Onko muiden mielestä uskovaiset ????

  • Viestiketjun aloittaja ei pöpikään
  • Ensimmäinen viesti
?
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mutta... Kerta Jeesus rakastaa mua. :) Ja jos joku rakastaa mua niin paljon, niin miksi mä en seuraisi sitä?
Aika moni mies on väittänyt kännissä rakastavansa minua niin paljon, onneksi en ole jokaista seurannut :whistle:
Niin mutta yksikään niistä tuskin tekis mitään sun puolesta ja sen takia väite on tyhjä.
Jos se känninen mies kertoo ja todistelee mulle että on se tehnyt mun eteen vaikka mitä, niin pitääkö mun uskoa sen sanaa?
Mitä sä olet todistanut jeesuksen tekevän?
:hug: Olen saanut mun synnit anteeksi. :)
Tiedätkö, tota samaa mulle on lupaillu yks jos toinenkin ja väittänyt myös rakastavansa. miksi valitsit jeesuksen?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Aika moni mies on väittänyt kännissä rakastavansa minua niin paljon, onneksi en ole jokaista seurannut :whistle:
Niin mutta yksikään niistä tuskin tekis mitään sun puolesta ja sen takia väite on tyhjä.
Jos se känninen mies kertoo ja todistelee mulle että on se tehnyt mun eteen vaikka mitä, niin pitääkö mun uskoa sen sanaa?
Mitä sä olet todistanut jeesuksen tekevän?
Saa olla tukevassa kaasussa jotta pytyy todistamaan että kävi nousemassa kuolleista sun puolesta?

Vähän epäreilua verrata maallisten miesten tekoja tuollaiseen :ashamed:
No tuota, mitäs todisteita sulla on sen jeeskuksen kuolleista nousemisesta? hmm... niinpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Eivät ole. Typerää on lähteä mukaan sellaiseen lahkoon, joka painostamalla pyrkii ottamaan huomattavan osan uskovaisen ajasta tai rahoista tai pakottaa joihinkin järjellä ajatellen täysin omituisiin käytäntöihin.
Tähän peesi. Uskonnot ymmärrän mutta just nämä lahkot kun uskotaan että maailmanloppu tulee sillon ja sillon ja sit ku se ei tuukkaan ni äkkiä uus pvämäärä ja sama jatkuu. Katoin täs oliko viime kuussa 4D-dokumentin kyseisestä meningistä ni ei se kovin järkevältä näyttäny. Tai sit se mikä Amerikassa on tapahtunu joskus vuona miekka ja kivi et sieltä lahkosta ei päässy pois vaikka ois halunnu ja lopulta kaikki pakotettiin juomaan myrkkyjuomaa ja jos ei juonu nitapettiin ja kaikki kuoli. Ei riitä mun ymmärys moiseen.
 
Mun puolesta saa kuka vaan uskoa mihin vaan, mutta omaan päähäni ei mene se, miten maailmassa on niin paljon uskontoja ja monet käyttää samaa raamattua ja silti jokainen uskonlahko uskoo olevansa oikeassa ja muut väärässä. Mistä he voivat olla vakuuttuneita, että juuri he tulkitsee sitä raamattuansa "oikein"??!!
 
vieras
Ihmiset saa minun puolestani uskoa mihin tahtoo, kunhan eivät väkisin tyrkytä sitä muille tai aiheuta toisille sillä vahinkoa. Esim. vääräuskoisia ei saisi lähteä räjäyttelemään ääri-islamistien malliin jne.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja t-06---p-08:
Mun puolesta saa kuka vaan uskoa mihin vaan, mutta omaan päähäni ei mene se, miten maailmassa on niin paljon uskontoja ja monet käyttää samaa raamattua ja silti jokainen uskonlahko uskoo olevansa oikeassa ja muut väärässä. Mistä he voivat olla vakuuttuneita, että juuri he tulkitsee sitä raamattuansa "oikein"??!!
Tätä mäkin olen miettinyt!!! Se ON tosi jännää. sen ymmärrän että sitä tulkitaan toooosi eri tavoin, mutta sitä mä en tajua että tuomitaan muiden tulkinnat, ei tajuta että sitä kirjaa tulkitsee jokainen aina omalla tavallaan, vaikka miten kirjaimellisesti yrittäisi lukea.

Suomessakin (vaikka uskonnon harjoittaminen ei ole mitään fanaattista ja ääripäisyyksiin menevää) joidenkin tulkinnoissa on niin paljon ristiriitaisuuksia, välillä luetaan kirjaimellisesti ja toisissa kohtaa voidaan tulkita laveastikin, ja unohdetaan millä on äsken perusteltu jotain mielipidettä. se mua ärsyttää.
 
Mari
Nykyään ihmiset ovat taipuvaisia korottamaan itsensä Jumalan paikalle, pitävät sitten uskovia heikkoina ja vähän yksinkertaisina. He itse syyllistyvät omavoimaisuuteen ja oman järkensä palvontaan. Kuitenkin suurten kysymysten edessä, kuten kuolema ja kuoleman jälkeinen elämä, kaikki ovat yhtä pieniä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja t-06---p-08:
Mun puolesta saa kuka vaan uskoa mihin vaan, mutta omaan päähäni ei mene se, miten maailmassa on niin paljon uskontoja ja monet käyttää samaa raamattua ja silti jokainen uskonlahko uskoo olevansa oikeassa ja muut väärässä. Mistä he voivat olla vakuuttuneita, että juuri he tulkitsee sitä raamattuansa "oikein"??!!
Raamatuntulkitsijoista käsittäisin olevan määrällisesti eniten niitä, jotka käytännön tasolla hyväksyvät toistenkin tulkinnat. Esim. käytännössä pitkälti ortodoksit, roomalaiskatoliset, luterilaiset, hellarit yms. pitävät toisiaan kristittyinä. Poikkeuksia ovat mm. Jehovan todistajat, joita nämä em. pitävät ei-kristillisinä.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kokeeko uskovaiset uskonsa nimenomaan uskomisena, vai totuutena, tietämisenä?
kai heittäytymisenä, kokemisena, luottamisena?
Niin... aivan. Eli se on kuitenkin enemmän uskomista, luottamista kuin kiven kovaa totuutta ja tietoa. Kun eihän sitä tietoa voi olla:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kokeeko uskovaiset uskonsa nimenomaan uskomisena, vai totuutena, tietämisenä?
Sekä että. Ainaki omalla kohalla. Riippuu vähä asiastaki. Mitään en kuitenkaan pysty todistamaan ainakaan niin että kaikki uskois.
Se on minusta vähän pelottavaa, että uskovat pystyvät ajattelemaan samasta asiasta kahdella aivan eri tavalla. Uskonnollinen tiedemies ajattelee maailman synnystä viimeisimpien tieteellisten tutkimuksien antaman tiedon varassa ja samanaikaisesti oman uskontonsa väitteiden mukaan. Yhtäältä hän ajattelee, että nykyajan ihminen on yleisen eliökunnan kehityksen ja oman kulttuurisen kehityksensä tuote ja toisaalta myös tämä kuva kertoo hänelle kaiken olennaisen ihmisestä:


Fiilis on kuin olisi tekemisissä skitsofreenikkojen kanssa, tajuatteko?
 

Yhteistyössä