Onko molemmilla vakityö?

tyllerön äippä
Miehellä on oma yritys, joten on vakityö niin kauan ku yritys pystyssä pysyy. Ei mun mielestä nykyään enää voi sanoa että vakityö, koska vaikka saisikin "vakityön" niin saattaa olla että vuoden tai parin päästä saakin lopputilin käteen. Itse olen vielä muutaman viikon opiskelija. Töitä ajattelin lähteä etsimään vasta ensivuoden alusta.
 
Missä maailmassa te vakityötä itsestään selvänä asiana pitävät elätte? Melkein mistä vaan voi ihan "vakityöstäkin" nykyään tulla lähtö, ehkä jossain valtion virassa voi olla työn pysyvyyden puolesta turvatumpaa. Viihtymistä sellaisessakaan virassa ei kukaan voi taata koko loppuelämäksi. Mitä väliä oikeesti onko työ vakituinen vai ei, jos työssään vaan viihtyy? Mun mielestä paljon tärkeämpi kysymys olisi: Viihdytkö työssäsi? Jos siihen voi rehellisesti vastata kyllä, niin silloin on minusta asiat tosi hyvin.
 
adalmiina
Miehellä on ollut vakipaikka vuoden 2002 alusta lähtien. Minulla nyt todella pitkä sijaisuus menossa ja sijaisuuden päätyttyä paikka on sitten vakinainen. Tämä ketä nyt "sijaistan" on nyt opiskelemassa ja jää stten uuteen ammattiin töihin ja paikka siirtyy minulle jo lainkin nimissä.
 

Yhteistyössä