Onko minussa jotain vikana, kun en ikinä ostaisi lapselle jotakin yli 80€ maksavaa vaatetta!

  • Viestiketjun aloittaja mamma 3lle
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Et ole outo. EI. Itsekin tosin kyllä kiinnitän ensinnä huomion laatuun. Mutta kun näitä laadukaampiakin löytyy monen hintaista. Toiset merkit vaan voivat nostaa hintojaan vahvan Brändin vuoksi. Toki brändin saavuttamiseen on vaadittu laatua...mutta kyllä se niin on että niissä tuotteissa on hinnoissa paljon tyhjää. Saman kiinalaisen valmistajan hihnalta tuoteet tulevat, toista merkkiä vaan myydään marketissa ja toista lastevaateliikeessä.

Mutta lapselleni en ikinä ostais (2v) esim jotain merkki farkkuja, hametta, mekkoa, paitoja...Niitä en käsitä minä. Hinta luokkaa 50€ kipale; ja ainoa mitä rahalla saat on "kallis desing". Hieman eri asia kuin paljon kulutusta kokevat haalarit, kengät ym sellaiset.
 
Mama the strange
Mä en maksa lapsen vaatteista edes yli viittäkymppiä ja varmaan kerran oon maksanu yli 40 euroa. juurikin viime talveksi ostin lapselle halpahallista toppapuvun, oli lämmin, piti kostetutta ja oli vielä kotimaista tuotantoa. Tänä talvena menee vielä sama puku, jossa ei näy minkäänlaisia kulumisen merkkejä.

mun mielestä on ihan älytöntä maksaa lapsen vaatteesta sata euroa. Halppisulkopuvuissa ei mun mielestä ole koskaan ollut mitään vikaa.
Mitää muita merkkivaatteita en edes harkitsisi ostavani (ellei kirpparilta löytyisi).

Vielä tulee aika kun saan ihan varmasti ostella tuolle pojalle sadan euron farkkuja, nyt vielä kun voin, satsaan ennemmin muihin asioihin.
 
samis
Mä en maksa lapsen vaatteista edes yli viittäkymppiä ja varmaan kerran oon maksanu yli 40 euroa. juurikin viime talveksi ostin lapselle halpahallista toppapuvun, oli lämmin, piti kostetutta ja oli vielä kotimaista tuotantoa. Tänä talvena menee vielä sama puku, jossa ei näy minkäänlaisia kulumisen merkkejä.

mun mielestä on ihan älytöntä maksaa lapsen vaatteesta sata euroa. Halppisulkopuvuissa ei mun mielestä ole koskaan ollut mitään vikaa.
Mitää muita merkkivaatteita en edes harkitsisi ostavani (ellei kirpparilta löytyisi).

Vielä tulee aika kun saan ihan varmasti ostella tuolle pojalle sadan euron farkkuja, nyt vielä kun voin, satsaan ennemmin muihin asioihin.
Täällä toinen täysin samanlainen :) . Kiva kun löytyy toisiakin, ettei kaikki oo jotain tikettimutseja :D
 
saita
mä en tajua että ulkoilupuvun täytyy olla joku superkallis jossa on kaikki maholliset kosteus vedenpitävyys suojat. ainakin meijän muksu pitää keskihintaista pukua ja jos nyt on kurakeli nii sitten kurahousut jalkaan. en minä sateessa ees lastani pidä joten turha olla mikään huippupuku, silloinhan mennään sisään. en ymmärrä muutenkaan tota hössötystä, kenenkään muksuja ei näy pihalla sateella vaikka niillä on se kallis puku.
Hemmetti ennenkin mentiin samoilla tumpuilla koko päivä oli märät tai ei
 
3lasta
Meillä ainakin ostetaan vatteita laadun, ei merkin takia. Jotkut tietyt merkit on vain todettu laadukkaiksi ja kestäviksi ja niitä suosin. Meillä on kolme lasta reilun vuoden ikäeroilla, joten ulkovaatteet menee aina suoraan seuraavalle käyttäjälle. Esim. yksi molokidsin talvihaalari on ostettu esikoiselle kaksi vuotta sitten ja edelleen (kahden talven jäljiltä) uudenveroisena menee nyt kuopukselle käyttöön. Yleensä vielä laadukkaista vaatteista saa huutiksessa ihan hyvin takaisin (ainakin 2/3 ovh:sta), joten jos kyllästyy, eikä halua käyttää samaa haalaria kaikilla lapsilla, voi myydä vaatteen eteenpäin. Meillä on yleensä pari settiä per lapsi käytössä talvisin, joten vaatteet säilyy hyvinä. Itse en välitä kuravaatteista ja meillä ulkoillaan joka päivä vähintään kahdesti, joten vermeet on hyvä olla hyvät. Itsekin ulkoilen goretex-vaatteissa, niin miksi lasten pitäisi kastua/paleltua.
 
3 poikaa täälläkin
Minä en pidä 80 euroa edes kalliina. 80 euroa menee helposti vaikkapa lapsen takkiin. Teinit käyttävät jo miesten kokoja, joten heidän vaatteensa maksavat saman kuin aikuisten vaatteet. Merkkivaatteista en perusta, mutta vaatteen on tunnuttava hyvältä päällä, oltava käytänöllinen ja siedettävän näköinen. Kalleimmiksi vaatteiksi tulevat halvat vaatteet, jotka jäävät käyttämättä.
 
