Onko muilla joilla alkuraskaudessa vuotoja?

Eli onko muita "sielunsisaria" joil joko rusehtavaa tai punertavaa vuotoa ollut raskauden aikana? Mis vaihees nyt ootte?

Ihte niin pelkään kun pari päivää sit tuli kolme "lorahdusta" punaista verta, sen jälkeen muutaman kerran veskis käydes pyyhkies tullut rusehtavaa tuhrua, joka ilmeisesti noista lorahduksista vanhentunutta verta.
Jotenkin ei enää uskallakaan luottaa että kaikki olis ok, vaik neuvolas sanoivat että joskus jopa joil valemenkat, eli saattavat vuotaa useemman päivän ja silti kaikki jatkuu normaalisti.

Nyt mulla rv 6 tasan.
 
Heissan Elämänilo3!!
Minulla on ollut vuotoja alkuraskaudessa juuri noilla viikoilla ja ihan selkeää verta. Olen vuotanut myös viikoilla 13-20 sekä veristä että rusehtavaa. Nyt viikolla 40+6 eli reippaasti yliajalla!! Joten toivoa on!! Käsittääkseni (näin minulle sanottiin lääkärissä ) joka neljäs nainen raskauden aikana jossain vaiheessa saattaa vuotaa (yhdyntä, sisätutkimuksen, raskaat nostot) yms. ja tuo rusehtava vuoto on ns. vanhaa verta.

:hug:
 
Mulla oli just samanlailla.. ja ehdittiin rv 6-7 saakka kun sitte ultras ei ollu enää kaikki hyvin. Mutta se ei tarkoita että sul olis samalla tavalla. Joillakin tulee alussa vuotoa joka on ihan normaaliakin. :hug:
 
Mulla oli ekan ultran jälkeen (vko 13 muistaakseni) vuotoa ja ihan kunnolla tuli monta lorahdusta ja sen jälkeen pitkään rusehtavaa vuotoa...ja oltiin ihan paniikissa! Kuitenkaan mitään vaaraa ei löytynyt ja vauva täällä potkiskelee, nyt vkoja 23... :)
 
Minulla tuli hyvinkin samanlaisesti viikolla 10 (luulin, että oli viikko 6). Soitin neuvolaan ja tuomitsivat heti keskenmenoksi. Vatsa kuitenkin tuntui kasvavan ja tein vielä neljänkin viikon päästä positiivisen raskaustestin. Neuvolassa vaan hymistelivät ja sanoivat, että kyllä se voi silti olla positiivinen, vaikka keskenmeno onkin ollut... ja että ei ole perusteita lähettää ultraan.
Suivaannuin siitä ja varasin heti ajan yksityiselle... no olinkin sitten jo viikolla 14 ja vauvalla kaikki hyvin. Sen jälkeen neuvolakin laittoi minut ultraan (eihän sillä enää mitään merkitystä ollut) ja kaupungin ultraava lääkäri sanoi tuollaisten vuotojen olevan melko yleisiä ja johtuvan hiussuonten "repeämisestä" kun kohtu kasvaa ja moitti myös neuvolaa, kun ei ollut laittanut heti heille... Meillä meni siis np-ultrakin ohi tuossa viivyttelyssä. Vauva on nyt 5kk ikäinen :)

Yleensä siis keskenmenoon liittyy kramppeja ja vuoto on ainakin osittain hyytynyttä, kuulemma.

Pyytäisin sinuna heti ultrausta neuvolasta tai mene yksityiselle, jos eivät suostu. Saat mielenrauhan ja se on aika tärkeä asia!
 
Vielä Elämänilo!
Tutuillani on ollut tuo vuotaminen yleistä ns. normaali raskautta jossa ei mitään ongelmia ei lähipiirini mahdu! Juuri mielenrauhantakia olen itse käynyt yksityisellä. Asustelen Hesassa ja Femadaa voin suositella!! Kelakorvauksen jälkeen hintaa varhaisultralle jäi 66 Eur. Onhan se kallista mutta mielenrauhan takia suosittelen!!!! :hug:
 
Kysy vaan, onko...

Mulla alkoi tässä raskaudessa ekat kunnon vuodon merkit joskus 7+ viikon alussa. Sitä ennenkin oli tullut semmoisia rusehtavia valkovuotoklönttejä, joiden vuoksi mentiinkin sitten alkuraskauden ultraan, kun viikkoja oli 6+3. Tuolloin 7+(1?) tuli ihan ruskeeta tuhrua muutaman päivän ajan. Sit vuotelin uudestaan 11+ ja 12+ viikot aina 13+4 asti sekä ruskeeta että punaista hyytymien kera. Suurimmaksi osaksi tuota ruskeeta, mut tosiaan, noita punaisia hulvahduksiakin mahtui mukaan. Samoin kuin kipuja. :xmas: Sen jälkeen sain olla vuodotta tosi pitkään, mutta joskus rv 28 tuli pikkasen punaista ihan parin pyyhkäisyn ajan. Kuulemma todennäköisesti limakalvoilta...

