Onko muiden miehillä samaa ongelmaa?

  • Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti
tiina
Mies ei voi olla paikalla jos mies lääkäri tekee sisätutkimusta.
Tai voi olla paikalla mutta inhoaa koko tilannetta niin että se ahdistaa miestä jo etukäteen.
Miehen mielestä mieslääkärit eivät saisi tutkia naisten sukupuolielimiä.

Ja tämä ongelma siis 'löytyi' raskausaikana kun mies on halunnut kuitenkin olla mukana kaikissa ultrissa, neuvoloissa, synnytyksissä jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se mies pitää sinne raahata, jos ei tykkää olla. Meillä mies ei ole ikinä ollut missään sisätutkimuksissa ja neuvoloissa. Synnytyksessä kyllä.
Koska on itse kuitenkin halunnut olla mukana niissä kaikissa. Kuten kerroin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Mies ei voi olla paikalla jos mies lääkäri tekee sisätutkimusta.
Tai voi olla paikalla mutta inhoaa koko tilannetta niin että se ahdistaa miestä jo etukäteen.
Miehen mielestä mieslääkärit eivät saisi tutkia naisten sukupuolielimiä.

Ja tämä ongelma siis 'löytyi' raskausaikana kun mies on halunnut kuitenkin olla mukana kaikissa ultrissa, neuvoloissa, synnytyksissä jne.
hei tiina. terveisiä hankoon. voin sanoa ettei ole normaalia!
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se mies pitää sinne raahata, jos ei tykkää olla. Meillä mies ei ole ikinä ollut missään sisätutkimuksissa ja neuvoloissa. Synnytyksessä kyllä.
Koska on itse kuitenkin halunnut olla mukana niissä kaikissa. Kuten kerroin.
no se on sitten miehen ongelma... jos ei haluu ja silti änkee...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se mies pitää sinne raahata, jos ei tykkää olla. Meillä mies ei ole ikinä ollut missään sisätutkimuksissa ja neuvoloissa. Synnytyksessä kyllä.
Peesi, jääkööt pois jos ei halua olla. Mun mies on ollut ultrissa mukana, kerran on naislääkäri ultrannut alakautta, eikä tuo tuntunut miestä häiritsevän. Lääkäriin taas ei tulisi mieleenkään ottaa miestä mukaan, mitä se siellä tekisi?:D Synnytyksessä oli mukana ja tulee tähän toiseenkin.
 
ap
Siis miehestäni tilanne on vastenmielinen mutta ei hän siitä niin paljon kärsi että jäisi niistä pois kun on muutenkin ollut kaikessa mukana. Hänestä luonnollisempaa olisi että naislääkäri tutkisi naisen. Kyselin tätä siksi että tunteeko muidenkin miehet näin vai onko tämä ainoa laatuaan?
 
vieras
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Ei meilläkään mies ole muissa tutkimuksissa ollut kuin tässä raskauden aikana. Lääkärineuvolat, eka ultra ( alakautta ), synnytystapa-arvio, ennen aikaisten supistusten vuoksi päivystyksessä käynti jne.
 
meillä näin
Meillä mies on tahtonut kanssa olla kaikissa jutuissa mukana, no toki ei joka ikisellä neuvola-käynnillä eikä peruslääkärillä. Mut kun olen ollut äitipolin "asiakas" (vaikeat raskaudet) niin joka kerta siellä oli. Ei häntä ole häirinnyt mun tutkimukset. Joskus puhuttiinkin herjalla että mitenkä sitä ees jaksaa omaa vaimoa "tutkia" muussa mielessä kun päivät pitkät muita koplaa...Siis juuri vitsillä.

Noi lääkärithän näkee päivittäin kymmeniä naisen sukuelimiä, vuodesta toiseen. Tuskin ne ketään kiinnostaa missään muussa mielessä kuin ammatillisessa. Ehkä tollainen ajatus vois jeesata sun miestä yli tuon asian.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Ei meilläkään mies ole muissa tutkimuksissa ollut kuin tässä raskauden aikana. Lääkärineuvolat, eka ultra ( alakautta ), synnytystapa-arvio, ennen aikaisten supistusten vuoksi päivystyksessä käynti jne.
Äippäpolikäyntejä minäkin tarkoitin. Ne on mun mielestä niitä lääketieteellisiä tutkimuksia. On kyllä nää rutiiniultratkin, mutta jotenkin ne on liudentuneet enemmän sellaisiksi kukkuu-kurkistustilaisuuksiksi. Miksi raskaana olevan naisen keho (ja lääkäriasiat) yhtäkkiä ovat miehenkin asioita? Odotelkoon odotushuoneessa. Ja jos tuollaisen käytöksen jälkeen mies nyt sanoisi, että ei suostu odottamaan odotushuoneessa, käskisin tsekkaamaan päänsä ja miettimään. Omistushalua ja mustasukkaisuutta. Ei tervettä.
 