Mä haluan että puku kestää kummallakin lapsella. Yleensä ostan alesta, mistään ulkopuvusta en ole maksanut täyttä hintaa vaan aina ollut vähintään -40%. Nyt ostin hieman edullisemman vk-puvun jonka ovh oli 79€, ja kuinka ollakaan: saumoista rispaantuu ompeleet, jalkalenksun nappi lähti irti, jalkalenksut ei pysy kenkien alla... Sama juttu saman valmistajan käsineissä vaikka ne ei ole ollut päällä senkään vertaa kuin puku. Kaverin lapsen samanlaisessa puvussa on jo housuosa ihan nihraantunut. Onneksi ensi talveksi on kuitenkin hyväksi havaittua merkkiä oleva haalari, alesta tietysti ;).

Niin että kalliksi tulee, olen melko varma että toi puku ei kestä molemmilla lapsilla. Eli halvemmaksi olisi tullut vaikka olisin ostanut suoraan sen 120€ maksavan haalarin...
 
Viimeksi muokattu:
samis
Kierompaa minusta on ostaa teinille kalliita merkkivaatteita vaan merkin takia, kuin pienelle lapselle laadukkaita ulkovaatteita laadun takia - ei merkin.

Mä muistan vielä hyvin kuinka mua kiusattiin yläasteella kun mulla ei ollut leviksen farkkuja.... En aio toistaa tätä virhettä lapseni kohdalla. Teinit ovat myös huomattavasti tarkempia vaatteistaan kuin 5-vuotiaat. :) Meillä lapsella on nytkin laadukas haalari, vaikka onkin halpahallista ostettu. Viimetalvi sillä mentiin ja edelleen on huippukunnossa.
 
?
Mitä tekee ylilaadulla? Siis kun ainakin meillä vaatteet on kestäneet hyvin neljällä lapsella, siis ihan ne H&M kamaa olevat vaatteet. Ei mun mielestä vaatteen sen kauempaa tarvitsekaan kestää, ainakaan itse en välttämättä halua käyttää viime vuosikymmenen vaatteita. Miksi siis maksaa ns. ylimääräisestä laadustakaan?
 
Mä ostin pojalleni mielestäni liian kalliin talvihaalarin, 105e, joka oli hengittävä ja hyvää matskua ym. sekä nätti yksivärinen ruskea. Sitä ihmettelen, miksi nämä ilmeisesti muuten niin laadukkaat Reimatecit ovat vain niin älyttömän rumia, en pidä niiden väriyhdistelmistä ja kirjavista kankaista yhtään!
 
km
Mä en maksa lapsen vaatteista edes yli viittäkymppiä ja varmaan kerran oon maksanu yli 40 euroa. juurikin viime talveksi ostin lapselle halpahallista toppapuvun, oli lämmin, piti kostetutta ja oli vielä kotimaista tuotantoa. Tänä talvena menee vielä sama puku, jossa ei näy minkäänlaisia kulumisen merkkejä.

mun mielestä on ihan älytöntä maksaa lapsen vaatteesta sata euroa. Halppisulkopuvuissa ei mun mielestä ole koskaan ollut mitään vikaa.
Mitää muita merkkivaatteita en edes harkitsisi ostavani (ellei kirpparilta löytyisi).

Vielä tulee aika kun saan ihan varmasti ostella tuolle pojalle sadan euron farkkuja, nyt vielä kun voin, satsaan ennemmin muihin asioihin.
pisti silmään tuo "kotimaista tuotantoa". sori vaan mutta sellaista ei enää oo. rasavil oli viimeinen kotimaista tuotantoa oleva ulkovaatemerkki ja sitä ei todellakaa myydä halpahallissa. Ja lähtöhinta ko merkissä n sata euroa. kaikki muu tehdään ulkomailla ja valitettavasti rasavilkin nykyään.
 
0-100 e välillä
Onneksi on olemassa paljon erilaisia valmistajia ja hintatasoja.Jokaiselle löytyy jotain, jollain tavalle ne kaikki meidän mukulat kuivana pysyy.Merkistä riippumatta;)

Ostan itse välillä edullista,ja välillä kalliimpaa..Vaihtelee..
 
laatua
Minä maksan myös laadusta mielelläni vähän enemmän, kuin myös kauniista kuoseista:) Yleensä ostan välikausi- ja talvihaalarit uutena ja merkki on pääasiassa Reimatec. Minulla on kaksi poikaa ja pienempi perii tietysti isommalta hänelle uutena ostetut. Usein ostan myös reiluja kokoja, joten ne menvät pidempään.
Kerran ostin ystävältäni hänen kolmella lapsella olleen Reimatecin hyväkuntoisen haalarin (näytti siis liki uudenveroiselta), eiskoiseni käytti sitä onnistuneesti, mutta kuopuksen kohdalla puvussa ei ollutkaan enää vedenpitävyyttä jäljellä. Haalarin alla olevat vaatteet kastuivat aina, vaikka olisi vain leikkinyt kostealla hiekkalaatikolla. Koskaan en enää osta vanhoja haalareita, sillä tässäkin tapauksessa jouduin ostamaan kuopukselle uuden ( saman kokoisen minkä olin jo vanhana ostanut). Kirppikseltä ostaessaan ei ainakaan voi tietää kuinka monella vaate on ollut, onko vedenpitävyys tallessa jne. vaikka päältä päin näyttäisikin hyvältä.
 

Yhteistyössä