreiluja" mahdollisuuksia.
Ehkä jotain eduskuntaehdokuutta pitäisi alkaa harkitsemaan sossuttoman elämän yrittämisen puolesta:)
Mutta laittaa tunteet kyllä kuumaksi, koska niin moni ihminen olisi valmis ottamaan varmasti tilaisuuden itselleen, mutta jotkin ihmiset "pakotetaan" tähän, ja yhteiskunta koetaan byrokraattiseksi poliisivaltioksi, kun persettään ei saakaan rahaa vastaan vain levittää kotona.
 
"huhhuh"
Kouluavustajan homma ei ole oikeaa työtä ja siitä ei pitäisi maksaa yhtään mitään vaan toimia talkoohengellä ja ruokapalkalla.
Ai no kyllä meidän lasten koulussa avustajat tekevät huippuhyvää työtä lasten kanssa. Ja ovat tärkeitä oppilaiden kouluelämässä, niitä auttavia aikuisia, jos ei open aika aina riitä jokaisen henkilökohtaiseen neuvomiseen ja kuunteluun. Joten mielestäni hyvä, että heille maksetaan edes jotakin (saisi maksaa jopa enemmän), eipä taitaisi ihan ruokapalkka motivoida kovin hyvään työtulokseen. Vai lähtisitkö itse töihin ruokapalkalla? Eihän kaupan kassankaan työ järin vaativaa ole, joten miksi ei nekin voisi olla töissä ruokapalkalla? Vaikka itse pidän sitäkin ammattiryhmää tärkeänä, mutta niinkun sun logiikalla ajateltuna...
 
sossuperhe
Me saadaan rahaa kuussa erilaisten tukien mudossa niin että vuokran jälkeen jää käteen 1200e kuussa. Siitä ruoka, laskut ja muut menot. Jää shoppailuvaraa joka kuukausi. Olemme kumpikin työttömiä, lapsia kaksi.Mutta kohta tilanne paranee kun aloitan työt.
 
puoliksi elätti
Me saadaan rahaa kuussa erilaisten tukien mudossa niin että vuokran jälkeen jää käteen 1200e kuussa. Siitä ruoka, laskut ja muut menot. Jää shoppailuvaraa joka kuukausi. Olemme kumpikin työttömiä, lapsia kaksi.Mutta kohta tilanne paranee kun aloitan työt.
Meillä jää 900€ sossusta vuokran jälkeen mutta ne kuukaudet, joille on työtä, jää jotain 750€. Eli kumpi lienee kannattavampaa...;)
 

Yhteistyössä