onko mielestäsi 30km

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
liian pitkä työmatka?eli meno-paluu yhteensä 60km.Mietin vaan näillä bensan hinnoilla että kannattaako lähtä noin pitkälle.paljonhan sitä joutuu varaamaan aikaa matkaan n.30min...se on aika paljon ku miettii että aamuvuoro alkais puol seiska ja mie viel aamu-uninen
 
Mun mies käy turussa töissä ja matkaa on 68km, joka päivä tuo sinne ajelee, välillä on kuulema väsyttävää.. Itse kävin järvenpäästä helsinkiin koulussa matkaa jotakuinkin tuo 30-40km, ei ollut ollenkaan raskasta, mutta bensat ainakin näillä hinnoilla tulee kalliiksi.. :/
 
Mun miehellä taitaa työmatka olla reilu 70km suuntaansa. Ajaa 20km juna-asemalle ja menee siitä sitten junalla töihin.

Tosin se ei poikkeuksia lukuunottamatta käy koko viikkoa työpaikalla, vaan tekee 1-3 pvä/vko etänä kotoa käsin.

Mutta siis ei toi musta mitenkään pitkältä kuulosta.
 
meillä ukolla on himpun yli 30km työmatka, ajaa dieselillä, tulee halvemmaks ku bensavehkeellä.
ja toki jos julkiset kulkee niin aina parempi, täällä kun sekään ei ole mahdollista, aamuvuoroon kun pitäs olla 5.30-6.30 välisenä aikana..
 
Ihan liikaa
Ihan liian pitkä työmatka ja noin sika aikainen herätyskin:eek:

Ehdottomasti sinun tulee saada elää veronmaksajien rahoilla kotona. Ei ketään saa pakottaa töihin jos ei halua!
 
30 minuuttia työmatkaan on aika vähän. Sillä ei pääse edes Turussa aamuruuhkan aikaan kaupungn läpi, saati Helsingissä.
Meiltä Mylyyn on 60 kilsaa ja matka kestää 40 minuuttia. Myllystä kupittaalle en matkaa tiedä, mutta oisko 10 kilsaa ja 20 minuuttia ei riitä... Nää on siis mun usein käyttämiä reittejä.
Eli ei ole paha jos työmatka kestää ½tuntia.
Muoks. Katoin enirosta, matka on 9,9 km sen mukaan, eli aika lähelle toi 10 km Mylly-Kupittaa matkalle oli arvattu =)
 
mie
pitää tehdä päätös tänään työpaikan suhteen otanko vai enkö.Kun aamu alkaa jo puol seiska niin voi kiesus talvellahan joutuu enempi varata aikaa matkaan.Ja täytyy lasta ajatella myös en sitä todellakaan halua viedä niin että on aamun eka ja vika kun haetaan.isukki kuskaa myös mutta huomioiden että aina ei onnistu siltä aamu viemiset
 
Mulla työmatka suuntaansa n.27km. Ei oo mun mielestä paha matka. Mulla hyvä tie päästellä meneen eikä juurikaan ruuhka kohtia matkalla, kun ei tartte kaupungin läpi ajaa, joten työmatkaan menee noin 30min useasti jopa alle sen.
 
Miehellä on työmatka 36km/suunta, lyheni hurjasti kun jokunen vuosi sitten vaihtoi työpaikkaa. Entiseen duuniin oli nimittäin n. 70km/suunta.
Ei toi ole mitenkään harvinaista täällä päin, monikin käy kimppakyydeillä yli 50km:n työmatkoja. Kun ei töitä oman kunnan alueella ole, se on mentävä sinne missä niitä on.
 
Ykkösmartta
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
mul oli työmatka 64km yhteen suuntaan,sama miehel mut eri työajat onnex diesel- autot,vie vähän vähemmän
Meillä kans kaks diesel autoa, tytömatkaa on molemmilla vajaa 40 km suuntaansa, mutta ku lähimpää kaupaan mistä saa mitä tarvitaan on aina matkaa yli 40 km niin 30 km työmatka ei kuulosta ollenkaan pahalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
täällä Pohjoisessa tuo ei ole matka eikä mikään. siihen menee ENINTÄÄN puoli tuntia.
Kyllä sen verran voi aikuinen opetella että herää vähän aiemmin.
Peesit. Eihän tuo matka ole mitään. Koululaisetkin joutuu kulkeen lähemmäs 100km(yhteen suuntaan)kouluihin hurjimmista paikoita ja ne tiet ei ole mitään hyviä kaikin paikoin. Jos lasten täytyy niin voihan aikuinenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
täällä Pohjoisessa tuo ei ole matka eikä mikään. siihen menee ENINTÄÄN puoli tuntia.
Kyllä sen verran voi aikuinen opetella että herää vähän aiemmin.
Peesit. Eihän tuo matka ole mitään. Koululaisetkin joutuu kulkeen lähemmäs 100km(yhteen suuntaan)kouluihin hurjimmista paikoita ja ne tiet ei ole mitään hyviä kaikin paikoin. Jos lasten täytyy niin voihan aikuinenkin.
Totta muuten! Meillä tosin ei ole matkaa koululle kun se 6 km että kyydin saa, mutta bussi kiertää aamulla niin, että kyllä noi hyvinkin sen 30 km istuu busissa. Aikaa menee lähes tunti.
 
no
ei tosiaan. Täällä pohjoisessa pitää tottua "pikkuisen" pidempiinnkin välimatkoihin. Mullakin oli ennen se lähemmäs 50km ja vuorotyö. Hyvin jaksoi. Se on vaan asennekysymys. Ja täällä tosiaan on monilla tuo kauppaan tai kouluun, joten kyllä aikuisen pitää tommoisesta matkasta selvitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
täällä Pohjoisessa tuo ei ole matka eikä mikään. siihen menee ENINTÄÄN puoli tuntia.
Kyllä sen verran voi aikuinen opetella että herää vähän aiemmin.
Peesit. Eihän tuo matka ole mitään. Koululaisetkin joutuu kulkeen lähemmäs 100km(yhteen suuntaan)kouluihin hurjimmista paikoita ja ne tiet ei ole mitään hyviä kaikin paikoin. Jos lasten täytyy niin voihan aikuinenkin.
Totta muuten! Meillä tosin ei ole matkaa koululle kun se 6 km että kyydin saa, mutta bussi kiertää aamulla niin, että kyllä noi hyvinkin sen 30 km istuu busissa. Aikaa menee lähes tunti.
Sama kiertely meilläkin, normaalisti matkaan menee tunti vaan koulubussissa 2. Takaisinin pitää tulla lapsosten vielä iltapäivällä, sama matka.
 

Yhteistyössä