Onko meillä oikeus viedä lapset hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti
opiskelija
klo8 kun miehellä vapaapäivä ja minulla koulusta etäpäivä (ja tehtäviä + lukemista hurjasti)? Hoitajien mielestä lapset pitäisi tuoda vasta klo9 (jotta toinen hoitajista voisi tulla myöhemmin töihin), mutta itse haluaisin käyttää koko päivän tehokkaasti, lapset haetaan kotiin kuitenkin viim. klo15.
Hoitosopimus on klo 7.30-16.30.
 
vieras
no itsehän sen päätätte jos sopimus kerran on. mutta kannattaa muistaa joustavuus, siitä voi olla itsellesikin hyötyä joskus jos joustat niin vatsaavasti he joustavat sitten sinulle kun oikeasti sitä tarvitset. pistä mies viemään lapset hoitoon niin saat lukea aamusta asti
 
toki
tottakai sinä viet silloin kun itse haluat eikä niille tarvitse selitellä mitään! viet vaikka heti 7.30 kun on niin sovittukin
multa alkaa hermot mennä noihin nipottaviin hoitajiin, päiväkoteihin. eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no itsehän sen päätätte jos sopimus kerran on. mutta kannattaa muistaa joustavuus, siitä voi olla itsellesikin hyötyä joskus jos joustat niin vatsaavasti he joustavat sitten sinulle kun oikeasti sitä tarvitset. pistä mies viemään lapset hoitoon niin saat lukea aamusta asti
Me olemme joustaneet tähän asti, he eivät kertaakaan... Onneksi tuo hoitopaikka vaihtuu syksyllä!
 
v
Lyhyesti ja ytimekkäästi: on.
Ylipäätään hoitopaikalle ei oikeasti edes kuulu, mitä teette sinä aikana, kun lapset ovat hoidossa. En mä ole koskaan tarhaan mitään selitellyt, että mitä minäkin päivänä teen, missä ja milloin. Hoitoaika on toki tiedossa, milloin tuodaan ja haetan, mutta eipä tuo kenellekään kuulu, istunko luennolla, lukusalissa vai kotona pänttäämässä tai mitä nyt sitten onkin ohjelmassa.
(opiskelija siis minäkin)
 
Jossain menee raja
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
tottakai sinä viet silloin kun itse haluat eikä niille tarvitse selitellä mitään! viet vaikka heti 7.30 kun on niin sovittukin
multa alkaa hermot mennä noihin nipottaviin hoitajiin, päiväkoteihin. eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
Juuri näin! Meillä minä olen kotona vauvan kanssa, mies on töissä eikä lomia hänellä ole. Päiväkodin tädit ovat koko ajan kyselemässä, eikö voida pitää sitä ja sitä päivää lapsia kotona. Ei ole meidän asia ottaa lapsia kotiin hoitoon vain siksi että hoitajat pääsevät lomalle. Ei ole meilläkään lomaa ollut moniin vuosiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
Mutta kun hoitajille tulee kuulema ylitöitä niin paljon, niin olisi helpompaa jos niinä päivinä kun ei ole oikeaa hoidon tarvetta (etäpäivä on heidän mielestään ilmeisesti sellainen...) niin lapset olisivat hoidossa lyhyemmän ajan (ja ovathan he, kun haetaan heti välipalan jälkeen). Maksamme siitä huolimatta täydet hoitomaksut :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no itsehän sen päätätte jos sopimus kerran on. mutta kannattaa muistaa joustavuus, siitä voi olla itsellesikin hyötyä joskus jos joustat niin vatsaavasti he joustavat sitten sinulle kun oikeasti sitä tarvitset. pistä mies viemään lapset hoitoon niin saat lukea aamusta asti
Me olemme joustaneet tähän asti, he eivät kertaakaan... Onneksi tuo hoitopaikka vaihtuu syksyllä!
aijaa. no ehdottomasti sitten viet lapset silloin kun itsellesi sopii.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
Mutta kun hoitajille tulee kuulema ylitöitä niin paljon, niin olisi helpompaa jos niinä päivinä kun ei ole oikeaa hoidon tarvetta (etäpäivä on heidän mielestään ilmeisesti sellainen...) niin lapset olisivat hoidossa lyhyemmän ajan (ja ovathan he, kun haetaan heti välipalan jälkeen). Maksamme siitä huolimatta täydet hoitomaksut :whistle:
No sitten täytyy ystävälliseen, mutta tiukkaan sävyyn selittää, mitä se etäpäivä tarkoittaa.. tai olla kertomatta, milloin sellaisia on. Ei sulla ole edelleenkään mitään tilivelvollisuutta hoitajille opinnoistasi ja ajankäytöstäsi . :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:
Mitä varten teillä sitten sopimus olis, jos sitä ei voi noudattaa.
Jaa-a, sanopa se :)
Mutta painottivat sanaa oikea hoidon tarve...
Sopimus on kuitenkin sopimus. Niiden pitää ehdottaa, että teette uuden sopimuksen, jos ne haluaa lisätä siihen sellasen kohdan, että saatte tuoda lapsen vaan töiden ajaksi. Nyt kun teillä on tuollainen sopimus, jonka hoitajat on hyväksyneet, niin niillä ei ole mitään oikeutta valittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
klo8 kun miehellä vapaapäivä ja minulla koulusta etäpäivä (ja tehtäviä + lukemista hurjasti)? Hoitajien mielestä lapset pitäisi tuoda vasta klo9 (jotta toinen hoitajista voisi tulla myöhemmin töihin), mutta itse haluaisin käyttää koko päivän tehokkaasti, lapset haetaan kotiin kuitenkin viim. klo15.
Hoitosopimus on klo 7.30-16.30.
onko tässä joku ryhmis kyseessä?
 
