Onko mielestänne 39v. liian vanha vielä saamaan lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja pirjatta
  • Ensimmäinen viesti
Äiti 41
No ei todellakaan. Sain kauan kaivatun kuopuksemme 40-vuotiaana ja todella nautin ja jaksan, ehkä enemmän kuin "silloin nuorena" ;) Isommat lapset meillä myöskin ala-asteella nyt.
 
lue mun viestini
Olin eka saadessani 18v, toisen 21v, kolmannen 25v silloin meni eka lapsi kouluun , nejännen sain 31v . Nyt olen 48v esikko täyttää 30v hänellä myös 7v lapsi. Muut lapset 27,23,16 .En sinuna hankkisi.On elämää muuten vain lapsen kasvattamista. Itse päätät minkä näet parhaaksi.Itse ainakin 48v oon tod.onnellinen että oon tehnyt lapset nuorena enkä oo heistä keski iässä kiinni . Mun päätökseni aikanaan ihan oikea valitsin lapset enkä uraa MUTTA HUOM -80 OLI TILANNE TOINEN MITÄ ON NYT,tää ei ois onnistunut 2000 luvulla !!!!
 
"ffff"
Ei ole. 45-vuotias on liian vanha.

Riskit kasvaa -puheet on totta, mutta kuulostavat mun korvissani pelkästä sheisselta. Siskoni on kehitysvammainen ja äitini oli 22-vuotias hänet saadessaan. Että on niitä riskejä kaiken ikäisillä.
 
"myy"
Sain ensimmäisen lapsen 25 v ja toisen 32. Siinä oli valtava ero miten raskausajan ja vauva-ajan jaksoi, vaikka välissä oli vain 7v. En missään nimessä koe enää nyt lähes 40 vuotiaana että jaksaisin vielä uudelleen lähteä samaan rumbaan. Pieniä läheisten lapsia on ihana nähdä ja hoitaakkin hetkittäin, mutta kyllä nämä sitten mielellään palauttaa vanhemmilleen.

En enää jaksaisi.
 
samaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[QUOTE="myy";29087094]Sain ensimmäisen lapsen 25 v ja toisen 32. Siinä oli valtava ero miten raskausajan ja vauva-ajan jaksoi, vaikka välissä oli vain 7v. En missään nimessä koe enää nyt lähes 40 vuotiaana että jaksaisin vielä uudelleen lähteä samaan rumbaan. Pieniä läheisten lapsia on ihana nähdä ja hoitaakkin hetkittäin, mutta kyllä nämä sitten mielellään palauttaa vanhemmilleen.

En enää jaksaisi.[/QUOTE]

maton jaksa, minusta taas lapset o vat suuri ILO !!!
 
"Vieras"
Ei ja on.
Itsellä pointina et kaikilla sama isä. Perheen talous kunnossa. Kaikkien keskinäiset välit hyvät. Silloin voi lapsia tehdä enemmänkin ja vaikka sitten myöhemmällä iälläkin.
40 v pidän itse takarajana.
 
[QUOTE="Vieras";29087127]Ei ja on.
Itsellä pointina et kaikilla sama isä. Perheen talous kunnossa. Kaikkien keskinäiset välit hyvät. Silloin voi lapsia tehdä enemmänkin ja vaikka sitten myöhemmällä iälläkin.
40 v pidän itse takarajana.[/QUOTE]

Miks pitääs sama isä olla? Sun logiikan mukaan mä en saisi enää saada lapsia ku kerran menin eroamaan ainokaaseni isästä. :headwall:

Ei oo 39-vuotias liian vanha. Mä oon 34v. enkä todellakaa oo ajatellu, että mun lapsiluku on täynnä. Helppo se on niiden sanoa joilla on lapset tehtynä alle 30-vuotiaana. Ei kaikilla mee elämä niin, että se olis mahdollista.
 
näin
Miks pitääs sama isä olla? Sun logiikan mukaan mä en saisi enää saada lapsia ku kerran menin eroamaan ainokaaseni isästä. :headwall:

Ei oo 39-vuotias liian vanha. Mä oon 34v. enkä todellakaa oo ajatellu, että mun lapsiluku on täynnä. Helppo se on niiden sanoa joilla on lapset tehtynä alle 30-vuotiaana. Ei kaikilla mee elämä niin, että se olis mahdollista.
No nyt äkkiä miestä etsimään että saat niitä lapsia.
 
6xäiti
Ei minusta. Tosin oma lehmä ojassa, koska sain kuopuksen just ennen kuin täytin 39v. Raskaus meni hyvin, itse asiassa paremmin kuin edelliset, koska muihin poiketen sokeriarvot olivat koko raskauden ajan normaalit. Synnytys oli helppo, lapsi oli helppo ja hyvin olen jaksanut hoitaa.
Vieläkin ajattelen, että jaksaisin yhden vauvan, vaikka ikää jo pian 43, mutta muut kuin jaksamiseen liittyvät asiat tulee vastaan.
 

Yhteistyössä