Onko mielestäsi oikein, että kerho-ohjaaja tai muskariopettaja kertoo lapselle jumalasta, kuolemasta, tmv.?

  • Viestiketjun aloittaja Miten on?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Nimimerkillä vieras ei sitten ole mitään sitä vastaan, että hänen lapsilleen opetetaan päiväkodissa ateismia eli että Jeesus on taruolento. Samoin hän on niin suvaitsevainen, että vain nyökkäilee hyväksyvästi, kun lapset laitetaan rukoilemaan Mekkaan päin ja heitä opetetaan sanomaan arabiaksi islamilainen uskontunnustus. Hänen kaltaisiaan me ahdasmieliset ja tiukkapipoiset vanhemmat voimme vain ihailla.
Jeesus ei ole taruolento. Enkä todellakaan ole niin suvaitsevainen, että mitään allahia pokkuroitaisiin. En ole se mainitsemasi vieras, mutta mä en todellakaan ymmärrä tätä haloota tästä asiasta. Älytöntä edes verrata kristinuskoa ja islamia keskenään.
siis sinä päätät että sinun uskontosi on se ainoa oikea jota "suvaitsevaisuuden" nimissä on opetettava kaikille vauvasta vaariin viis muiden elämänkatsomuksesta :|

 
En näe ongelmaa. Itse olen ev.lut, lapseni käy srk:n eskaria ja uskontoasioista puhutaan meillä. Mutta jos vaikka joku kertoisi lapselleni jonkin muun tavan uskoa tai käsitellä asiaa niin silloin tietysti puhuisin lapseni kanssa asiasta uudelleen. Tänään esim. kerroin lapselleni punaisen ristin/punaisen puolikuun eroista kun kysyi. On hölmöä sulkea lasta pulloon ja kieltäytyä kertomasta (lapsentasoisesti tietty) tämän maailman eroavaisuuksista. Vaikka minä uskon näin, en voi väittää että se joku joka uskoo noin on väärässä.
Eli meillä mennään näillä, menkää te niillä =)
 
Kyllä
Koko ketjua lukematta, vain oma mielipiteeni aloitukseen: Minusta lapselle voi puhua ko asioista kuka vaan, sen mukaan mitä itse uskoo. Itse olen omille lapsilleni selittänyt (n. 3v, kun ovat ekan kerran kysyneet), että MINUN näkemykseni kuolemasta ja sen jälkeen tapahtuvasta on ..... Mutta, joku muu ihminen saattaa uskoa toisin, esim ..... Ja hyvin ovat keskustelleet asiasta, varsinkin nyt 5-vuotias ymmärtää jo hyvin sekä minun näkemykseni, että sen, ettei se ole ainoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Diibadaada diibadaaba. Jeesus on taruolento. Diibadaaba diibadaaba.
:LOL:

Kyllä minäkin haluan esittää kysymyksen, että miksi kaikkien muiden kuin kristittyjen pitää hyväksyä kristinusko ainoana oikeana, mutta kristyttyjen ei tarvitse hyväksyä mitään muuta? Diibadaaba diibadaaba.
.Jeesus. Diibadaaba diibadaaba. Jehova. Diibadaaba diibadaaba.
Anteeks mut nyt ei kyllä ollenkaan ymmärtänyt miten tämä vastasi kysymykseen?
Jehovan todistajien kanssa ei varsinaisesti voi keskustella. He ovat sitaattiautomaatteja. He tulevat keskusteluihin, kertovat Totuuden ja lähtevät tyytyväisinä pois lainkaan piittaamatta hämmennyksestä, minkä jättävät jälkeensä. Oikeastaan Jehovan todistajat voisi vallan mainiosti korvata sitaattiboteilla keskusteluissa. Siten he saisivat enemmän aikaa kiertää ovelta ovelle.
 
vierailija
Harva aikuinen uskoo joulupukkiin tai siihen että tontut varjeleevat heitä.

Lapsi saa päättää aikanaan joo, mutta uskovaiset ja välinpitämättömät ihmiset tuntuvat tekevän kaikkensa jotta se ihminen valmistellaan sitä 'päätöstä' varten.
Ja sitten sanotaan että teeppäs nyt se 'oma' päätöksesi.

Jo se että ihminen joutuu jossain vaiheessa tekemään tietoisen päätöksen asiasta on osoitus siitä että uskonnollinen painostus on tehnyt tehtävänsä.
Pienestä pitäen aloitetaan ja jossain vaiheessa ihmisen on kohdattava se asia, uskovaiset tosin pitää tätä "jumalan kutsuna".

Voihan sen asian niinkin ilmaista.
Lapsiin kohdistuvaa henkistä väkivaltaa se on kuitenkin mielestäni.
:confused:
 
vierailija
Jehovan todistajien kanssa ei varsinaisesti voi keskustella. He ovat sitaattiautomaatteja. He tulevat keskusteluihin, kertovat Totuuden ja lähtevät tyytyväisinä pois lainkaan piittaamatta hämmennyksestä, minkä jättävät jälkeensä. Oikeastaan Jehovan todistajat voisi vallan mainiosti korvata sitaattiboteilla keskusteluissa. Siten he saisivat enemmän aikaa kiertää ovelta ovelle.
Sun täytyy pystyä puhumaan paljon enemmän kuin ne kaksi yhteensä. Sitten eivät tulee enää. Jos et pysty, tulevat.
 
vierailija
Kun mun mielestä tässä just on se ero. Tässä ketjussa moni on paasannut siitä, että pitää hyväksyä se, että kristinusko on valtauskonto tai jopa ainoaksi oikeaksi uskonnoksi väitetty. Moni taas on "ateistisempaa" kantaa perustellut sillä, että haluaisi lasten saavan olla puolueettomalla maaperällä puolueettomasti ja uskonnonopetus voi sitten tapahtua kodeissa ja koulun uskonnontunneilla.

Tarkoitan ettei mun mielestä ole kysymys siitä että olisi tapeltu siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä, vaan että ihmisillä pitäisi olla yhtäläinen oikeus saada sitä kristillistä kasvatusta siellä mihin se kuuluu, kun taas niillä jotka sitä eivät halua, saisivat välttyä siltä ympäristöissä joihin sen ei pitäisi automaattisesti kuulua. Teenkö itseäni ollenkaan ymmärretyksi? :)
Onhan olemassa erikseen kristittyjen lääkäreiden porukka/yhdistys?
 

Yhteistyössä