ex ryhmistäti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
klo8 kun miehellä vapaapäivä ja minulla koulusta etäpäivä (ja tehtäviä + lukemista hurjasti)? Hoitajien mielestä lapset pitäisi tuoda vasta klo9 (jotta toinen hoitajista voisi tulla myöhemmin töihin), mutta itse haluaisin käyttää koko päivän tehokkaasti, lapset haetaan kotiin kuitenkin viim. klo15.
Hoitosopimus on klo 7.30-16.30.
onko tässä joku ryhmis kyseessä?
Mä olen ollut nuorempana ryhmiksessä töissä ja ei koskaan nipotettu vanhemmille hakuajoista, kiltisti odotettiin lasten kanssa ja annettiin ylityömittarin raksuttaa.
Ja moni lapsi oli täysiä viikkoja vaikka vanhemmilla vp:tä, ei musta ole hoitajan asia mennä sanomaan vapaapäivän ajan käytöstä mitään.
Eli ei ne ryhmikset aina niitä "pahoja" paikkoja ole....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
Mutta kun hoitajille tulee kuulema ylitöitä niin paljon, niin olisi helpompaa jos niinä päivinä kun ei ole oikeaa hoidon tarvetta (etäpäivä on heidän mielestään ilmeisesti sellainen...) niin lapset olisivat hoidossa lyhyemmän ajan (ja ovathan he, kun haetaan heti välipalan jälkeen). Maksamme siitä huolimatta täydet hoitomaksut :whistle:
Se maksu on kumminkin noista oikeista kuluista vain pieni osa.

Kyllä mä ymmärrän että hoitajien pitää saada tunteja pois koska ylitöitä ei monessakaan paikassa saisi tehdä ja pitkää päivää hoitajat usein tekee. Ja kyllähän se harmittaa jos hoitaja tekee ylitöitä ja tietää että lasten vanhemmat ovat kotona.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jossain menee raja:
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
tottakai sinä viet silloin kun itse haluat eikä niille tarvitse selitellä mitään! viet vaikka heti 7.30 kun on niin sovittukin
multa alkaa hermot mennä noihin nipottaviin hoitajiin, päiväkoteihin. eikö ne jo tajua että suomessa kaikilla oikeus hoitoon ja ei kuulu tippaakaan niille mitä vanhemmat tekee kun lapsi hoidossa
Juuri näin! Meillä minä olen kotona vauvan kanssa, mies on töissä eikä lomia hänellä ole. Päiväkodin tädit ovat koko ajan kyselemässä, eikö voida pitää sitä ja sitä päivää lapsia kotona. Ei ole meidän asia ottaa lapsia kotiin hoitoon vain siksi että hoitajat pääsevät lomalle. Ei ole meilläkään lomaa ollut moniin vuosiin.
etkös sä ole äitiysLOMALLA?
 
hmm
no on se hyvä, että joku sentään pitää lasten puolta. hoitajan ammattitaitoon kun kuuluu myös se, että LAPSEN TARPEET otetaan huomioon, toisin kuin vanhemmat näköjään. surullista että lapset joutuvat olemaan pitkiä päiviä ja viikkoja päiväkodissa, eivätkä vanhemmat edes vapaapäivinä viitsi lapsiaan kotona pitää.

miksi ihmeessä niitä lapsia pitää tehtailla jos ne heitetään toisten hoidettavaksi heti? ja vielä kiukutellaan kun joku viisas hoitaja joskus huomauttaa, että lapsellakin on oikeus vapaapäiviin. :headwall:
 
on sullakin mies ap
ymmärrän, ettei opiskelija voi yhtä aikaa opiskella ja hoitaa lasta, mutta entä se lapsen isä, jolla on vapaapäivä? Miksei hän hoida lasta? outo isä. Varmaan pystyisi esim ulkoilemaan tai lähtemään lapsen kanssa johonkin asioille silleen, et toinen saisi opiskelurauhan. Mut minkäs sille voi kun ei halua omien lastensa kanssa olla. toivottavasti ette hanki lisää muiden riesaksi
 
No teillä on oikeus viedä lapsi hoitoon joka päivä hoitosopimuksessa olevana aikana. Miksi te ylipäätään kerrotte että teillä on huomenna sellainen ja tällainen päivä.
Viehän jotkut lapsiaan hoitoon vaikka ovat aina kotona :eek:
 
hhhh
meillä ei ole IKINÄ!!! sanottu päiväkodissa tai ryhmiksessä mitään vapaapäivistä, vaikka lapsi hoidossa on ollutkin. ei ole heidän asia, jos kerran päivähoitomaksun maksatte.
 
Nipottavat hoitajat saavat näkemään punaista.... |O
Täällä päin on hirveä valitus siitä kun on niin isot lapsiryhmät ja hoitajia liian vähän...
Onhan se totta paikka paikoin kyllä, mutta itseni on ollut helppo heittää takaisin et luuletteko että muuten hoito alalla on sen enempää hoitajia...
Itse olen lähihoitaja ja sijaisuuksia tein vanhainkodilla jossa vedettiin työ porukka niin minimiin kuin vaan mahdollista...
 
Gluteus maximus
tottakai viet heti aamusta, että saat käytettyä päivän tehokkaasti! Ja tokihan on lapsellekin mukavampi, että saa olla koko päivän touhuissa mukana ja aamiaisella. Meillä lapset syö huomattavasti paremmin päiväkodissa, joten aamiainenkin menee ilman marinoita kun kotona se on yhtä kiukuttelua.
 

Yhteistyössä