onko meitä täällä paljonkin?

  • Viestiketjun aloittaja liima
  • Ensimmäinen viesti
Meilläkin kaksi pientä enkelisielua vilkuttaa jossain pilvenreunalla :'(

Heidän jälkeensä on syntynyt kaksi ihanaa tyttöstä, mutta ikinä ei niitä menneitäkään unohda. Usein heitä ajattelen...
 
Venku
Täälläkin yksi... Viime kesäkuussa km viikolla 8, muttei sitten ollutkaan km vaan kohdun ulkopuolinen. Laparoskopiassa heinäkuussa poistettiin toinen munatorvi. Ennestään 2 poikaa, nyt alkaa taas kuume nostaa päätään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 22:11 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 21:39 itula kirjoitti:
keskenmenoja kokenut myös minä :'( viimeisin -03 ja raskausviikkoja oli 18. Ei mikään helppo kokemus! se oli ns.keskeytynyt keskenmeno,eli sit jouduttiin käynnistämään synnytys ja kestää se tietäen että vauva on jo "taivaassa".Kuinka olette selvinneet henkisesti kokemuksista??????

Mulla meni niin, että jouduin synnyttämään "ihan aidosti" siis että vauva oli hengissä vielä :x :'( kokemuksena koko tapahtuma oli aivan jotakin järkyttävää. Lisäksi mun mielestäni mulle tehtiin jo ennen km:ää hoitovirhe sairaalassa, jossa mua kohdeltiin lähinnä vainoharhaisena ja hysteerisenä äitinä jo viikkoja ennen tätä tapahtunutta. Kaiken "kruunasi" lääkäri, joka tuli km.n jälkeen mulle pudistamaan kättä ja totesi vain kylmästi, että "ehkä se oli vain hyvä, että näin kävi,,,," jep jep ja näkemiin,,,

No pari kuukautta taisin olla aika sekaisin (sitä täytyis kysyä mieheltä) mutta elämä voittaa ja kun oli kuitenkin nuo isommat lapset (toinen vielä vaipoissa) niin jotenkin sieltä tuli möngittyä takaisin elävien kirjoihin :/
Mut taisi oikeesti "pelastaa" yhtäkkinen oikku lähteä töihin,,,valitsin raskaan työn(rakennuksella) ja tässä sitä ollaan kolmen terveen pojan äiti. Aloin odottamaan tuota meiän pikkusta n. 2 vuotta keskenmenosta (pikkunen on nyt 3v) =)

olihan vuodatus, sori ei ollut tarkoitus novellia tästä tehdä :ashamed:
Mullakin oli vielä hengissä(vk18) kun käynnistettiin. Lapsivesi oli mennyt pari päivää ennen ja tuli tulehdus mulle. Eikä lapsi olis kasvanut vedettömässä kohdussa.
Mä luulin kokoajan, että kaavinnalla homma hoidetaan kunnes kysyin, niin kätilö sanoi että eikun synnytetään. Voihan olla,että kertoivat jossain vaiheessa, mutta mulla ei mitään hajua, että synnyttämisestä olis puhuttu.
Istukka sitten kaavittiin kun ei vetämisestä huolimatta irronnut.

Olin kanssa aika pitkään"sekaisin", ihan hirveä kuoleman pelko. En olisi uskaltanut nukahtaa, kun pelkäsin etten herää.

Nyt en ole pitkiin aikoihin edes muistellut koko tapahtumaa, varsinkin kun kaksi typyä pitää vauhdista huolta. Ehkä mä olen sen jo niin loppuun käsitellyt, että pystyn muistelemaan asiaa ilman tunnekuohua.
 
-ieva-
Lisäys...
Enkeli tyty oli ja tutkimuksessa selvisi et terveet tytön kromosomit. Keskenmenon syy tuntematon.
Ehkä silloin ei ollut vielä oikea hetki.

Sen jälkeen olen saanut 3 tervettä lasta.
 
Mä en ole aivan varma, sillä en tunne muita joille näin olisi käynyt: rv12 alkoi yöllä verenvuoto, tuli voimakkaasti ja pieni möykky tippui vessanpönttöön. Järkyttyneenä en tajunnut sitä nostaa pois pytystä, vaan rutiininomaisesti vedin vessan. Odottelimme viikonlopun yli mieheni kanssa kotona itkun sekaisin fiiliksin, koska sairaalasta niin käskettiin. Maanantaina menimme toteamaan ultraan keskenmenoa, mutta lääkäri totesikin "täällä on vielä yksi" -näin muistaisin hänen sanoneen... Poika syntyi täysiaikaisena. Voiko kaksosraskaudessa toinen vauva selviytyä kun toinen menee kesken? Koska vuotoa ei enää maanantaina ollut, ei lääkäri dokumentoinut äitiyskorttiin muutakuin "yksi, elävä sikiö" -minulla ei siis ole mitään mustaa valkoisella mahdollisesta menetyksestä.

