Onko muilla näin?

  • Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti
hermot menee
Onko muilla tällaista ongelmaa?
Eli meidän 1v. ei juuri syö MITÄÄN OMATEKEMÄÄ! Juuri tänäänkin tein kiisseliä välipalaksi niin ei kelvannut. Kaikki omatekemät ruuat menee myös aika huonosti. Tämä alkaa olla tosi ärsyttävää kun en haluaisi poikaa purkkiruuilla elättää...
Onkohan tää joku vaihe vai miksei suostu syömään omatekemiä ruokia/välipaloja.
Hyviä ehdotuksia välipalaksi myös otetaan vastaan...
 
RPM
Meillä on ollu noita "kotiruoka on kakkaa" kohtauksia ainakin 4 kertaa, sitte oon vaan syöttäny purkkiruokaa mutamia päiviä niin kyllä sitte on taas oma tekemä maistunu, mutta mistäpä noista tietää. Eka kerran kun tarjosin itse tehtyä niin poika teki kuolemaa, kun oli muka niin kökköstä ja pahaa, yökki minkä kerkesi.
Meillä oli kova sana tuo bulgaaria jugurtti mihin oli sekoitettu esim. persikka sosetta, se meni hyvin välipalana. Oli oikeasti muuten hyvää.
Tsemppiä sulle :)
 
Meillä taas just toisinpäin. Ei suostunut syömään kaupan ruokia ollenkaan. No, onneksi näin päin jälkeenpäin ajatellen. Ois ollut kätevä edes matkoilla ottaa purkkiruokaa, mut ei...

Alotettiin ruuat kotitekoisilla, niin johtuisko siitä :whistle:
 
hieman pullukka
Mulle sanottiin neuvolassa silloin kun poika rupes syömää kiinteitä että vuorotellen pitäin antaa koti ja kaupan ruokia sillä tavalla tottuu molempiin. Meillä onnistui syö molempia
 
Nokinenä harmaana
Kotiruoka tökki ensin, nyt tökkii kaupan soseet, siis 1v. Soppaa soseutan sauvasekoittimella ja liraus kasviöljyä joukkoon (itse käytän pellavansiemenöljyä). Riisi, missä ananasta ja kanaa, ja se öljy ja tuttelia on suosikki.
Syö paremmin, jos saa juoda ensin janonsa pois. Sit sormiruokaa niin on hyväntuulinen ja ruokaa lusikalla suuhun, kun saa jossain välissä tuikattua. Meillä oli syömälakko pari päivää, kun yritin syöttää väkisin :ashamed: (painokäyrät miinuksella), mut sitten annoin mitä vain että söi...eli hedelmäsosetta, kaupan aprikoosipuuroa ja niitä muita purkkipuuroja. Syötin välillä kun sylissä ja touhusin, niin laitoin ohimennen suuhun. Jos laittoi syöttötuoliin, niin sai hepulin, käänsi pään pois ja puristi suun kii...Leipää tykkää syödä, viinirypäleitä, kurkkua.
Nyt istuu taas syöttötuolissa ja syö. Jos ei syö -en anna väkisin, vaan annan 30 min päästä jotain muuta lajia.
 
Meilläkin tykkää kaupan ruoasta enemmän eli sellasen ostan reissuun aina mukaan. Mutta kotona olen huomannut että ruoka kuin ruoka kelpaa kun näkee, että hänelle laitetaan samasta kattilasta kuin muillekin! Ja muut syövät samaan aikaan, jos vaan kotosalla ovat!=) Ja en ole enää pitkiin aikoihin muussannut ruokaa, sopankin poika tykkää syödä niin että vähän palotellaan. Ja kun antaa itse touhuta oman lusikan ja sormien kanssa, niin johan maistuu!
 
rentunruusu harmaana
joo, kyllä on tullut muutama kerta mietittyä että oonko huono kokki :eek:
parhaiten kuitenkin uppoaa ruoat missä on kastiketta tai muuten kosteampaa ruokaa.
Purkkiruoat kelpaa, mut nyt on jääneet jo vähemmälle kun on päivähoidossa aloittanut. Siellä syö hyvin.
 

Yhteistyössä