Onko miehillä tapana aina väittää vastaan?

  • Viestiketjun aloittaja "ulalla"
  • Ensimmäinen viesti
"ulalla"
Mietin tässä että onko se jotenkin mieheyteen liittyvä asia että asiaan kuin asiaan on väitettävä vastaan? Jos totean jotain, väite pitää mitätöidä.
Mulle on tällaisia väittäjiä osunut kohdalle ja mietinkin että onko tuo joku miesten tapa vai olenko vain tavannut sellaisia joilla on tarve päteä tai mitätöidä.
Todella kurjalta tuntuu välillä.
 
Lassie
No jos joka asiasta väittää vastaan niin se voi olla keino yrittää saada sut epäilemään itseäsi ja pätevyyttäsi. "Hajota ja hallitse" -taktiikka. Tätä harrastavat itsestään epävarmat narsistit sun muut hullut.
 
ap ulalla
Tuskinpa kaikki ovat sellaisia vastaan vänkääjiä riippuu mistä asiasta on kyse ja/ tai saattavat pitää sinua tyhmänä sori nyt vaan..
Ei varmastikaan ole kaikki. olen tavannut keskustelukykyisiäkin miehiä mutta jostain syystä suhteisiin on valikoitunut näitä vänkääjiä.

Voihan ne tietysti pitää mua tyhmänäkin mutta syytä siihen ei pitäisi olla. Päinvastoin. Suhteissa minä olen ollut se jolla koulumenestys on parempi, olen monista asioista paljonkin tietävä ja käytännön jututkin sujuu. Kehuttu on älykkääksi ja fiksuksi.
 
En usko, itse saatan joskus oikoa jos joku sanoo ihan puutaheinää uskoen sen olevan totta.
Tunnen kyllä tuollaisia inttäjiä ja oikeesti ei ole nallekarkit menny tasan heijänlaisien kohalla.
 
"..."
Aika monella miehellä on naisia suurempi tarve päteä keskusteluissa ja osoittaa itse tuetävänsä ja osaavansa kaikki. Ei tietenkään kaikilla miehillä, mutta useilla.
 
"lyyli"
Vähän riippuu asiasta. Jos on jotain tekniikkaan tai miehisempään liittyvää kyllä moni mies oman mielipiteensä esittää.

Jos on jotain naiselliseksi miellettävää niin yleensä mies taas on hiljaa. Ja nainen väittää vastaan.

Tämä on etenkin ryhmätehtävissä työpaikoilla koomisen näköistä kun porukka jaetaan tahallaan kahteen sekaryhmään ja siinä pitäisi löytää kompromissi. Mutta jos on jotakin missä pitää esim ison ryhmän edessä näyttää miten elvytetään, ne vahvat väittelijä persoonatkin on sitten jo ihan hiljaa.
 

Yhteistyössä