Anteeksi jos tämä kirjoitus loukkaa teitä, kun minulla loppu oli kuitenkin onnellinen, mutta kuitenkin uskokaa: suren vauvaa, jota ei ehkä ole koskaan ollutkaan. Vai onko?

 
Minulla on ollut kaksi keskenmenoa. Ensimmäinen oli keskeytynyt keskenmeno 16rv. Se oli ihan hirveä shokki, kun jouduin ultrassa näkemään sen, että vauvan sydän ei syki, sillä vielä edellisenä päivänä sydämen sykkeet kuuluivat. Pääsin uudelleen ultraan, koska ajattelin ensin, että laitteissa täytyy olla jotain vikaa. Mutta tulos oli sama. :'( Synnytin kauniin suloisen pienen pojan. Hänestä ei löydetty mitään vikaa. Oli syyskuu -03.
Seuraavassa raskaudessa kävin ultrassa 7rv, eikä sykkeitä löytynyt. Kontrolliaika annettiin kuukauden päähän, jollei luonto ole ennen sitä hoidellut pois. Uudestaan ultraan kohtu oli kasvanut sikiö ei. Kaavintaan. Oli maaliskuu -04.
3v ja 5v. lapset on, mutta vielä toivoisin ainakin yhden ellei enemmänkin lisää, vauvakuume vaivaa siis.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 18:37 ÄITÄI kirjoitti:
Mä en ole aivan varma, sillä en tunne muita joille näin olisi käynyt: rv12 alkoi yöllä verenvuoto, tuli voimakkaasti ja pieni möykky tippui vessanpönttöön. Järkyttyneenä en tajunnut sitä nostaa pois pytystä, vaan rutiininomaisesti vedin vessan. Odottelimme viikonlopun yli mieheni kanssa kotona itkun sekaisin fiiliksin, koska sairaalasta niin käskettiin. Maanantaina menimme toteamaan ultraan keskenmenoa, mutta lääkäri totesikin "täällä on vielä yksi" -näin muistaisin hänen sanoneen... Poika syntyi täysiaikaisena. Voiko kaksosraskaudessa toinen vauva selviytyä kun toinen menee kesken? Koska vuotoa ei enää maanantaina ollut, ei lääkäri dokumentoinut äitiyskorttiin muutakuin "yksi, elävä sikiö" -minulla ei siis ole mitään mustaa valkoisella mahdollisesta menetyksestä.

Anteeksi jos tämä kirjoitus loukkaa teitä, kun minulla loppu oli kuitenkin onnellinen, mutta kuitenkin uskokaa: suren vauvaa, jota ei ehkä ole koskaan ollutkaan. Vai onko?
On mahdollista että toinen kaksosista selviää loppuun asti. Kahdella kaverillani on ollut sillai, et odottivat kaksosia ja vain toinen syntyi terveenä, toinen oli mennyt kesken jossain vaiheessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 21:11 tuplis2 kirjoitti:
On mahdollista että toinen kaksosista selviää loppuun asti. Kahdella kaverillani on ollut sillai, et odottivat kaksosia ja vain toinen syntyi terveenä, toinen oli mennyt kesken jossain vaiheessa.
Kiitos viestistäsi.. En ole aiemmin oikein osannut puhua tästä, kun aiheesta ei esim. neuvolassa kysytty
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 22:25 ÄITÄI kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 21:11 tuplis2 kirjoitti:
On mahdollista että toinen kaksosista selviää loppuun asti. Kahdella kaverillani on ollut sillai, et odottivat kaksosia ja vain toinen syntyi terveenä, toinen oli mennyt kesken jossain vaiheessa.
Kiitos viestistäsi.. En ole aiemmin oikein osannut puhua tästä, kun aiheesta ei esim. neuvolassa kysytty
Minulla myös samanlainen kokemus. rv 12 verenvuodon/mahakipujen takia ultraan jossa selvisi että olin odottanut kaksosia joista toinen oli tullut vuotona ulos. Elänyt kuitenkin vain n rv 5-6. lääkäri puhui vain siitä että ne olivat omilla istukoillaan ja että luonto hoiti tehtävän, vahvempi voitti. Terve poika syntyi, nyt jo 7v
 
Koin keskenmenon alku vuodesta vk. 9-10. Lääkäri suositteli lääkkeellistä poistoa ja minähän suostuin. Kolme päivää tuli vuotoa ihan älyttömästi ja menetin mm. tajuntani useita kertoja. Onko muilla kokemuksia lääkkeellisestä poistosta kaavinnan sijaan?

Nyt testi vilkuttaa raskautta ja viikkoja ehkä 5-6. Ei tässä kauheesti uskalla tuulettaa!
 
Miiru
mulla oli tuulimunaraskaus ja ruskehtava vuoto alko viikolla 8 ja jotain. Ultrassa ei sit näkyny ketään ja tehtiin kaavinta. oli se vaan kamala kokemus. 5kk kaavinnasta tulin raskaaks ja poitsu nyt 1v3kk.Ja sit tietty noi 2 vanhempaa muksuu 6 ja 4v
 

Yhteistyössä