Mut joo, vuodeltu on. Menossa silti rv 34, huomenna vaihtuu 35 ja masussa ihana pieni paputyttö. B)

P.s. mulle sanottiin, et se on joka kolmas nainen, kun kärsii raskauden ajan vuoteluista. =)
 
Minulla 2 tyttöä ja molempien odotuksissa tuli veristä vuotoa 8rvko:lla. Kun odotin esikoista menin kyllä kättärillä näyttämässä itseni kun vuosin toista päivää. Ottivat ultran ja lääkäri sanoi että vuoto tulee seinämästä mikä on yleistä. Siellä sydämen syke näkyi ja sanoi että rauhallisesti niinä päivinä kun vielä vuotoa, mutta todennäköisesti raskaus etenee normaalisti loppuun asti, ja niin tekikin. tyttö syntyi rvko39. Toisessa raskaudessa ihan sama juttu ja jotenkin olin varautunutkin siihen. Luottavaisin mielin odotin vuodon loppumista ja otin rauhallisesti. Molemmissa vuotoa tuli 5pv:ää. Kuopus syntyi 40+3.
Varmasti sinullakin Elämänilo3 on harmitonta vuotoa,jos ei tule "klimppejä" ja ole kauheita/sietämättömiä kipuja alaselässä ja alavatsassa. Kyllä voi käydä näyttämässä tilannetta kunnallisessa, jos kovasti vuotaa (esim.pääkaupunkiseutu kättäri,naistenklinikka,jorvi) siis asuinpaikkasi mukaan vastaava.
 
Minulla vuotoa rv3+4 eteenpäinä 3 päivää (luulin kuukautisiksi) sekä 7+4 kovaa vuotoa ja vihlovaa kipua alavatsalla (luulin keskenmenoksi). Kävin lääkärillä rv7+6 ja totesi vauvan voivan hyvin =) Nyt rv 11+3 ja pientä ruskeaa vuotoa ollut reilu viikon verran. Kävin viikko sitten naistenklinikalla ja totesi vuodon tulevan kohdun suulta ja olevan vaaratonta. Nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta...
 
Mulla on kummassakin raskaudessa tullut pientä vuotoa, ekassa (keskenmenneessä ) tuli ruskeaa 6+ viikoilla, jonka jälkeen kuitenkin todettiin ultrassa vielä syke. Seuraava vuotelu alkoi 10+ ja raskaus todettiin keskeytyneeksi. Mitään hyytymiä mulla ei tullut.

Tässä raskaudessa (tänään 36+4) tuli ruskeaa 9+6 ja ihan punaista 14+0. Kaikki oli kummallakin kerralla onneksi oikein hyvin vuodosta huolimatta.

Eli mun kokemuksen mukaan on harmitonta sekä harmillista vuotoa.

Toivotaan, että siellä kaikki myös hyvin! :)
 
Mulla ekassa raskaudessa alussa muutamaan otteseen vuotoja viimeisin rv 13 syntyi rv 38 terve poika.Nelosen raskaudessa rv 6 vuotoa ja rv 39 syntyi terve poika.tässä raskaudessa rv 4 ja rv 6 vuotoa ja olen edelleen raskaana.
toivottavasti ap sullakin on kaikki ok =)
 
Eilen ku aloin touhuileen enemmän nii alkoi taas vuoto, mut tosin ruskeena ja ohkasena, mut stringien suojil pärjänny et aika vähästä kai, sama tänää, et ku nostellu vanhempii lapsii nii lirahdellu rusehtavaa vuotoa tipottain. Kumpa kaikki menis hyvin, mut koko ajan olen varuillani. Ihana et kuiten nii useella on mennyt hyvinkin. =)
 
Täällä vuotoja tuli viikoilla 9-11. Vuodot alkoivat runsaina ja kestivät pari päivää jatkuen ruskeana tuhruna viikon. Viikko kului tuosta ensimmäisestä runsaasta vuodosta ja sama homma toistui. Tutkimuksissa kaikki kuitenkin hyvin. =) Nyt mennään viikolla 21, ja kaikki onneksi edelleen hyvin.
 
Mulla oli toisen raskauden alussa vuotoja. Ekan kerran tuli yhtäkkiä ihan kunnolla punaista verta. Oli ilta, joten soitin hädissäni päivystykseen. Ottivat sinne heti ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Sanoi, että oli keskenmeno, mutta ihan varmuudeksi laittoi minulle lähetteen aamuksi ultraan. Ultrattiin ja kaikki oli kunnossa. Pieni sydän sykki ja kaikki muutenkin ok. :heart: Vuotoja tuli sen jälkeen koko alkuraskauden aina välillä. Sen ekan kerran jälkeen vuodot oli rusehtavaa, ja tuli vähän kerrallaan. Tyttö syntyi rv 41+0. Nyt neitonen jo 5v. :heart:

Mulle ultraaja sanoi, että useimmiten alkuraskauden vuodot säikäyttää turhaan. =)
 
Glow
Mulla oli joskus rv 7-8 tienoilla rusehtavaa vuotoa. Minusta se liittyi mulla liikkumiseen tai sitten oli sattumaa, mutta levolla vuoto loppui. Ei ollut kovin runsasta, mutta huomattavaa kuitenkin ja säikäytti. Kävin lääkärissä ja ultrassa rv 8, jossa näkyi vauvan alku, eikä mitään syytä vuodolle löytyny. Nyt jo onnellisesti viikkoja 36+4.
Toivotaan ettei sullakaan ole mitään vaarallista, jos kovin huolettaa niin suosittelen käymistä lääkärissä/ultrassa! Äläkä rasita nyt kovasti itseäsi, lepäile, vaakatasossa siis!
 
Mulla tuhrutteli useaan otteeseen rv 8-14 välillä ja aina tuhruttelun yhteydessä alavatsaa nippaili häiritsevästi. Mutta ilmeisesti oli ihan vaaratonta, kun on enää 6 viikkoa aikaa la:aan!

Peukut pystyssä sun puolesta!
 

Yhteistyössä