tapoja on monia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Mä en koe mistäni missään elämäntilanteessa ulkopuoliseksi. Ehkä siks mua ei ole haitannut nuo raskaudenajan tutkimukset, olihan aihe hänelläkin tärkeä ja onhan hänkin osallinen raskaudessa.

Eriasia perus gyne tutkimukset, miks sinne tulla kun ei se miestä liippaa sinällään. Toki jos olis joku vakava sairausepäily tms. niin kyllä toi ukko matkaan saattas tullakin mun tueks.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tapoja on monia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Mä en koe mistäni missään elämäntilanteessa ulkopuoliseksi. Ehkä siks mua ei ole haitannut nuo raskaudenajan tutkimukset, olihan aihe hänelläkin tärkeä ja onhan hänkin osallinen raskaudessa.

Eriasia perus gyne tutkimukset, miks sinne tulla kun ei se miestä liippaa sinällään. Toki jos olis joku vakava sairausepäily tms. niin kyllä toi ukko matkaan saattas tullakin mun tueks.
Jos miehelläsi epäiltäisiin vaikka eturauhassyöpää tai muuta sellaista, menisitkö sinä sinne tutkimustoimenpiteeseen ihan lääkärin huoneeseen asti? Aikuisen täysi-ikäisen ihmisen tueksi?
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Ei meilläkään mies ole muissa tutkimuksissa ollut kuin tässä raskauden aikana. Lääkärineuvolat, eka ultra ( alakautta ), synnytystapa-arvio, ennen aikaisten supistusten vuoksi päivystyksessä käynti jne.
Äippäpolikäyntejä minäkin tarkoitin. Ne on mun mielestä niitä lääketieteellisiä tutkimuksia. On kyllä nää rutiiniultratkin, mutta jotenkin ne on liudentuneet enemmän sellaisiksi kukkuu-kurkistustilaisuuksiksi. Miksi raskaana olevan naisen keho (ja lääkäriasiat) yhtäkkiä ovat miehenkin asioita? Odotelkoon odotushuoneessa. Ja jos tuollaisen käytöksen jälkeen mies nyt sanoisi, että ei suostu odottamaan odotushuoneessa, käskisin tsekkaamaan päänsä ja miettimään. Omistushalua ja mustasukkaisuutta. Ei tervettä.
Johtuskohan siitä että se lapsi siellä mahassa on miehenkin lapsi, ei pelkästään sen äidin? Ja mullakin oli paljon ongelmia joten miehen huoli mun selviämisestäkin oli silmin nähtävä. Se lapsen näkeminen ultrassa ei ollut se juttu miks siel oltiin, vaan se että mitat täsmäs, virtaukset täsmäs jne. Ja kyllä musta oli ihana että mies oli rinnalla silloinkin kun eka lapsi ultralla todettiin kuoleenks mun sisällä. Käsi oli jo valmiiks mun kädessä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tapoja on monia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Mä en koe mistäni missään elämäntilanteessa ulkopuoliseksi. Ehkä siks mua ei ole haitannut nuo raskaudenajan tutkimukset, olihan aihe hänelläkin tärkeä ja onhan hänkin osallinen raskaudessa.

Eriasia perus gyne tutkimukset, miks sinne tulla kun ei se miestä liippaa sinällään. Toki jos olis joku vakava sairausepäily tms. niin kyllä toi ukko matkaan saattas tullakin mun tueks.
Jos miehelläsi epäiltäisiin vaikka eturauhassyöpää tai muuta sellaista, menisitkö sinä sinne tutkimustoimenpiteeseen ihan lääkärin huoneeseen asti? Aikuisen täysi-ikäisen ihmisen tueksi?
Minulta ei nyt kysytty mutta vastaan kuitenkin.
En menisi, koska mies ei minua sinne varmastikaan tahtoisi. Jos pyytäisi mukaan niin menisin kyllä.
Mutta minusta kyllä tuntuu hyvältä se että mies on mukana kaikissa noissa tutkimuksissa mitä olen raskaudenaikana käynyt läpi. Ja minua tilanne ei haittaa mutta miehestäni siis tuntuu epämiellyttävältä se että mieslääkäri tutkii.
Hän tahtoo kuitenkin olla paikalla vaikka en häntä erikseen ole koskaan mukaan pyytänytkään. Hänelle on alusta asti ollut jotenkin selvää että on mukanani.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tapoja on monia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies on MINUN toiveestani osallistunut vain synntykseen ja normiultraan. Mä en halua, että mun lääketieteellisiin tutkimuksiini tulee ketään ulkopuolisia. En mä miehen mukana urologillekaan menis.
Mä en koe mistäni missään elämäntilanteessa ulkopuoliseksi. Ehkä siks mua ei ole haitannut nuo raskaudenajan tutkimukset, olihan aihe hänelläkin tärkeä ja onhan hänkin osallinen raskaudessa.

