Onko miehellänne omaa aikaa?

  • Viestiketjun aloittaja kyselyikänen
  • Ensimmäinen viesti
No mun mies on yrittäjä että sitä vapaa-aikaa ei sen puolesta hirveesti jää, mutta se mitä jää niin saa kyllä mennä ihan itekseen kavereille (itseasiassa ikävä kyllä työn vuoksi ei energiaa siihen hirveesti jää). Olis ihana kun menis sukulaisilleen ilman mua :D oon monta kertaa sanonu että miks ei voi mennä lasten kans äitillensä edes kerran niin että mää saisin jäädä kotiin, mutta ei, mukaan mun on mentävä. Mies oli kuukausi sitten kaks viikkoo ulkomailla lomailemassa kaverin kanssa, että kyllä toi mies saa ilman mua mennä.
 
"vieras"
Hmm. miehelle omaa aikaa?...

No jos nyt suoraan sanon niin tasa-arvo-laki on meidän perheessä sen verran vahva että jos mies saa vapaata niin minä vaadin samana ajan itselleni..miehellä oli 2 viikkoa selkä jumissa joten minä hoidin saunapuut, ruuat, tiskin, imuroinnin, kaupassa käynnin, ja 4 muksua joista nuorin 4kk, eli toisinaan tuntuu et miksi miehet haluaa vapaa aikaa...joskus se toinen osa puoli voisi kysyä avokilta/vaimolta haluaisitko mennä viihteelle kavereidesi kanssa?

T:vaimo 4 omaa lasta ja 2 miehen lasta lisäksi...yht. kuusi
mulla on ollut käsi paketissa yli kuukauden, mies on hoitanut kaikki mainisemasi asiat, silti hänellä on ollut aikaa harrastuksiinsa ja ystäviinsä, ja niin myös minullakin eikä tarvi tapella että sä olit kauemmin kuin minä.
 
Miehen oma aika on meidän perheessä vähän hatara käsitys. Mun mielestä sillä ei ole sitä lainkaan ja tossa kun patistelin sitä yhteen illanviettoon niin valitti, että taasko.. Meillä on täällä yhteiset kaverit ja nähdään niitä miten sattuu, yhdessä, erikseen, miten nyt törmäillään kylillä. Sukulaiset on niin kaukana, että sellaiset reissut hoidetaan perheenä.
Eipä tuolla ole oikein haluja mihinkään. Jos menee johonkin, niin ottaa muksun ainakin mukaan, jos jättääkin mut kotiin :xmas:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikänen;28279390:
Käykö miehenne omilla sukulasillaan ilman että änkeätte mukaan?
Joskus käy äiteensä luona kahvilla. Mutta minä en käy sukulaisillani ilman miestä. Tai kun ne asuu niin kaukana, että ei paljon piipahdella kylässä, niin en näe mitään syytä siihen, että mies tulisi mukaan esim. joka toinen kerta. Että jäänkö minä nyt paitsi jostain, kun mies "änkeä" aina mukaan?
 
[QUOTE="vieras";28279586] Kuulostat tosi ihanalta keittiöjyrältä. Jaksamisia miehellesi.[/QUOTE]


Luitkohan sinä tekstin ihan ajatuksella? epäilen...jos minä hoidan miestä 4l apsen lisäksi en mielestäni ole keittiö jyrä tai miksi nyt sitten kuvailit...

Mutta jos mies saa vapaa-illan niin mielestäni myös minä olen siihen oikeutettu.

Lue teksti kunnolla ja vastaa sitten :)
 
Mä en myöskään ymmärrä sitä että vapaailtoja ja tunteja pitää laskea just yks yhteen. Se menee jolla siihen enemmän halua ja tarvetta on ja multa ei ainakaan milläänlailla ole pois jos miehellä on mukavaa ja kivaa myös omine nokkineen.
Tämä tuntuu palstan mukaan pätevän ainoastaan, jos se joka menee enemmän on mies. Jos mies on enemmän kotona ja naisella enemmän omaa aikaa ja lapsivapaata, niin nainen on vähintään huono vaimo, todennäköisesti myös huono äiti.

Meillä on pääosin yhteisiä kavereita, joita nähdään joko lapsen kanssa koko perheenä, kahdestaan niin että lapsi on hoidossa tai niin, että toinen menee ja toinen jää kotiin. Usein myös kavereita tulee käymään meillä.

Miehellä on harrastus kerran viikossa, jossa käy. Mulla on satunnaisesti (muutaman kerran vuodessa) harrastus, johon menee koko päivä tai mahdollisesti koko viikonloppu. Mies yrittää patistella käymään useamminkin, eli enemmän kyse on siitä, että itse en malta olla erossa lapsesta.

Kavereiden näkeminen on sopimiskysymys, jos haluaa johonkin mennä, sovitaan että jääkö toinen lapsen kanssa kotiin vai ottaako kaverille menijä lapsen mukaan, ihan sen mukaan miten asiat helpoiten järjestyy.

Yhteistä aikaa kahden kesken saadaan ihan mukavasti, kun isovanhemmat hoitavat lasta mielellään ja usein iltaisin jää myös aikaa lapsen nukkumaan menon jälkeen. Omaa aikaa touhuta jotain kotona kummallakin on vaihtelevasti kun toinen leikittää, nukuttaa tai hoitaa lasta, jolloin toinen voi nukkua pidempään, katsoa telkkaria, surffailla netissä tms.

Sukulaisia nähdään pääasiassa yhdessä, satunnaisesti myös erikseen. Minun sukulaisiani nähdään sekä yhdessä että ainoastaan minä lapsen kanssa enemmän, joka johtuu eniten varmaan siitä, että minä olen miestä aktiivisempi pitämään yhteyttä sukulaisiini.
 

Yhteistyössä