Onko muilla ollut TODELLA voimakasta vatsan turvotusta alkuraskaudessa?

Mulla on nyt yli kuukauden ajan ollut todella voimakas vatsanalueen turvotus. Turvotus alkoi joskus rv7:n tienoilla ja nyt on meneillään rv11. Turvotusta on hiukan jo aamulla, mutta se pahenee koko ajan iltaa kohti ja jo iltapäivällä näytän siltä, kuin että mulla olisi raskausviikkoja yli 20.

Lisäksi mulla on röyhyttää aika paljon. Erityisesti illalla. Turvotus paikantuu tuohon navan ympäristöön eli johonkin pallean kohdalle. Vauvamahaahan tää ei voi vielä näillä viikoilla olla eikä kohtu edes ole vielä näin korkealla.

Nyt mietin, että pitäisikö mun mennä johonkin vatsatutkimuksiin vai pitäisikö vielä vaan odotella, josko tää tästä lievittyisi. Onko muilla ollut tälläistä valtavaa turvotusta alkuraskaudessa? Mistä se voi oikein johtua? Olokin on tosi tukala, kun vatsa on niin tiellä koko ajan. Istuakin pitää ihan selkäsuorassa ettei vatsassa ole epämukava olo. :(

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
unikuu108
joo.aika normijuttu mielestäni. mua röyhtäyttää aina raskaana.mieskin sitä ihmettelee.. sit mitä tahansa söin niin turvotti mahan ihan älyttömäksi.. meni ohi sit kun paha olo loppui eli joskus 13/14 vk kohdalla
 
Oon kummassakin raskaudessa näyttänyt heti alkuun oikeesti kunnolla raskaana olevalta, mut se turvotus on laskenut just siin joskus ekan kolmanneksen jälkeen, siis sillon, kun vatta oikeesti on alkanut kasvaa. Ja närästystä on ollut kanssa ainakin puoleen väliin asti. Ei sulla mitään hätää pitäs olla =)
 
täälläkin hirmu turvotukset! jatkunut muutaman viikon, nyt menossa vasta rv 10.. jos syö niin turovttaa, jos ei syö niin oksettaa :D se on aina sit vähän hankalaa töissä, kun ei kuitenkaan kuin muutama ihminen tiedä. Iltasin ennen nukkumaan menoa maha on kuin jättimäinen jalkapallo ja ihan kivi kova..
joo ja tuosta röyhtäilystä oon huomannu itellänikin oireita :D kiva kun kassatyöskentelyä teen niin hiljasesti yritän "sisäänpäin" röyhtästä xD
 
No mua turvotti ilmeisesti tosi kovasti, kun jo viikolla 8 tuntemattomat kysyivät, että koskas on laskettu aika :LOL:
Mutta en tiedä, että oliko vain turvotusta (vaikka kuulostaa loogisimmalta selitykseltä, tosin mulla ei ollut erityisiä ilmavaivoja) vai oliko sittenkin rakenteellinen juttu ( johtuisiko esim. vatsalihaksista, mulla ne oli tosi treenatut ennen raskautta), koska mulla oli toooosi iso maha koko raskauden ajan, kaikki epäilivät kaksosraskaudeksi (mitä siis ei ollut) ja viikolla 35 sairaalassa gyne ja kätilöt luulivat mun olevan viikolla 40... ja kuitenkin vauveli oli ihan normikokoinen eli syntyessään rv 38+0 3450g ja 49cm, tietty olisi voinut mennä 4-kiloiseksi, jos ois päästy LA:han.

Mutta ilmeisesti joillakin vaan on isompi raskausmasu.
 
Mulla on myös raskaus alkanut turpoamisella. Sain ilmeisesti välittömästi hedelmöittymisen jälkeen 2-3 kiloa lisää ja se oli ihan sellaista läskimahaa. Joskus raskausviikolla 9 se alkoi muotoutumaan raskausmahaksi, jolloin turvotus oli pahempaa iltaisin. Aamuisin ei huomannutkaan olevansa raksaana ja syönninjälkeen selvästi oli isompi maha. Teki tiukkaa peitellä raskautta sukulaisilta raskausviikolle 12. Ekan ultran jälkeen kun kaikki oli hyvin ostin ekat mammahousut. Ja nyt viikoilla 14+4 maha on selvästi näkyvissä koko ajan. Eli ihan naisesta kiinni koska alkaa näkyä :)
 
vierailija
Mulla viikko 9 menossa ja voimakasta turvotusta ollut noin kuukausi. Silloin vielä mahtui farkut jalkaan, nyt löysimmätkin leggarit puristaa. Mahani on normaalisti pienehkö ja nyt näyttää niin suurelta, että käytän suosiolla löysiä paitoja, kunnes haluan kertoa raskaudesta.
 
vierailija
Mulla on nyt yli kuukauden ajan ollut todella voimakas vatsanalueen turvotus. Turvotus alkoi joskus rv7:n tienoilla ja nyt on meneillään rv11. Turvotusta on hiukan jo aamulla, mutta se pahenee koko ajan iltaa kohti ja jo iltapäivällä näytän siltä, kuin että mulla olisi raskausviikkoja yli 20.

Lisäksi mulla on röyhyttää aika paljon. Erityisesti illalla. Turvotus paikantuu tuohon navan ympäristöön eli johonkin pallean kohdalle. Vauvamahaahan tää ei voi vielä näillä viikoilla olla eikä kohtu edes ole vielä näin korkealla.

Nyt mietin, että pitäisikö mun mennä johonkin vatsatutkimuksiin vai pitäisikö vielä vaan odotella, josko tää tästä lievittyisi. Onko muilla ollut tälläistä valtavaa turvotusta alkuraskaudessa? Mistä se voi oikein johtua? Olokin on tosi tukala, kun vatsa on niin tiellä koko ajan. Istuakin pitää ihan selkäsuorassa ettei vatsassa ole epämukava olo.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Minulla oli sama, näytti todella nopeasti että olen 5kk raskaana vaikka elettiin ihan ensimmäisiä viikkoja. Yritin alkuun pitää raskautta vähän piilossakin, kun se jo itsensä paljasti hyvin alkumetreillä. Olisiko ollut viikko 15 kun se oli lähes mahdotonta enää peittää.
Raskaus on sujunut normaalisti, kauhea närästys tosin vaivannut käytännössä kokoajan. Nyt vasta viimeisillä viikoilla olen päässyt jättämään närästyslääkkeet pois lähes kokonaan.

Tällä hetkellä viikko 37 menossa.
 

Yhteistyössä