Onko muiden mielestä oikeasti söpöjä nämä facebookin kuvat vauvoista/taaperoista jotka ovat nukahdelleet ties minne?

Oonko mä ainoa joka ajattelee, että ihan kuin lapsi olisi vähän liikaa omillaan... Varasinkin kun tosi usein tulee näitä kuvia, että pikkuinen nukahti ruokapöytään, olohuoneen matolle, kesken leikkien lelukasan viereen jne.
Tietty sellaista voi joskus sattua, mutta mä itse laitoin lapsen aina nukkumaan ja olin ns. hetken edelle eli tiesin koska alkaa tulla väsy ja sitten valmistauduttiin päiväunille. Ei niin, että lapsi itse nukahteli minne sattuu.
Mutta kai nämä on näitä, eri perheitä ja eri tapoja.
 
"V e e r a"
Tuleehan siinä sellainen voooooih-tunne =)

Omat lapset ei oo kyllä suostuneet nukahtamaan kuin sänkyyn, että varmaan siksi mun mielestä ne on jotenkin söpöjä kuvia.
 
vierass
Niinhän minäkin pitkälti ajattelin ennen meidän kolmosta. Häntä saattoi yrittää nukuttaa sänkyynsä päiväunille kolmekin tuntia, mutta ei vaan nukkunut. Lopulta luovutin, kaikki vaan olivat ärtyneitä noista pitkistä nukutusyrityksistä. Hän etsi sitten itselleen nukkumapaikan, kun rupesi väsyttämään, saattoi ottaa tyynyn lattialle ja käydä siihen nukkumaan, nukahti samantien. Väiin jätti päiväunet nukkumatta, väliin nukkui ne, usein aika myöhäänkin.
Esikoinen taisi yhden ainoan kerran nukahtaa ruokapöytään, hän otti päiväunet ongelmittaa aina ruoan päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Danaus
Mistäköhän nuo voisi nähdä jos ei ole naamakirjalainen?

Mulla löytyy repertuaari erilaisia vidiota ja kuvia joissa mm. pilkitään ruokapöydässä, nukutaan puoliks koiran päällä etc.:D
On ne söpösiä.:heart:

Kyllä siirsin omaan sänkyyn päikkäreille jos ei ollut hyvä paikka nukkua. Tsiigasin sen verran että pallerolla oli lämmin ja että paikka oli turvallinen.

Oli meillä ihan päikkäriajatkin, mutta ei uni aina tule kellokaulassa.
Etenkin pulkkamäkirupeaman/metsäretkien jäljiltä saattoi se uni tulla jo lounasta syödessä.:D


Pääasia kai tuossa on se että paikka on turvallinen, ei kai se muuten ole niin justiinsa.

En ajattele niin että lapsi olisi liikaa omillaan, jos nukahtaa kesken leikkejään lelukasan viereen.
 
  • Tykkää
Reactions: Danaus
vierasss
Minust on kyl noloa ja lasta häpäisevääkin laittaa moisii kuvia lärvikirjaan. Vauvan tai pikkutaaperon nukahtelun vielä voin ymmärtää, mut nää "kattokaa, mun 3vee nukahti taas eteisen lattialle" -kuvat - wtf? On siinä rytmit pielessä ja pahasti. Terveen leikki-ikäisen lapsen ei kuulu nukahdella jatkuvasti minne sattuu. Mut mää ny oonki vähä nipo.
 
"vierailija"
Vauvat ja taaperot voivat nukahtaa yllättäen, vaikka eläisivätkin yleensä tasaisen rytmin mukaan. Ketjun aloittaja yrittää nyt korottaa itseään jotenkin paremmaksi ihmiseksi "kyllä minä ainakin aina olin joka hetki valmiina, eikä meillä vaan näin koskaan voisi käydä". Montako lasta olikaan ja oletko kotiäiti, joka huolehtii vain siitä (yhdestä) lapsesta tekemättä muuta? Pientä ymmärrystä toivoisi myös eri tilanteessa oleville perheille.

Olisin iloinnut välillä, jos lapsi olisi nukahtanut jonnekin kesken leikkien, vähäunisen lapsen vanhemmillakaan ei aina ole niin helppoa. FB-päivityksiin ei olisi kuvia ollut otettavaksi, vaikka enpä niitä olisi julkaissutkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: neljäs_tulossa
Mähän vastasin jo jäljestä päin, että oli hyvä saada avarampaa näkökulmaa muilta ja muiden kokemuksista.
En ole enää kotiäiti, eikä mulla päiväuni-ikäisiäkään enää ole. Kahden lapsen kanssa kotona olin ja heillä vaan oli (luonnostaankin kai) niin selkeät rytmit enkä sitten vaikka päiväuniaikaan lähtenyt kauppaan tms. Jotta olisi tullut näitä ostokärryihin nukahtamisia tms. Mutta olin mä kyllä aika sellainen kotihiiri silloin, kun lapset oli pieniä että varmaan sekin selittää osansa, turhan paljonkin varmaan lasten rytmissä menin ja jäi sitten monet kaveritkin näkemättä, kun ei kahvittelut sopinut rytmiin jne. Mutta se oli sitä aikaa ja nyt on aikaa elää toisin ja vähän vapaammin :)
Ei pahalla siis.
 
onhan ne söpöjä :) itselläkin on kuva kun esikoinen nukahtanut leikkikaaren alle lelujen sekaan, ja tämä tapahtui sillä välin kun itse kävin vain vessassa joten ei siihen mitään heitteillejättöä tarvita että joillekkin näin käy :D
 
Kyllä! Meillä tällainen tilanne viimeksi kun matkustettiin nuorimman kanssa junalla 9h, ei osannut nukahtaa junaan päikkäreille joten kun mentiin juna-asemalta kauppaan, nukahti sitten ostoskärryjen istumaosaan.. Nukkuu kyllä kellontarkasti päiväunet 12-15:)30) ja yöunet 21-9.

Ja viiden tunnin ulkoilun jälkeen on saattanut nukahtaa jo iltapalalle, kas kun aiemminkaan ei voi laittaa nukkumaan ettei herää nälkäänsä.

Lapset on.
 

Yhteistyössä