Eriasia perus gyne tutkimukset, miks sinne tulla kun ei se miestä liippaa sinällään. Toki jos olis joku vakava sairausepäily tms. niin kyllä toi ukko matkaan saattas tullakin mun tueks.
Jos miehelläsi epäiltäisiin vaikka eturauhassyöpää tai muuta sellaista, menisitkö sinä sinne tutkimustoimenpiteeseen ihan lääkärin huoneeseen asti? Aikuisen täysi-ikäisen ihmisen tueksi?
Menen jos mieheni haluaa niin, en väkisin tunge. Kyllä täysi-ikäinenkin voi tukea tarvita. Mutta raskaudessa puhutaan YHTEISESTÄ lapsesta joten musta isälläkin on oikeus olla läsnä.
 
ei varmaan monikaan mies halua katsella, oli se tutkija sitten mies tai nainen. meillä mies oli raskauden aikana mukana kaikissa ultrissa, piti mua kädestä kiinni ja katsoi monitoria, ei alapäätäni. sama synnytyksessä. ja omasta tahdostaan oli mukana, ei pakotettuna.
 
sama
Ei minun miestäni haitannut, oliko ultraava tai tutkiva lääkäri mies vai nainen. Mun mies ymmärtää, että lääkäri tekee työtään, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa!
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Ei minun miestäni haitannut, oliko ultraava tai tutkiva lääkäri mies vai nainen. Mun mies ymmärtää, että lääkäri tekee työtään, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa!
Peesi tälle. Pitää muistaa että ne tosiaan tekee vaan työtään ja on nähnyt niitä vehkeitä tuhansia ja tuhansia. Siinä ei ole mitää seksuaalista.
 
ap
Tämä keskustelu aiheesta meillä lähti oikeastaan siitä kun n. raskauden puolivälissä oltiin yöllä supistusten vuoksi sairaalassa ja mies puolinen lääkäri teki alakautta ultran ( ultrasi kohdunkaulan pituutta ) ja työnsi laitteen minuun kuivana ( mikä oli vähän hankalaa ) ja sanoi että "tää on vähän hankalaa näin kuivana". Se jäi miehen mieleen kummittelemaan ja kun asiasta puhuttiin niin selvisi että miehestä on alusta asti tuntunut pahalta olla mukana noissa tutkimuksissa.
Mutta on siltikin senkin jälkeen ( vai sen vuoksi? ) tahtonut olla mukana tutkimuksissa.
 
kuulilja
Mä en koskaan kokenut ahdistavana noita miehen mukana oloja. Kyllähän hän on sen verran tuolla alapäässäni touhunnut että tuntee sen paremmin kuin minä, lähietäisyydeltäkin ;) Ei siellä ole mitään sen kummallisempaa tai erikoisempaa lääkärinvastaanotolla, sama vehje kesät talvet. Ja lääkärit taas tekevät vaan työtään.

Mutta kukin on tämän asian kanssa eri tavalla sinut. Ja siltä pohjalta on mentävä.
 
Pom
Taitaa olla vain miehesi mustasukkainen. Pitää "tavaraa" omanaan :) (oma aarre)

Pitäisi vain saada se mies ymmärtämään että se henkilö on lääkäri joka vain tutkii lasta. Eihän lääkäriään tavallaan voi valita. Jos paras mahdollinen lääkäri on mies niin miksi tyytyä toiseksi parhaaseen, vain sukupuolen takia. Lapsen parastahan siinä ajatellaan.

Meilläkin saattaisi siippa olla vähän vaivautunut jos mieslääkäri tekisi tutkimuksen silloin kun siippa on mukana.
 

Yhteistyössä