Onko muilla ollut vuotoa raskauden alussa?

  • Viestiketjun aloittaja "kukkis"
  • Ensimmäinen viesti
"kukkis"
Monesti sanotaan, että normaalissakin raskaudessa voi olla pieniä vuotoja. Onko jollain teistä ollut? Itse olen nyt ihan paniikissa, kun tuli pientä ruskeaa vuotoa wc käynnin yhteydessä. Nyt on rv12 ja olin jo hieman hengähtänyt, että riskiaika alkaa olla takana. Varhaisultrassa rv 8 kaikki oli hyvin ja syke näkyi. Edellisessä raskaudessa minulla ei ollut mitään vuotoja, siksi nyt siis pelottaa :(
 
"miuskis"
jos syke on nähty jo niin keskenmenon riski on aika pieni :) toivottavasti ei vuoto jatku kauaa. Itsellä vuotoa tuli ihan reilusti rv9 mutta vauva pysyi mukana loppuun asti. Keskenmenostakin on kokemusta, silloin alkoi kovat vatsa kivut rv10 ja vuotoa tuli aluksi vain hieman mutta se oli kirkkaan punaista. Ja vuoto yltyi mahdottomaksi pari päivää ekojen tiputtelujen jälkeen. Ruskea väri vuodossasi on hyvä merkki, se voi tulla kohdunsuulta ja olla myös ns vanhaa verta.
 
"joo"
Mulla oli nimenomaan toisessa raskaudessa vuotoa vkolta 4 vkolle 14, oli veristä eli kirkkaanpunaista, ei tummaa. Olin ihan varma että se oli sit siinä mutta kaikki hyvin. Nyt tuo 1v2kk huutelee tuolta pinniksestä vähän väliä...
 
"kukkis"
Vastaukset rauhoittaa vähän oloa, kiitos! Tiedän toki että seuraavat päivät näyttää, että miten käy ja hermoilu ei pelasta tilannetta, mutta minkäs sitä itselleen voi. Huoli on heti kova, kun jotain poikkeavaa tulee eteen.
 
"vieras"
Juu, mulla oli kahdesti muistaakseni viikoilla 7 ja 12. Sellaista rusehtavaa vuotoa. Syy saattoi olla, että istukka oli hieman alhaalla tai sitten joku muu syy. Mutta kaikki meni ok, nyt se taapero tuolla tuhisee uniaan. Tsemppiä.
 
"noppa"
No mulla on viikkoja 18 ja silti tulee välillä rusehtavaa vuotoa..kyselin just tänää tästä neuvolassa ja sano et todennäkäsesti tulee kohdunsuulta ku siellä on limakalvot herkkänä...eli jos tulee ihan kirkasta verta ni sit voi olla huolissaan mutta toi "vanha" veri ei pitäisi olla haitallista.
 
Juu oli tytöstä. rv 7 ja uudelleen joskus rv 11 (jatkui monta viikkoa) ja sitten vielä rv 28. Ruskeeta ja punaista vuotelin, varmaa syytä en tiedä, vaikka omat epäilykset on.

Tässä raskaudessa en oo vuotanut (pariin kertaa ihan alkuun ruskeeta, mut niin vähän, et tais olla limakalvoilta peräisin).
 
"vieras"
Mulla oli ekassa raskaudessa vuotoja rv 6+ alkaen aina rv 23 asti. Ei mitään hulahteluja, mutta aina vessareissujen yhteydessä sai jännittää, että mitä pyyhkiessä paperiin jää. Syytä vuoteluihin ei löydetty ultrissa koskaan, ja raskauskin meni lopulta normaalisti loppuun asti. Synnytyksen jälkeen vasta paljastui, että mulla oli ollut kaksikin lisäistukkaa ja epäilivät sitten jälkikäteen, että vuoto olisi tullut niistä.
 
kokemusta täälläkin.
Mullakin kokemusta.. Yks km takana ja toisessakin raskaudessa alkoi jälleen vuotelemaan, sit otettiin onneks tulehdusnäyte ja löyty tulehdus, joka uusi vielä kerran raskauden aikana, 2 antibiootti-kuurii jouduin yhteensä käyttää raskauden aikana ja ultrissa juoksemaan, mut kaikki meni loppupeleissä kuitenki hyvin...
 
kokemusta
onhan sulla raskausoireita, etteivät vain ole yhtäkkiä loppuneet?

mulla kävi niin että raskaus oireet loppui n. 8 vkolla ja 11 vkolla alkoi ruskea vuoto. 12 vkolla todettiin sikiö kuolleeksi rv 8,5. jouduin kaavintaan. en halua pelotella mutta kaikkea voi sattua. toivon sulle että kaikki menisi hyvin.
 

Yhteistyössä