onko muilla kokemusta moisesta....

Minulla oli keskenmeno kesäkuussa 07. Menin käymään sairaalassa viikoja oli 7+jotain ja siellä ultrattiin. Siellä todettiin että sikin kehitys oli loppunut vkolla 6+3. Keskenmenoa sitten nopeutettiin lääkkeillä. Se oli jotain ihan hirveä kokemus :'( . 2vkon päästä tuosta raskaustesti näytti negaa.
Heinäkuussa minulla oli sitten kuukautiset, ne alkoi 14pvä.. ja kestivät sen normaalin 5pvää. Senpä jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Tein kotona testejä jotka näyttivät negaa kunnes 1.9 testi näytti positiivista ja kävin sitten 3pvä vielä neuvolassa tekemäs testin ja sekin oli plussa. Tänään minulla oli sitten ns. varhaisultra. Viikkoja olisi pitänyt olla menkkojen mukaan 10+4. Lääkäri sitten ultrasi ja totesi että kohtu on kasvanut mutta nuilla viikoilla olevaa sikiötä ei näy. Sitten se aikansa tutki ja tutki ja sanoi että jotain siellä kohdussa on mutta ei osaa sanoa mitä. Ja sitten laskeskeli että sikiö on 6-7 viikkoa vanha. Varataan uusi aika 2vkon päähän. Neuvolatäti sitten sanoi että ei tämä meidän lääkäri on vasta aloittelija tuolla äippä puolella ja tuo ultraaminen on vasta-alkajan tasolla. Että hän ei ole välttämättä osannut lukea ultraa oikeen.

Siis itsellä on nyt pää aivan sekaisin.... Siis jos minulla on nyt viikkoja 6-7 ja sikiön sydämen sykettä ei näkyny eikä koko sikiötä vaan näkyi vain jotain. Miten se sikiö näkyi kesäkuussa sairaalassa niin selvästi. Entäpäs jos minulla onkin viikkoja nyt se 10+4 niinku menkkojen mukaan mentäs mutta sikiö ei olekaan kohdussa vaan jossain muualla ja kun lääkäri ei osaa "lukea" ultrakuvaa ja tutki vaan kohtua. Siis nää mun ajatukset on aivan tyhmiä mutta jos joku osaisi auttaa.
Varaanko ajan yksityiseltä vai odotanko 17pvään.

Anteeksi sekava soperrukseni :ashamed:
 
Kylläpä tähän maahan kaikenlaisia neuvolalääkäreitä mahtuu! Ihan järkkyä, että sait tuollaista "palvelua"!!
Voi jee, mun hermoilla ei ainakaan kyettäisi odottamaan tuonne asti -kehoitan hakeutumaan yksityiselle!! Mä olisin säästynyt monelta mieliharmilta, jos olisin mennyt omalle gynelleni ultraan rv8, enkä odottanut np-ultraan vko 13 (jossa siis huomattiin sikiön kuolleen n rv 6-8...ja mun kroppa oli jatkanut raskaanaolemista siitä huolimatta. Np-ultrasta seurasi kuukauden sairaskierre.)

Voimia jaksaa tämän asian kanssa :hug:
 
No olipahan lääkäri :headwall: Mutta sairaalassa on varmasti ollut paremmat laitteet, monissa neuvoloissa ultrat ihan surkeita ja vielä jos on joku vasta-alkaja ultraamassa... Sen nyt voin ainakin varmuudella sanoa, että jos tuon kokoinen sikiö olisi jossain muualla kuin kohdussa, niin sinulle olisi jo munatorvi revennyt, valtavat kivut ja sisäinen verenvuoto. Eli kun näin ei ole, niin ihan varmasti alkio on oikeassa paikassa :hug: Ehkäpä vain olet ovuloinut myöhemmin, helposti km ja tyhjennys sekoittaa kiertoa! Jos vain jaksat, niin mielestäni voit odotella sen pari viikoa, mutta jos tuntuu että stressaat asiaa hirveästi, niin käy ihmeessä yksityisellä! :wave: Ihan hyvin voi olla että raskaus jatkuu, mutta pieni on vielä niiiiin pieni. Toivon teille parasta!
 
Itse kävisin viimeisestä viisastuneena yksityisellä, jos pääsisin nopeasti. Mulla oli keskeytynyt km ja epäilin asiaa jo pari viikkoa, jonka jälkeen pää ei enää kestänyt ja varasin yksityisen, koska tuolla paikallisen neuvolan laitteet on tarkotettu lähinnä isomman mahassa vielä kasvavan vauvan "mitenkäpäinsielläollaan" tarkkailuun.

Tsemppiä! Toivottavasti asia selviää ja masusta löytyy elävä masuasukki! :hug:
 
AP jos et ole jo saanut selvyyttä asiaan niin kannattaa mennä vaikka sairaalan päivystykseen tai äippäpolille valittaan vaikka "kamalia" alavatsakipuja niin tutkivat siellä asian laidan ja saat selvyyden tuohonraskauden kulkuun
 
Täällä sitä edelleen tietämättömänä kärvistellään :| . Eli en ole varannut sitä aikaa yksityiselle. Yritän sinnitellä sinne 17pvään saakka vaikka tiukkaa tekee jaksanko odottaa. Itsellä vaan se tunne että kaikki ei ole kunnossa on voimistunut päivä päivältä. Minulla oli parisen viikkoa ihan armottoman kuvottava olo, viime viikonloppuna se loppu nyt ei ole muuta kun turvotusta ja rinnat hieman arat. Pitää vielä miettiä että olisiko muuta keinoa jouduttaa ultraan pääsyä kuin mennä yksityiselle. Tuossa pikkuepun kirjotuksessa ois yksi hyvä vaihtoehto mutta se ei taida tämän kylän terveyskeskuksessa auttaa. Mutta ei kait se auta kun odotella :/ Kiitos kaikille vastanneille :flower: ja :hug:
 
hommauduin sitten viime viikolla lääkärin puheille kun en yksinkertaisesti jaksanut odottaa tuota 17pvää. No tuntemukseni osottautui oikeaksi, sikiön kehitys oli loppunut rv 6+2 :'( . Viime torstaina sitten minulle tehtiin kaavinta. Kohdun koko vastasi kuulema viikkoja 12+ mutta pienen elämä oli päättynyt paljon aijemmin. On aika tyhjä olo nyt, onneksi kumminkin on nuo lapset että saa muutakin ajateltavaa kuin tuo keskenmeno. Kyllä sen nyt tajuaa että lapsia ei tuosta nuin vain tehdä ja minun osaltani saa nyt yrittäminen olla ainakin vuoden, en jaksaisi enää tuota samaa kolmatta kertaa.
 

Yhteistyössä