onko muilla tälläista ahdistusta?

  • Viestiketjun aloittaja mutsikki
  • Ensimmäinen viesti
mutsikki
ennen oli illasta kamala ahdistus kun yritin nukahtaa,tavallaan aina säpsähti hereille..:/ Nyt se on sitten aamuisin että herää säpsähtäen ja vähän aikaa on tosi ahdistunut olo ja sitten se taas tasoittuu..Oonkohan mä tullut hulluks:D
 
..
On. Olin silloin burn-outin partaalla ahdistavan ja raskaan työtilanteen vuoksi. Illalla nukkumaan mennessä sydän hakkasi tuhatta ja sataa, säpsähtelin pienistäkin asioista, yöllä heräilin hätääntyneenä...
 
vp
on. lepoa, jos vain mitenkään voi. :hug: ymmärrän olon, se on tosi kurja.
älä kuitenkaan anna negatiivisten ajatusten leikkiä mielelläsi, se vaan pahentaa tilannetta. et oo tulossa hulluks!! Stressi ton aiheuttaa.
 
Tuttua
Mulla oli tota pari vuotta sitten ja oli tosi raskasta. Se helpotti vähän kun aina ennen nukkumaan menoa laitoin rauhallista musiikkia soimaan ja menin sohvalle istumaan simät kiinni ja hengittelin syvään ja koitin rentoutua ja olla ajattelematta mitään. Sitä kun joku vartin teki niin alkoi pää vähän lupsua ja sitten rauhassa sänkyyn, piiiitkä venytys ja oikein mukava asento. Ikkunaa vähän auki ja jatkaa tota rentoutumista sängyssä.
 
mutsikki
Niin,tässä onkin muutto,lapsen synttärit,tuparit,neuvola,auton korjaus,kampaaja ja se kaikkein pelottavin hammaslääkäri..jota en kyllä oikeestaan pelkää,hävettää vaan kun ei oo saanut aikaiseks käydä siellä:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttua:
Mulla oli tota pari vuotta sitten ja oli tosi raskasta. Se helpotti vähän kun aina ennen nukkumaan menoa laitoin rauhallista musiikkia soimaan ja menin sohvalle istumaan simät kiinni ja hengittelin syvään ja koitin rentoutua ja olla ajattelematta mitään. Sitä kun joku vartin teki niin alkoi pää vähän lupsua ja sitten rauhassa sänkyyn, piiiitkä venytys ja oikein mukava asento. Ikkunaa vähän auki ja jatkaa tota rentoutumista sängyssä.
Juu rentoutumista ennen nukkumaan menoa mäkin suosittelen. On omakohtaisia kokemuksia ahdistus-masennuksesta. Se mitä kanssa kannattaa "harrastaa" että otat hiljattain, ellei jopa samaisena päivänä tapahtuneen POSITIIVISEN asian ja mietit sitä ja mitä hyviä tuntemuksia se antaa sinulle. Sitä kautta itse olen saanut parantavia voimia ja parempia yöunia. :) Muutenkin pitkin päivää jos alkaa ahdistaa, ota pikku hetki itsellesi jossain rauhallisessa paikassa (vaikka vessassa!) ja hengittelet syvään + ajattelet jotain ihanaa juttua mitä sulle on tapahtunut.

Huomio kannattaa keskittää hyviin, positiviisiin asioihin niin alkaa voida paremmin. Ihmisillä on taipumus ajatella ja vatvoa ikäviä asioita, vaikka olisikin muuten valoisa persoona. Jos sua kiinnosta jutskata enemmän, lähetä yksityisviestiä. :)

Voimia sinulle!

 

Yhteistyössä